[SMARK KnowHow: Target BootCamp] Adina Vlad (Unlock Market Research), despre emergenta noului tip de femeie

[SMARK KnowHow: Target BootCamp] Adina Vlad (Unlock Market Research), despre emergenta noului tip de femeie

Adina Vlad (Managing Partner, Unlock Market Research) a deschis primul panel al primei zile de Target BootCamp, un eveniment SMARK KnowHow care inglobeaza conferintele Marketing for Women, Marketing for Men si Romanian Youth Focus. Adina a vorbit audientei pe marginea unei prezentari despre schimbarile de paradigma privitoare la rolul si mindset-ul femeilor, numind ca model al rpezentului si viitorului o femeie "de tip nou".

Adina a inceput sa vorbeasca despre fundamentul cultural al romanilor, rezumat printr-un sentiment de nesiguranta colectiva. "Domina frica, ceea ce creeaza indivizi vulnerabili si ultra critici", a spus Adina. Romanii se bazeaza mai mult pe ajutorul extern, decat cel intern.

Explicatiile sunt de inteles, a adaugat Adina. Intr-un mediu instabil, oamenii se auto-conserva devenind pasivi, neincrezatori si negativisti. Romanii mai degraba amortesc frica de necunoscut, esecurile si judecata sociala.

Schimbarea de paradigma la care s-a referit Adina a pus punctul pe intrarea intr-o noua era, cea a empatiei. Are loc o transformare majora in oameni si in marketing, anume, trecerea de la "acesta sunt, cumpara-ma", la "spune-mi cine esti, ce doresti ca sa-ti vin in ajutor". Aceasta schimbare vine din interior. Rezumand, schimbarile vizibile ale romanilor se concretizeaza in:

- atitudinea "less is more", evitarea risipei de orice fel;
- be devine mai important decat have; experiente in loc de obiecte sau posesii;
- do devine try, iar stand by devine resign; recapatarea controlului asupra propriei vieti.

Romanii incep sa caute sentimente autentice, povesti reale, emotii pozitive, toleranta, diminuarea judecatii sociale, auto-dezvoltare, a spus Adina.

 

Ce se intampla cu femeia in acest context

1) Frumusete. De la exterioara si standardizata, noul tip feminin este autentic si individualizat. De al nevoia de a fi vizibila si admirata se trece la dorinta de a fi naturala si fresh. Accentul se pune pe sanatate, deci pe frumusetea interioara.

2) Nutritie. De la mult si gustos (frigiderul plin, 3 mese pe zi, terminatul mancarii din farfurie), tendinta este de trecere catre putin, bun si personalizat (sanatos, calitativ, mancat si gatit putin si des).

3) Educatie. De la conservatorul rigid (accent pe frica si mimetism, tendinta de uniformizare, memorare mecanica, perspectiva comparativa asupra copiilor la nivel educational) se merge catre tipul democratic personalizat (accent pe interpretare personala, invatare aplicata, cerinta de adaptare a metodei de invatare la copil).

4) Grija. De la femeie ca asistent social (grija pentru altii: sot, copii, parinti, sanatatea lor, hrana lor, igiena lor; accent pe ajutor la nevoie;aparare si reactiune), trecem la femeia ca role-model ("Grija incepe cu mine"; femeia independenta, care are grija de ea si ii invata si pe cei dragi sa aiba grija de ei, sa se protejeze; preventie; curaj si actiune).

Asadar, a continuat Adina Vlad, femeia de tip vechi este tematoare, ultra protectiva, subordonata familiei si societatii, in timp ce femeia de tip nou este impacata cu sine, independenta si increzatoare.

Adina a incheiat spunand ca schimbarea sociala depinde de femei, mai exact ea apare atunci cand femeile se schimba. Atunci cand ele decid, dintr-un motiv sau altul, sa intervina asupra setului propriu de valori.

Target BootCamp este un eveniment SMARK KnowHow.
Parteneri de know-how au fost: Interactions si Spoon.
Parteneri: Avon, Domeniile Samburesti, Aqua Carpatica si Silhoutte
Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner. 
Fotografiile de la eveniment poarta semnatura photosnacks si a lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial. 
Coffee provided by NTS Coffee.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Related