Bogdan Jianu (Pernod Ricard/Ballantine’s): "Cand eram mic am fost in campionatul national de karting cu un kart imprumutat"

Bogdan Jianu (Pernod Ricard/Ballantine’s): "Cand eram mic am fost in campionatul national de karting cu un kart imprumutat"

Stim ca si marketerii au o viata dupa job, astfel ca in cadrul rubricii "Dupa 6" urmarim sa aflam cat mai multe despre persoana din spatele omului de marketing. Incepem prin a vorbi cu Bogdan Jianu, care de aproximativ 5 luni s-a alaturat echipei Pernod Ricard, ocupand functia de Junior Brand Manager pentru Ballantine’s. Inaintea acestei experiente, Bogdan a lucrat timp de 7 ani la agentia de evenimente Making Of Promotion. Intr-o discutie cu SMARK, Bogdan Jianu povesteste putin despre viata lui ca om de marketing dupa programul de lucru, despre dorinta de a schimba lumea, care il ajuta in munca pe care o face, despre pasiunea pentru karting, momente care l-au marcat in cariera si branduri care il reprezinta.

Am cunoscut un om care viseaza ca munca lui sa atinga si sa schimbe lumea, care evita de vorbeasca despre oamenii care ii cumpara produsul ca de niste "consumatori", incercand sa le dea o nota mai personala, un om devotat, care a stat 7 ani in agentia care i-a oferit increderea sa-l angajeze si care este mandru ca a ajuns sa lucreze in momentul de fata ca Junior Brand Manager pentru Ballantine’s. 

De la o agentie de evenimente, la client

Relatia lui  Bogdan cu marketingul este undeva, dupa curtare, in prima faza cand totul este roz. Momentul in care a realizat ca vrea sa faca marketing a fost, dupa cum spune chiar el, pe undeva pe parcursul ultimilor 2-3 ani de lucru in agentie, cand deja reusise sa faca o campanie de ATL pentru Bergenbier, si a avut un moment mai emotionant cand si-a vazut ideile la televizor in spoturi.

Doua evenimente l-au impresionat cel mai mult in experienta la Making Of Promotion. Primul a fost evenimentul Seara Campionilor, o serie de meciuri caritabile: Cand am iesit pe gazon am vazut in tribune 30.000 de oameni veniti acolo pentru un scop caritabil, datorita noua. Uitandu-ma la ei si la echipele din teren formate din staruri mondiale am simtit ca am contribuit si eu cu ceva in toata aceasta desfasurare de forte. Am strans o suma destul de mare de bani care apoi a fost donata in scopuri caritabile.

Cel de-al doilea eveniment a fost atunci cand: mi-am vazut ideile la televizor. Atunci chiar am vrut sa fac ceva in publicitate, dar s-a ivit ocazia cu Ballantine’s, care era de nerefuzat. E nevoie de ani de zile ca sa ai sansa sa lucrezi pe un brand cu un renume atat de mare. N-am intrebat de bani, n-am intrebat de nimic. Am zis ca vreau jobul, orice ar fi. Am vrut sa fiu acolo in echipa!

Branduri reprezentative: Sony Playstation si Volvo

Un alt brand pentru care i-ar placea sa lucreze in afara de Ballantine's ar fi din domeniul auto, Volvo - M-am urcat intr-un Volvo cand eram mic. Era un S80, full option. Cand am apasat pe un buton s-au aprins tot felul de lumini, a iesit un televizor din bord, a pornit muzica...m-a impresionat pe moment si de atunci am ajuns sa iubesc masinile astea. Alt brand care il reprezinta si pe care ar da toti banii este Sony Playstation.

Pasiunea pentru sporturile cu motor

Cariera in marketing era departe de planurile lui Bogdan pe cand avea 12 ani, perioada in care se visa pilot de curse. M-au fascinat masinile de curse si cand eram mic am fost in campionatul national de karting cu un kart imprumutat. Pe vremea aia costa cat o Dacie, adica enorm! Am mers un an in campionat si am iesit pe locul 2. Toata lumea a zis ca "esti foarte talentat, bravo!", insa tatal meu, care mi-a fost alaturi, mi-a spus ca nu are cum sa ma sustina in continuare pentru ca nu ne permitem sa cumparam un kart, plus ca trebuia sa investesti in deplasari, competitii. Imi pare rau ca nu am putut sa duc pana la capat aventura asta. Pasiunea aceasta s-a transformat apoi intr-una pentru motociclete. In prezent Bogdan are o motocicleta si isi doreste sa faca un tur al Europei cu ea.

