Cum sa iti cresti brandul pe Facebook

Dupa cum v-ati obisnuit deja, SMARK nu rateaza ocaziile de a aduna colectii de “tips & tricks” pentru marketeri. Iar in ultima vreme, cel mai dezbatut subiect pare sa fie online-ul si cum faci sa profiti din plin de oportunitatile pe care le deschide. Asa ca, iata o colectie de sfaturi de la conferinta Social Networks Strategy.

Aplicatiile de Facebook – beneficii pentru brand

Cu 250 de milioane de utilizatori activi zilnic, dintre care 70 de milioane acceseaza jocurile produse de Zynga, dupa cum a subliniat in preambulul prezentarii sale Tudor Totolici (Online Strategist, Republika), Facebook este in mod incontestabil reteaua de socializare si entertainment unde ”orice brand TREBUIE sa fie”. Mai concret, el a enumerat cinci beneficii pentru care marketerii ar trebui sa aprobe infiintarea unui cont de Facebook pentru brandul lor. Aceste beneficii sunt, in viziunea lui Tudor Totolici: branding, lead generation, client retention, feedback mechanism si viral effect.

Sa le luam pe rand. Facebook-ul e un instrument de branding pentru ca ofera expunere, este un mod inedit prin care consumatorii pot interactiona cu brandul, iar interactiunea poate avea un ton personalizat, explica Totolici. Partea cu “lead generation” tine in mare masura de diplomatia cu care gestionezi relatia cu utilizatorii. “Trebuie sa incerci sa obtii datele persoanelor fara a fi intruziv”, puncteaza Totolici. Nu e indicat sa ceri acces la toate datele personale inca de la accesarea aplicatiei, ci, este mult mai eficient sa le oferi consumatorilor un motiv pentru care sa iti ofere unele date mai personale, cum ar fi e-mailul. Acest “incentive” poate fi un concurs, o promotie, un “give-away”, ceva care sa le atinga ego-ul etc.

Despre “client retention”, Totolici subliniaza cat de important este sa le oferi utilizatorilor aplicatiei recompense constante pentru fidelitatea de care dau dovada. In plus, aplicatia trebuie sa le permita sa interactioneze cu prietenii lor folosind-o, astfel incat sa ii anime suficient de mult. Iar cel de-al patrulea beneficiu, legat de feedback, este un element de bun-simt pentru orice initiativa. Evident ca e indicat sa oferi posibilitatea oferirii de feedback si evident ca n-ar fi rau sa analizezi datele obtinute astfel si – de ce nu ? – sa incerci sa si gasesti o solutie pentru problemele subliniate de utilizatori. Nu in ultimul rand, potentialul de viralizare este un beneficiu. Un exemplu de aplicatie care s-a viralizat este “My Perfect Phone Number”, lansat de Vodafone, a punctat Totolici.

Cum iti cresti pagina cu buget mic, mediu sau mari

Tot in cadrul Social Networks Strateggy, Bobby Voicu (Blogger & antreprenor online) a venit cu sfaturi practice despre cum sa-ti cresti pagina in functie de bugetul pe care esti dispus sa-l aloci. Cand vorbim de buget redus, cheia sta in dialog permanent, engagement, poll-uri si quiz-uri si un trick special: “folosirea unui landing page atractive”, eventual unul care iti indica butonul de “Like”, pentru ca, uneori e nevoie sa le spui utilizatorilor exact ce ti-ai dori tu sa faca, cum ar fi: “sa dea like”.

Daca ai un buget mediu la dispozitie, n-ar fi rau sa faci niste aplicatii si quiz-uri personalizate, eventual Facebook Ads, unde se poate opta pe cost per impressions sau cost per click si – din nou – elemente atractive in landing page, eventual video si aplicatii incluse acolo. Un alt sfat de la Bobby voicu ar fi targetarea utilizatorilor dupa ziua de nastere: “La multi ani si … apropo...”.

Si, visul oricarui marketer si al tuturor agentiilor de digital: engagement la bugete mari. Aici vorbim deja de campanii integrate, de online sustinut de TV si invers si de posibilitati nelimitate, pentru ca unde-s bani puterea creste, nu-i asa?

Cum poti sa faci publicitate pe Facebook

Si pentru ca tot a venit vorba de Facebook Ads, Carmen Miron (Interaction Planner, MEC Romania) ne spune cum sa folosesti eficient publicitatea pe Facebook. Pentru inceput, face diferenta intre paid media (ad-uri), owned media (pagina brandului, aplicatiile dezvoltate de brand) si earned media (comentarii generate de owned si paid media). Apoi, face a o trecere in revista a tipurilor de ad-uri disponibile pe Facebook: event, video commenting, poll, become a fan, sampling, virtual gift. Acestea fiind spuse, fiecare e liber sa-si aleaga cea mai potrivita metodata de promovare pe Facebook, in acord cu bugetul si obiectivele.

Dar important e sa retinem ca brandurile ar fi bine sa fie prezente pe Facebook, pentru ca “si ca sa injure un brand, utilizatorul e obligat sa dea Like intai”, dupa cum sublinia mai in gluma mai in serios Bobby Voicu in cadrul Social Networks Strategy.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Wavemaker Romania

Exceptional growth requires uncomfortable change.We do our best work for brands who relish being provoked to go further and faster, together.   That’s why we’ve built Provocative Planning, a... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related