Instrumentele de marketing folosite de Millennium Bank pentru promovarea creditului de refinantare

Creditul de refinantare, acest produs pe care bancile par sa mizeze atat de mult in ultima perioada, investind in comunicarea sa integrata, a fost si subiectul dezbaterii din editia a 40-a a evenimentului Adbreak, desfasurat pe 11 mai.

O definire elementara ar fi aceea ca acest credit consta in cumularea tuturor creditelor pe care o persoana le are la banci diferite, cu dobanzi diferite. Astfel, avantajele primordiale ale produsului "refinantare" sunt evidente: faptul ca avand un singur credit in loc de mai multe vei avea o singura grija, vei face un singur drum lunar la banca, toate creditele cumulate beneficiind de asemenea de o oferta specifica fiecarei banci.

Instrumentele de marketing folosite de Millennium Bank pentru promovarea acestui tip de credit au constat in definirea ofertei de credite de refinantare, si anume: modificarea pretului Creditului Ipotecar, care poate fi contractat si pentru refinantare, nu numai pentru achizitia de imobile, in sensul micsorarii dobanzii si adaugarii unor facilitati pentru clienti (comision de analiza gratuit pana la finalul lunii iunie 2011, asigurare de viata gratuita, zero comision de administrare); reducerea avansului la Creditul Ipotecar de la 20% la 10%; dar si lansarea unui nou produs, Creditul de Nevoi Personale cu Ipoteca pentru Refinantare.

Comunicarea a fost realizata cu ajutorul mai multor instrumente, constand in principal in declinarea mesajului publicitar al campaniei – „Descopera bucuria de rata mica” – pe mai multe canale. Astfel, comunicare s-a realizat prin intermediul urmatoarelor canale: spot TV impreuna cu Holograf, endorser pentru creditele ipotecare Millennium Bank incepand din martie 2010; machete de presa; bannere pentru mediul online; OOH  - reteaua outdoor de bannere, in toate orasele in care Millennium Bank este prezenta, precum si afisarea de postere in reteaua de sucursale a bancii; flyere.

De asemenea, campania a fost completata de lansarea site-ului www.creditrefinantare.ro, o aplicatie dezvoltata pe baza a trei profiluri de client si tipuri de nevoi financiare diferite, care permite realizarea de simulari pentru un credit de refinantare Millennium Bank. Mai mult decat atat, platforma functioneaza si ca un instrument de educatie financiara, oferind utilizatorilor sugestii care le aduc avantaje considerabile de pe urma refinantarii. La randul lui, acest instrument a fost promovat prin intermediul unei campanii de publicitate in mediul online, precum si pe site-ul bancii, www.millenniumbank.ro;

Oferta de refinantare a fost comunicata si prin intermediul mass-media, prin actiuni de PR (comunicate de presa despre lansarea ofertei de refinantare si a campaniei de promovare, despre lansarea site-ului www.creditrefinantare.ro, informatii oferite la solicitarile jurnalistilor); publicarea de informatii despre produsele de refinantare pe site-ul bancii, www.millenniumbank.ro, precum si lansarea unei noi sectiuni, „Credit de refinantare”; cat si comunicarea de informatii despre oferta de refinantare catre site-urile specializate de produse si servicii bancare.

In ceea ce priveste comunicare interna, oferta de refinantare a fost promovata si adusa la cunostinta la nivel intern prin intermediul campaniei de promovare derulate in mediul extern.

Obiectivele comunicarii

Oferta de refinantare lansata de Millennium Bank si campania de promovare a acesteia au urmarit unul dintre obiectivele strategice ale bancii pe termen lung: acela de a deveni una dintre primele optiuni ale clientilor care doresc sa contracteze un credit ipotecar. In plus, campania a urmarit cresterea notorietatii Millennium Bank.

Prin ce se diferentiaza refinantarea Millennium Bank

Oferta de refinantare a Millennium Bank include trei produse care, practic, acopera toate tipurile de nevoi legate de refinantare: Creditul Ipotecar - se adreseaza clientilor care doresc sa refinanteze un alt credit ipotecar pentru a reduce rata lunara; Creditul de Nevoi Personale cu Ipoteca standard - poate refinanta orice tip de credit pentru cumularea datoriilor intr-o singura rata lunara; Creditul de Nevoi Personale cu Ipoteca pentru Refinantare permite refinantarea unui alt credit ipotecar si, in plus, sa obtina o suma de bani suplimentara pe care o pot folosi fie pentru refinantarea altor datorii, fie pentru nevoi personale, care nu trebuie justificate bancii.


In plus, dobanzile acestor credite si celelalte facilitati care le insotesc le plaseaza printre cele mai accesibile de pe piata.

Evaluarea comunicarii

Rezultatele campaniei vor fi evaluate prin urmarirea efectului pe care l-a avut asupra vanzarilor si asupra indicatorilor de imagine ai bancii.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related