[SMARK KnowHow: Marketing Research & Trends] Mihai Barsan: Cei care au in prezent intre 25-49 de ani sunt cea mai atractiva parte a populatiei

[SMARK KnowHow: Marketing Research & Trends] Mihai Barsan: Cei care au in prezent intre 25-49 de ani sunt cea mai atractiva parte a populatiei
Foto: Antonescu Dumitru

Mihai Barsan (Marketing VP, Ursus Breweries) deschide ultimul panel din prima zi de Marketing Research & Trends 2015 cu o prezentare despre trendurile care nu afecteaza numai comunicarea, ci si intreg mersul societatii in care traim. In baza evolutiei demografice a populatiei in Romania, Mihai identifica cateva trenduri pentru urmatorii 5 ani.

In functie de generatia careia se adreseaza, brandurile trebuie sa aiba in vedere cateva caracteristici: daca nu vorbesti digital, generatia Z (<25 de ani) te va ignora; generatia Y (25-34), care se va micsora numeric din cauza scaderii ratei natalitatii post-comuniste, brandurile vor trebui sa isi dubleze eforturile de comunicare; generatia X (34-49 de ani) este cea mai stabila financiar si are cea mai mare putere de cumparare; in final, generatia Baby Boomers (peste 50 de ani) este singura generatie care va creste numeric in urmatorii 5 ani si care va avea putere de cumparare mai mare decat oamenii de aceeasi varsta din trecut.

In Romania, spre deosebire de tarile din Occident, segmentele de populatie difera: daca tinerii sunt mai numerosi in afara, in tara noastra este mai numeroasa generatia X, datorita faptul ca acestia din urma s-au nascut in perioada comunista, cand avorturile erau interzise.

Urmatoarele segmente demografice, spune Mihai, sunt cele care vor inregistra cele mai notabile cresteri:

- generatia X (34-49, venituri mari, numerosi si stabili din punct de vedere demografic), care pune accent pe viata de familie si viata sanatoasa;

- Baby Boomers (50+). Pentru ei, este importanta sanatatea si relaxarea, dar sa isi traiasca viata, vor sa se simta tineri si au resursele materiale necesare pentru a calatori si isi creste calitatea vietii.

Cei care au in prezent intre 25 si 49 de ani vor forma, in 5 ani, cel mai atractiv pol de crestere: aici este puterea de cumparare si decizie, cu o dinamica pozitiva in urmatorii ani. Ei vor decide castigatorii pe majoritatea pietelor din consumatori. 

Mihai incheie referindu-se la categoriile de produse identificate ca avand cel mai mare potential de reusita in urmatorii 5 ani: farmaceutice, cosmetice, stil de viata sanatos, turism de aventura, produse pentru intreaga familie.

Marketing Research & Trends 2015 este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Starcom MediaVest Group, ISRA Center, Spoon.

Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner.

Fotografiile de la eveniment poarta semnatura lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Grafica si Tipar

Grafică şi Tipar este poziţionată ca o agenţie de producţie creativă, cu expertiză în conceperea şi producerea de materiale pentru campanii de marketing şi comunicare. Activitatea noastră se desfăşoară... vezi detalii »

Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related