Indicatori de eficienta pentru shopper marketing si indoor advertising

Shopper marketing-ul a fost pentru multa vreme o stiinta empirica. Noile tehnologii fac lumina privind decizia de cumparare. Dispozitivele de masurare TruMedia Research – prima companie specializata in masurarea audientei indoor si in-store - pot fi plasate la raft, dar si alaturi de POSM-uri sau la stand-urile de sampling, pentru a testa in ce masura conteaza packaging-ul produsului sau in ce masura isi ating scopul actiunile de promovare.

In prezent sunt disponibile functii care, pana nu demult, faceau parte din scenariul unor filme de fictiune (asa cum este adaptarea continutului in functie de audienta, in timp real). De exemplu, in functie de indicatorii de gen, pot rula mesaje cu produse care targeteaza femeile, respectiv barbatii.

De altfel, cele mai solicitate date din research-ul TruMedia tin de “segmentarea demografica a persoanelor care se opresc la raft - pentru a confirma ca strucutura publicului corespunde cu cea a target-ului pentru produsele sau categoriile respective. De asemenea, exista interes pentru gradul in care cumparatorii interactioneaza la raft cu produsele (cat de mult s-au apropiat de raft, cat timp au ramas acolo).”, mentioneaza Catalin Florea (Account Manager, TruMedia Research) intr-un interviu de pe IQads. Nu e de mirare ca se acorda atata interes acestei probleme, daca tinem cont ca decizia de cumparare este luata in magazin in proportie de 70%, potrivit TruMedia Research.

Cat despre indoor advertising, canal de promovare masurat prin interemediul aceleiasi tehnologii, indicatorii de eficienta ar fi: in primul rand targetarea specifica, apoi reach-ul comparabil cu cel al presei, posturilor de radio sau televiziunilor de nisa, dar si costurile de promovare mai mici decat in presa si comparabile cu TV-ul. “Durata de atentie acordata reclamelor indoor variaza in functie de locatie, dar in mall-uri, de exemplu, se pot inregistra audiente de peste 50.000 de contacte pe luna pentru un singur suport si durate medii de atentie de pana la 35 secunde. (...) Daca ne referim la diverse zone de asteptare, se poate ajunge chiar la durate medii de atentie de peste un minut.”, subliniaza Catalin Florea.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Branduri

Pozitii

Sectiune



Related