Investitiile media cumulate ale primilor 10 advertiseri au crescut cu 23%, in 2010

o analiza de Antonia Tucheac

Investitiile cumulate pe canale media ale priimilor zece advertiseri indica o crestere de 23,5% pentru publicitatea pe TV, de la 1,3 miliarde euro, in 2009, la aproape 1,7 miliarde euro in 2010, potrivit datelor furnizate de Alfacont. In schimb, investitiile celor zece companii in print – reviste si ziare, dar si la radio au scazut.

Publicitatea in ziare a scazut cu 13 procente – de la 9,39 milioane euro la 7,72 milioane euro, in timp ce reclama atrasa de paginile revistelor de la principalii zece cumparatori de publicitate a inregistrat o scadere de aproximativ 19%, de la 16,7 milioane euro la 14 milioane euro. Nici radioul n-a dus-o tocmai bine anul trecut, daca ne uitam la aceleasi investitii: a scazut de la 10,1 milioane euro la 8,72 milioane euro. Din clasamentul pentru 2010 au iesit cativa advertiseri, dar au intrat unii noi. Trebuie mentionat ca toate sumele prezentate in articol sunt brute. La sumele brute, discounturile aplicate pot ajunge si pana la 90%.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Sectiune


Comentarii

Eric Eduard Polec
acum 8 ani
si cum ar trebui sa interpretam aceste cifre? ce reflecta ?
Antonia Tucheac
acum 8 ani
Daca luam in calcul reducerea aplicata, avem o idee despre sumele nete pe care le-au cheltuit companiile cu publicitatea. Ele dau o idee despre "sanatatea", daca vreti, a companiilor. Doar daca ne gandim ca, la debutul crizei, bugetele de marketing si cele de HR au fost primele din care s-a taiat, sumele din articol, fie ele si la rate-card, pot fi un indicator (poate empriric de unul singur, dar care poate fi potentat in asociere cu alte aspecte din evolutia companiilor in cauza).


Related