Alexandra Iavorschi (Starcom MediaVest): Cum a evoluat bugetul de comunicare a promotiilor in ultimii 3 ani

Alexandra Iavorschi (Starcom MediaVest): Cum a evoluat bugetul de comunicare a promotiilor in ultimii 3 ani

Alexandra Iavorschi (Managing Director, Starcom MediaVest Group) a discutat in cadrul Promotions Now 2013, un eveniment SMARK KnowHow, despre evolutia ponderii promotiilor in totalul investiilor pentru comunicarea de brand in perioada 2010 – 2012.

Aflam astfel ca dupa o scadere in 2011, procentul alocat promotiilor in 2012 in totalul investitiilor in promovare se apropie de nivelul din 2010. Daca atunci investitiile in promovare au totalizat 140,3 milioane euro, din care promotiile au fost responsabile pentru 43,3 milioane euro (31%), in 2012 bugetul total a scazut pana la 121,8 milioane euro, iar cel dedicat promotiilor a ajuns la 35,1 milioane euro (29%).

Investitia in promovarea promotiilor pe TV s-a dublat in 2012 atat in valoare, cat si in procente, comparativ cu 2011 si 2010: dintr-un total de 88,8 milioane euro investiti in promovarea pe TV in 2012, 21 milioane euro au fost reprezentati de promotii (24%), comparativ cu 12,3 milioane euro (13%) investite in promovarea promotiilor in 2010, dintr-un total de 92 milioane euro.

In ceea ce priveste presa, investitiile in acest mediu sunt intr-o scadere accentuata, atat din perspectiva bugetului total, cat si din perspectiva bugetului dedicat promotiilor. Daca in 2010 valoarea investitiilor de promovare in presa era de 22,5 milioane euro, din care pentru promotii erau investiti 18,3 milioane euro (81%), in 2012 investitiile totale in presa au fost de 14,4 milioane euro, iar cele pentru comunicarea promotiilor au reprezentat doar 44%, adica 6,3 milioane euro.

Promotiile au un share constant in investitiile de promovare in online, insa bugetele au crescut cu aproximativ 50%: 8,2 milioane investitii totale in 2011, din care 4,4 milioane euro (54%) pentru promotii, vs. 12 milioane euro investitii totale in 2012, din care 6,6 milioane euro (55%) pentru promovarea promotiilor.

Alexandra a facut si o defalcare pe sectoare, prezentand ponderea promotiilor in totalul investitiilor realizate de companii pentru promovare, pe toate mediile, dupa cum urmeaza: bauturi (202.500 euro, din care promotiile au reprezentat 23%), cosmetice si parfumerie (un total de 157.000 euro, din care 16% promotii), mancare (total de 276.300 euro, din care 14% promotii), produse pentru ingrijirea casei (100.500 euro, din care 8% promotii), produse de ingrijire personala (65.800 euro, din care 11% promotii).

Partenerii media ai evenimentului Promotions now: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV si Radio Guerrilla. Evenimentul este recomandat de IAA si UAPR si sustinut de Mercury360, Agrafa, Casa de Traduceri si 360 Revolution. Partener de know-how al Promotions Now este Wave Division.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Wave Division

Wave Division e agenţia care in ultimii 16 ani a învăţat regulile advertisingului în prima linie a publicităţii, în contact direct cu clienţii. În felul acesta, agenţia şi-a însuşit... vezi detalii »

Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related