Trei campanii de aur din categoria shopper marketing

Trei campanii de aur din categoria shopper marketing

Cand vine vorba de cresterea vanzarilor la raft, inevitabil vine vorba de eficienta. Si ce campanii reusesc sa-l miste pe consumator in alegerea unui produs de pe raft? Avem trei exemple care s-au dovedit a fi eficiente in ultimul an: cele trei campanii premiate cu aur la Effie 2013, in America de Nord, la categoria shopper marketing.

Dar despre mai multe idei eficiente, moduri in care cumparatorii pot fi surprinsi astazi si despre identificarea audientelor valoroase se va discuta pe 15 si 16 mai la Marketing Research Conference 2013, eveniment din seria SMARK KnowHow. Acolo, 21 de speakeri vor prezenta solutii eficiente in shopper marketing. Si cu aceasta ocazie, va reamintim ca maine este ultima zi in care va puteti inscrie pentru participarea la conferinta.

Sampling pentru scutece
Scutecele pentru adulti nu sunt motivul pentru care lumea pleaca bucuroasa la cumparaturi. Mai mult, cumparatorii evita sa fie vazuti cu astfel de produse in cos. Insa compania Kimberly-Clark, aceeasi companie care produce servetelele Kleenex si scutecele Huggies, a incercat sa schimbe perceptia despre categorie. Si asa au fost lansate doua noi produse sub brandul de scutece pentru adulti Depend, prin campania "The Great American Try-On", realizata de OgilvyAction. Ideea de baza a campaniei: ca sa crezi, trebuie sa probezi.

Au fost distribuite peste 3.2 milioane de mostre Depend Real Fit (pentru barbati) si Depend Silhouette (pentru femei), iar noile produse au fost lansate pe piata cu un ambalaj premium. Si pentru a arata ca nu e o rusine sa porti scutece, desi ai trecut de varsta fragedei pruncii, campania a inclus si endorsmentul unor vedete americane.

In cinci luni, noua linie de produse a obtinut un 9,8% share in cadrul categoriei, depasind obiectivele pe care Kimberly-Clark le astepta pana la finalul anului. Campania a fost lansarea de produs cu cel mai mare succes din cei 140 de ani de existenta a companiei.

Inapoi la scoala, inapoi la cupoane
Perioada de incepere a scolii nu a fost iertata de scaderea consumului, efect al anilor de criza economica. Si cum castigurile din aceasta perioada pentru Kellogg’s sunt foarte importante, vanzarile scazute ar fi insemnat pentru companie un an pierdut. Asa ca, in septembrie 2012, Kellogg’s a inceput derularea  campaniei "Kellogg’s Walmart Back-to-School Program", realizata de agentia The Integer Group. Aceasta a avut ca punct de pornire importanta pe care mamele o acorda educatiei copiilor si a constat intr-o promotie tip cross.

Alaturi de retailerul american Walmart si editura Scholastic, Kellogg’s a inceput sa ofere cate un cupon de 5 USD la achizitionarea a doua pachete promotionale Froot Loops. Cuponul putea fi apoi folosit la cumpararea unei carti pentru copii, de la editura Scholastic. Programul a functionat, Kellogg’s si-a salvat castigurile in perioada "back-to-school" si campania a fost premiata cu aur la Effie.

Punctele bonus castiga clienti
Mai putin de 1% dintre detinatorii de carduri Priority Club Select Visa, programul de loialitate al InterContinental Hotels Group, erau convinsi sa se alature programului in urma discutiilor purtate la receptia hotelului. Asa se arata situatia inainte de campania "In-Hotel Credit Card Acquisition", semnata de OgilvyOne Worldwide.

Acest canal de vanzare parea unul mort si pentru resuscitarea lui grupul de hoteluri a oferit 60.000 de puncte bonus clientilor care semnau la receptie intrarea in clubul clientilor loiali. Cele 60.000 de puncte erau oferite daca, in termen de trei luni de la semnarea contractului, noii membrii foloseau cardul de credit la cumparaturi de peste 1.000 USD. Campania a meritat aurul pe care l-a primit la Effie, pentru ca numarul de persoane care au intrat in club a crescut cu aproximativ 12,5%, in cinci luni.

Acestea au fost doar trei campanii recente de shopper marketing reusite. Mai multe exemple de idei creative si eficiente, noi tipologii de cumparatori si trenduri de consum vor fi prezentate la Marketing Research Conference 2013, eveniment din seria SMARK KnowHow la care te poti inscrie pana maine.

Partener de know-how al Marketing Research Conference 2013 este Starcom MediaVest Group.

Evenimentul este sustinut de Agrafa, 360 Revolution, Trade Media si Casa de Traduceri, iar creative food provider este frufru. Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24-FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV, Doing Business, IAA, UAPR si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Festivaluri

Subiecte



Branded


Related