Branduri care stiu ce-si doresc femeile

Branduri care stiu ce-si doresc femeile

Nu este nimic nou atunci cand spunem ca realitatea vremurilor noastre se schimba frecvent, fie ca vorbim despre straturile sociale, femei si barbati si pozitiile pe care le ocupa in societate, preferintele consumatorilor in materile de produse si servicii, joburi sau timp liber. Insa este din ce in ce mai evident ca femeile sunt adevarate competitoare ale barbatilor pentru locuri de munca sau venituri salariale. Toate aceste schimbari contureaza un profil de femeie activa, educata, din mediul urban, cu o viata incarcata si un grad mare de dedicare locului de munca, cu o atentie sporita acordata alimentatiei, sportului, timpului liber si rasfatului. Putem vorbi astfel despre un nou trend relevant pentru o anumita tipologie de consumatori surprins si analizat in detaliu in raportul "Ghid de conversatie de la roman la roman", realizat de Unlock Market Research sub umbrela SMARK Research, trend la care brandurile sunt nevoite sa se adapteze pentru a comunica eficient. Insa ce marci reusesc sa atraga atentia femeilor, sa comunice pe placul lor si sa acopere una dintre nevoile lor specifice?

Printre brandurile care activeaza in Romania si care au reusit sa se adreseze acestei tipologii de femei se numara Activia, Cristim Vitality, Nestle Fitness si LaDORNA LadyMilk, care discuta despre sanatate si produse naturale, dar si Kandia sau Eden Spa, care promoveaza latura de rasplata si rasfat.

Activia, care rezolva problemele de tranzitului intestinal lent ale femeilor, a fost lansat in Franta in anul 1987 cu denumirea de BIO, iar de atunci a ajuns sa fie vanduta in peste 70 de tari. Brandul comunica cu ajutorul "femeilor Activia" care promoveaza iaurtul cu fermentul Bifidus ActiRegularis pentru reducerea senzatiei de balonare si reglarea tranzitului intestinal lent. Marca identifica problema cu care se confrunta femeile si care le afecteaza viata de zi cu zi nu doar din punct de vedere fizic, ci si emotional, facandu-le sa se simta mai putin increzatoare in propriile forte. Astfel femeile Activia vorbesc despre beneficiile emotionale ale iaurtului cu Bifidus ActiRegularis, care le face sa se simta libere sa faca tot ce si-au propus in ziua respectiva, mai increzatoare si cu mai mult chef de viata.

In urma cu aproximativ 2 luni, Activia Mic Dejun a fost relansata cu ajutorul unei aplicatii de Facebook semnata de 50s. Utilizatoarele erau invitate sa ajute personajul principal, Maria, sa isi aleaga rimelul potrivit, mic-dejunul si rochia, sa-si gaseasca geanta si cheile. Activia si agentia 50s au reusit sa contreze un personaj cu care femeile se pot asocia: foarte dinamic, care se confrunta cu alegeri in viata de zi cu zi, care isi propune sa manance sanatos dar agitatia zilnica il face sa se abata de la drum, dar care spera sa-si gaseasca echilibrul.

In luna august, Cris-Tim lansa gama Vitality, care cuprinde mezeluri fara conservanti si coloranti artificiali. Lansarea acestei game de mezeluri fara E-uri s-a concretizat in urma investitiilor realizate de companie in cercetare si tehnologie, care, in ultimii trei ani, s-au ridicat la peste 24 de milioane de euro. Foarte important la aceasta gama de produse este ambalajul, care cuprinde si o sectiune educativa axata pe povestile unor oameni ce au ales sanatatea fizica si spirituala ca mod de viata.

Conform site-ului Cris-Tim, gama Vitality se adreseaza persoanelor preocupate de sanatatea lor, care isi doresc la fiecare masa produse naturale, gustoase si nutritive, care au la baza cele mai inalte standarde privind calitatea materiei prime. In comunicarea Cris-Tim Vitality intalnim sintagme precum "Fara E-uri, Fara coservanti", "natural", "neinvaziv", "prospetime", "in slujba sanatatii oamenilor" sau misiunea exprimata a companiei - "Iti place sa mananci sanatos!".

Nestle Fitness se adreseaza femeilor din ce in ce mai constiente de importanta alimentatiei pentru silueta lor prin 4 sortimente de cereale: Nestle Fitness, Nestle Fitness & Fruits, Nestle Fitness Chocolate si Nestle Fitness Yogurt. Mai mult, brandul ofera si un program de conturare a siluetei in 14 zile, pentru consumatoarele care isi doresc sa arate bine intr-un timp scurt. Nestle Fitness vorbeste cu consumatoarele despre grija pentru silueta, dieta echilibrata, energie, elemente nutritive sau vitamine.

Un alt brand care a lansat pe piata un produs dedicat femeilor preocupate de sine este LaDorna, care in 2004 lansa Lady Milk, lapte care ajuta la intarirea sistemului osos si in prevenirea osteoporozei, prin aportul de calciu si vitamina D. Imaginea Lady Milk era Nadia Comaneci, care declara: "Supletea, delicatetea si mai ales forta sunt atribute specifice unei gimnaste, dar si oricarei femei care vrea sa reuseasca".

Pentru a compensa stresul din viata de zi cu zi, comerciantii vin in intampinarea femeilor cu produse si servicii menite sa le faca pe femei sa se simta rasfatate. Insa ce branduri reusesc sa comunice aceasta caracteristica – rasfatul?

Unul dintre ele este Kandia, care prezinta ciocolata ca nu doar un deliciu, ci o senzatie, emotie sau senzualitate. Kandia are 14.500 de fani pe Facebook cu care vorbeste despre moda, manichiura, decorarea casei si obiceiuri culinare.

Tot despre rasfat comunica si Eden Spa, care adauga acestei caracteristici si relaxarea. Unul dintre centrele grupului, Eden Spa Bucuresti, este prezent si in social media, comunicand cu cei 2.500 de fani despre placerile asocietate cu fiecare anotimp, parfumuri relaxante si despre rasfatul alaturi de prieteni, promovand oferte speciale pentru grupuri.

Nu uitam nici cluburile de fitness care discuta despre sprijinirea femeilor si a unicitatii lor, despre calitate si rasfat, flexibilitatea sistemului de tarifare si profesionalism.

Acestea sunt doar cateva din marcile care au reusit sa atraga atentia femeilor si sa acopere unele dintre nevoile acestora. Insa care sunt canalele media folosite de aceste femei, pentru a putea sti unde sa promovam un produs destinat lor? Ce fac ele in timpul liber? Unde le putem intalni si ce activitati prefera? Raspunsurile la aceste intrebari si multe altele le gasiti in raportul "Ghid de conversatie de la roman la roman", realizat de Unlock Market Research sub umbrela SMARK Research.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related