O alta pasiune a lui Bogdan este cultura orientala, motiv pentru care isi doreste sa viziteze o tara musulmana, insa nici Romania nu iese din planurile lui pentru anul acesta, el dorindu-si sa mearga si in Delta: Am vrut sa merg anul asta, dar nu am fost si imi pare rau pentru ca am ajuns la mii de kilometri departare si nu am fost in ograda mea aici.

In timpul liber, adica dupa 8-9 ore intense de munca, lui Bogdan ii place sa petreaca timpul cu prietena, familia sau prietenii: Daca e vineri de obicei imi place sa ma duc in oras. Daca insa am o saptamana grea, in weekend imi place sa ma uit la filme, sa-mi comand mancare si sa lenevesc ca o leguma sau sa stau sa ma joc pe Playstation. Prietena mea mi l-a facut cadou si acum cred insa ca regreta. Playstation-ul este cea de-a doua mare iubire a mea. Si daca e vara sunt tota ziua pe motor, desigur.

"Obsesia" pentru universul Dune si Star Trek

In afara de pasiunea pentru sporturile cu motor, Bogdan este "obsedat" de universul Dune. A citit toate cartile lui Frank Herbert si apoi cartile lui Brain Herbert. Nu-ti ascund, cred ca am citit Dune de 4 ori si cred ca o sa mai citesc de vreo 2 ori anul asta. Nu sunt ciudat, imi place cartea foartea mult!.

In ceea ce priveste filmul preferat, Bogdan a mentionat filmul "Transformers", insa a povestit si o intamplare amuzanta legata de "Fast and Furious": Cand au plecat toti oamenii din cinema demarand cu Daciile lor, iesea fum din roti si mirosea a ambreiaj ars. Pentru noaptea aia toti au trait visul american din film si au fost piloti de curse ilegale. Pe atunci aveam un Oltcit si cred ca m-as fi oprit in primul copac cu el, asa ca am mers pe jos. 

Asa cum si eu simt cum trec orele uitandu-ma la seriale, Bogdan marturiseste ca ia parte la o misiune lunga, care cere mult devotament, si anume sa urmareasca absolut toate episoadele si toate filmele din universul Star Trek.

Primul CD cumparat - Prodigy

In ceea ce priveste muzica preferata, Bogdan povesteste ca pe vremea in care existau casetele audio, era fan Michael Jackson si se ducea in parc de unul singur, unde exersa schemele de dans. Crescand, a inceput sa asculte Prodigy, cu muzica lor fiind si primul lui CD audio cumparat cu parintii lui de la mare. Nu aveam combina acasa, nu aveam calculator si nici altceva la care sa-l ascult. Ma uitam la el si-mi imaginam cum suna piesele. Ma uitam pur si simplu pe CD si ma gandeam: Hhmmm, "Out of space", trebuie sa fie misto piesa! "Breeathe", asta sigur e tare! Compilatia nici nu exista oficial, era o piraterie evidenta cu melodiile alese de “baieti”. Cand am reusit sa-l ascult mai tarziu am descoperit ca mixul lor era chiar reusit. 


As vrea sa inchei cu unul din lucrurile care mi-au placut la Bogdan - pasiunea cu care vorbeste despre munca pe care o face. Eu chiar am impresia ca prin ceea ce facem influentam vietile oamenilor pozitiv. Nu o sa le zic "consumatori" pentru ca nu vreau sa ii descriu asa, in jargonul nostru. Poate fi o activare in club sau un simplu post pe Facebook prin care ii faci sa zambeasca. Toti marketerii au puterea de a face cumva viata celorlalti mai frumoasa, puterea de a lupta cu monotonia si multumirea de sine. N-o sa vezi vreo campanie in care cineva decalara: romani, vrem sa fiti tristi si plicticosi! Asta ma motiveaza pe mine, faptul ca am puterea de a face oamenii mai fericiti si determinati sa lase o impresie in tot ceea ce fac.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Frank Group

Frank Group este un grup de agentii independente, care ofera servicii integrate si complete de comunicare. Din Grupul Frank fac parte companiile Frank (ATL, BTL, digital), Oxygen (PR), MSPS Marketing and... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related