Plus in volum si in valoare pentru URBB, in 2010. Investitiile in marketing raman constante.

URBB, una dintre cele mai importante companii de pe piata berii, a raportat pentru 2010 o crestere de 3% a valorii vanzarilor si de 7% a volumului, fata de 2009, iar cea mai mare crestere procentuala a fost inregistrata de Skol, Tuborg, Granini si Guinness.

Cresterea inregistrata de URBB vine in contextul in care pietele pe care acesta activeaza au consemnat scaderi. Astfel, potrivit reprezentantilor companiei, piata berii a scazut cu aproximativ 5%, in 2010, iar cea a sucurilor cu 20 de procente in volum.

Prezent pe piata berii, cu brandurile Tuborg, Skol, Holsten, Guiness si Kilkenny si pe piata bauturilor necarbonatate cu Granini, producatorul roman a intrat, anul trecut, pe un nou segment, cel al apelor minerale, cu apa Bilbor. In acelasi timp, marca Granini a inregistrat o crestere de 2% in volum fata de 2009, categoria still-drinks avand o crestere procentuala mai mare fata de variantele juice si nectar.

Introducerea brandului de apa minerala Bilbor in portofoliul produselor premium marca URBB a generat, dupa cele sapte luni de la momentul lansarii, 5% din volumul total al bauturilor vandute de URBB. Astfel, aproximativ opt milioane de sticle de apa Bilbor au fost vandute in 2010, in toate variantele de ambalaj (0,5 litri, 1,5 litri si 2 litri), atingand asteptarile stabilite in primele sase luni de la momentul lansarii.

"Ambitia noastra cu Bilbor este, in 2011, sa ajungem intre primii cinci jucatori de pe piata din Romania”, a declarat Shachar Shaine, cel care a detinut presedintita URBB in ultimii sase ani.

Potrivit acestuia, diferenta dintre cresterea in volum si cea in valoare vine si din intrarea pe noul segment al apelor minerale: “Apa minerala genereaza un venit pe litru mai mic decat in cazul berii sau al sucului. Totodata, produsele din segementele de mai jos - Skol, Holsten, Tuborg, au avut o crestere mai mare decat produsele pozitionate mai sus”.

Printre motivele cresterii se numara si investitiile in marketing, care nu au scazut, in comparatie cu nivelul din 2009. “In momente de criza e important sa investesti in marcile tale”, a adaugat Shaine.

Pentru anul in curs, noul presedinte URBB, Hezy Ovadia, a punctat ca sumele investite in marketing vor ramane la un nivel comparabil cu 2010. “Planul de marketing reprezinta un mix: vrem sa sustinem imaginea prin campanii TV si sa ne promovam si in magazine. In ceea ce priveste bugetul din acest an, nu suntem conditionati de anumite procentaje. Avem o idee, dar mixul va fi determinat in decursului anului”, a spus acesta.

In 2011, reprezentatii companiei estimeaza o crestere in volum de aproximativ 10%, iar cifra de afaceri va fi, potrivit lui Shaine, la nivelul celei din 2010, de aproximativ 100 de milioane de euro. Investitiile se vor situa la valoarea de patru milioane de euro si vor fi directionate catre fabrica de la Bilbor.

Decizia de cumparare a romanilor a afost influentata, in 2010, de o serie de factori, printre care favorabilitatea si afinitatea fata de marca (37%), urmata de pret (17%), daca produsul este pastrat la rece (15%), tipul de ambalaj (14%) si pe locul cinci promotiile sau ofertele speciale (10%).

In ceea ce priveste piata berii in 2011, reprezentantii URBB afirma ca aceasta va avea o evolutie mai buna decat in 2010, iar segmentele de piata care vor inregistra cele mai bune rezultate fiind cele din anul anterior - premium, mainstream si imported – dar si berile speciale, incluzand aici berea cu arome speciale, berea fara alcool, cea nefiltrata sau alte tipuri de specialitati.

Despre exporturi, Shachar Shaine a spus ca, in prezent, URBB trimite peste hotare aproximativ 5% din cat produce si este de parere ca, in 2011, compania va exporta mai mult. Potrivit acestuia, pe lista tarilor in care ajung produse URBB made in Romania sunt Albania, Macedonia, Bulgaria – unde exista o licenta pentru Granini, Georgia, Israel, iar apa minerala merge in Emiratele Arabe Unite. Cota exporturilor companiei pe pietele internationale a cunoscut o crestere semnificativa - volumul acestora avansand cu 57% in comparatie cu anul precedent.

Principala provocare a noului presedinte URBB, Hezy Ovadia, este, potrivit acestuia, criza, iar printre obiectivele pe care doreste sa le duca la indeplinire este pastrarea ratei de crestere a companiei. Acesta a punctat, de asemenea, si cateva directii de business, care sa mentina stabilitatea si ascensiunea financiara a unei companii responsabile, ce are in spate o istorie de 13 ani pe piata din Romania.


"Imi propun ca pe un termen mediu de 3 ani URBB sa continue maximizarea cotei de piata de la an la an, prin inregistrarea unor rezultate superioare celor la nivel de piata precum si consolidarea pozitiei companiei pe segmentele de bauturi nou intrate in ultimii ani, cele de bauturi racoritoare si apa minerala. Investitiile constante in marketing si cresterea gradului de prezenta a produselor noastre pe piata sunt alte doua obiective pe care le voi urmari incepand cu primele luni ale mandatului", a mai spus Hezy Ovadia.

Cat despre brandul Orangina, Shaine a explicat ca el se afla, in continuare, in portofoliul companiei, insa a explicat ca, la nivel international, a existat o mutare a acestuia, de la un fond de investitii catre un alt actionar. In 2009, fondurile de investitii Blackstone Group si Lion Capital au vandur businessul producatorului Orangina Schweppes catre Suntory Holdings, intr-o tranzactie estimata la 3,86 miliarde dolari.

Cititi, in curand, pe SMARK, un interviu cu Hezy Ovadia, noul Presedinte URBB.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune



Related