Love Plus este lider de piata la comert traditional, cu peste o treime din volum

un interviu cu Dragos Gavrilescu (Deputy Director, PSI Romania)

Marca Love Plus, parte din reteaua PSI Romania (Population Services International Romania), este lider de piata pe segmentul comertului traditional, avand o istorie de peste 10 ani pe piata din Romania. In plus, Love Plus isi propune sa-si imbunatateasca distributia in mediul modern. Conform Brand Equity Tracking, studiu cantitativ din iunie 2009, 47% din utilizatorii de prezervative din Romania folosesc Love Plus; totusi, potrivit declaratiilor lui Dragos Gavrilescu (Deputy Director, PSI Romania), piata de prezervative a scazut cu 40% din cauza crizei economice (din 2008 pana in prezent), iar o modalitate de combatere a scaderii este desfasurarea de campanii de educatie sexuala. Aflati mai multe din interviul de mai jos.

Alina Galeriu: Care este pozitionarea Love Plus? Prin ce se diferentiaza de concurenta?

Dragos Gavrilescu: Pentru tinerii romani, Love Plus se pozitioneaza ca prezervativul de calitate care ofera incredere la cel mai bun raport calitate pret.
Love Plus este singurul prezervativ din Romania care este testat in trei etape diferite. In general prezervativele se testeaza o data sau de doua ori in ciclul de productie si post-productie. Noi adaugam o a treia etapa la un laborator extern fabricii producatoare si independent de organizatia noastra. Investim in testare pentru ca asteptarea principala a consumatorului de la un prezervativ este protectia. Fara siguranta protectiei orice alt atribut emotional sau de produs este neimportant.

Alina Galeriu: Care este cota de piata Love Plus? Ce obiective aveti pentru cresterea acesteia?

Dragos Gavrilescu: Love Plus are o cota de piata solida. Suntem liderii comertului traditional unde avem peste o treime din volum. Noi credem atat in importanta parteneriatelor de distributie unde investim pentru a-i mentine pe partenerii comerciali multumiti de afacerea Love Plus, cat si in investitiile de comunicare catre consumatori, pe care le vom relua dupa incheierea reconsolidarii distributiei.

Alina Galeriu: Care sunt punctele cheie de distributie? Stiu ca sunteti lideri pe segmentul comertului traditional. Aveti in plan sa va largiti aria de distributie?

Dragos Gavrilescu: Categoria prezervative este impartita destul de echilibrat intre canalele traditionale si cele moderne. In urma unor schimbari de distributie din 2009, procesul de re-acceptare de catre partenerii din comertul modern este inca in curs. Suntem in discutii cu multi din acestia pentru a reveni in curand la rafturile comertului modern.

Alina Galeriu: La ce nivel de dezvoltare se afla Romania din punct de vedere al pietei de prezervative comparativ cu alte tari?

Dragos Gavrilescu: Foarte scazut. In general se considera ca o piata de prezervative este dezvoltata daca are un consum annual de 3 bucati per capita. Datele de piata pe anul cuprins intre Apr 2009 si Apr 2010 ne indica un consum de 1 bucata per capita. De trei ori mai mic fata de o piata matura. Sunt foarte multi factori care concura in aceasta directie. In principal lipsa istorica a educatiei sexuale si contraceptive a romanilor face ca tinerii romani sa se bazeze pe metode naturale de contraceptie (care sunt ineficace) sau pe fler (in alegerea partenerilor “curati”).


Alina Galeriu: Care sunt tendintele din piata?

Dragos Gavrilescu: Piata a scazut dramatic si surprinzator pe fondul crizei. De la un maxim la mijlocul lui 2008 reducerea a ajuns in aprilie 2010 la aprox 40%. Ne asteptam ca piata de prezervative sa fie inelastica la criza. Nu se face mai putin sex, dar iata ca se protejeaza mai putin sex. Din pacate lipsa investitiilor in comunicare pentru educarea tinerilor isi arata efectele. Pe termen lung acestea pot fi devastatoare pentru sanatatea publica. Inca avem cele mai multe cazuri de sifilis din Europa si cele mai multe de HIV/SIDA din Europa Centrala si de Est.

Tot pe fondul recesiunii, constrangerile financiare ale comertului traditional si farmaceutic au facut ca prezervativele sa devina o categorie marginala si neinsemnata in prezenta comerciala. De asemenea, un factor major este lipsa investitiilor in campanii de comunicare adresate tinerilor atat in mediul scolar cat si in mass-media. Love Plus a fost si este singurul prezervativ din Romania care a investit in aceasta educare sociala. O vom face si pe viitor in masura in care costurile de distributie ne vor permite bugete de campanii de educare sociala. Daca nu vom asigura cresterea pietei totale de prezervative pe termen lung, adica o cerere stabila ce poate fi generata prin educarea tinerilor, piata va fi in continuare volatila si pericolele de sanatate publica se vor inmulti.

Alina Galeriu: Care sunt cele mai mari provocari cu care va confruntati cand vine vorba de mentalitatea consumatorului roman?

Dragos Gavrilescu: Lipsa educatiei sexuale si contraceptive care este istorica si adanc inradacinata, subiectul fiind chiar tabu.

Alina Galeriu: Ce are in plan Love Plus pentru anul acesta? Isi va dezvolta portofoliul de produse? Va comunica mai agresiv?

Dragos Gavrilescu: Vor fi o serie de surprize pentru piata, dar ne canalizam eforturile pe a ne reconstrui distributia in mediul modern.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Branduri

Pozitii

Sectiune



Branded


Related