[Business de vacante] Carmen Pavel (J'Info Tours): Turismul de nisa va face diferenta in viitor, iar agentiile se vor imparti clar in agentii cu acoperire larga si cele de nisa

Cum mai arata peisajul (sic) agentiilor de turism de pe la noi? Cum s-au regrupat ele in fata provocarilor de tip Booking, Airbnb sau zboruri low-cost? Nu sunt intrebari retorice, chiar ne-am propus sa aflam. Si nu doar pentru ca vine vara, ci pentru ca ownerii si managerii agentiilor au lucruri de spus. 

De pilda, scena actuala a turismului romanesc este una in care lupta cea mai importanta intre jucatori se da la capitolul pret. Ne-o spune cat se poate de limpede Carmen Pavel, fondatoare și director al agenției de turism J'Info Tours.

J'info Tours are doua divizii: cea de business travel si cea de leisure, iar ca teluri de business, si-a propus pentru urmatorul an calendaristic diversificarea produselor, cresterea activitatii online, dar si o crestere cu cel putin 25% a vanzarilor. Cum a evoluat pana in prezent compania? 

De la un offline primitiv (comenzi la hoteluri, restaurante, parteneri prin telegrama, in 1990), la un online exploziv, prin care putem oferi instant orice serviciu turistic

Mai multe despre un business de travel cu vechime pe piata romaneasca puteti citi in continuare. 

 

 Rolul agentiilor de turism

S-au creat segmente clare: agentii angrosiste (care vand multe tipuri de produse in special in online), agentii de nisa, specializate pe anumite tipuri de produse (multe fac managementul destinatiei respective) si agentii detailiste, care preiau produsele principalilor tour-operatori si care sunt focusati pe client, acordand o atentie deosebita relatiei personalizate cu clientul.

In contextul actual, batalia se da in primul rand pe pretul final. Clientii au devenit din ce in ce mai mult price sensitive si au la indemana tehnologia necesara cautarii pretului cel mai mic. De aceea J'info Tours a lansat un nou stil de abordare a clientului: leisure travel management.

Astfel, procedura de lucru consta in consilierea clientului pentru a-si reduce cheltuielile de vacanta fara scaderea calitatii. Si chiar reusim sa-i invatam sa-si organizeze cu bugetul pentru o vacanta doua vacante.

Zborurile low-cost ar trebui sa ia locul charterelor spre destinatii de vacanta; in felul acesta se va mari accesibilitatea publicului spre diverse destinatii turistice de top si se va anula monopolul unor agentii pe aceste destinatii.

 

Serviciile

J'info Tours are doua divizii: cea de business travel si cea de leisure. Evolutia noastra este spectaculoasa. De la un offline primitiv (comenzi la hoteluri ,restaurante, parteneri prin telegrama, in 1990), la un online exploziv prin care putem oferi instant orice serviciu turistic (cazare, masa, vizite, bilete de avion) printr-un singur click pe site-ul nostru.

 

Produse de nisa

Turismul de nisa va face diferenta in viitor. Turistul este din ce in ce mai sofisticat si mai orientat, stie ce își doreste. Aici intervenim noi, intreprinzatorii din turism, care trebuie sa "misrosim" cu ceva timp inainte unde se afla nevoile clientului.

Agentiile se vor imparti clar in agentii cu acoperire larga, adica angrosiste, si cele de nisa care vor acoperi nevoi speciale ale clientilor. Eu vad aici o colaborare intre cele doua categorii.

In piata sunt incercari de monopol de genul "Noi suntem cei mai mari, noi le facem pe toate", dar asa ceva, intr-o economie de piata autentica, nu este posibil. J'INFO TOURS este din categoria angrosistilor care nu le fac pe toate si care este deschisa la colaborari de calitate cu toate agentiile de nisa.

 

In online

Ne propunem diversificarea atat a produselor, cat si a informatiilor din online si o crestere cu cel putin 25% a vanzarilor online.

Si apropo de online, daca ai stabilita clar o politica a tipurilor de produse si incadrarea pe resurse, nu este complicat sa il impaci cu offline-ul. Mai avem de lucrat cu resursa umana care de multe ori percepe negativ instrumentul de lucru online, vazand in online o amenintare.

Noi comunicam cel mai mult pe facebook, instagram si prin newsletter.



Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Related