Fiecare isi inventeaza propriile provocari

un interviu cu Bruno Negoita (Presedinte al Boardului Ceramica SA, CEO Dufa DEUTEK, actionar al Next Advertising)

Presedinte al Boardului Ceramica SA, CEO Dufa DEUTEK si, in acelasi timp, actionar al Next Advertising, Bruno Negoita este unul dintre managerii cei mai curajosi si deschisi la noi provocari din Romania. Specialist in Business Mergers & Acquisitions, Business Restructuring and Turnarounds, Business Audits, Business Start-ups, Business Management, Marketing, Advertising, Sales Management, Bruno Negoita este absolvent al Universitatii Politehnice Bucuresti si detinator al titlului de Bachelor in Management la Hamburger University din Oak Brook Illinois. Si-a inceput cariera in Romania ca Restaurant Manager la McDonald’s. Au urmat pozitiile de Assistant Brand Manager la Colgate Palmolive , Project Manager Advertising la Mobifon SA, Vice President of Sales and Marketing la Policolor si Vice President of the Board of Directors la Orgachim AD Bulgaria. Am incercat sa aflam cateva dintre secretele lui in cele ce urmeaza.

Romanita Oprea: Care ai spune ca au fost pana acum momentele definitorii ale carierei tale?

Bruno Negoita: Privind inapoi, am senzatia ca fiecare moment a fost definitoriu, dar intelegand totusi sensul intrebarii tale, ma gandesc ca cele mai importante trei momente, din punct de vedere al impactului ulterior asupra carierei mele au fost: Hamburger University (1995), decizia ”de a da multinationala” pe “un proiect de turnaround” cu un fond de investitii (Policolor 1998) si intalnirea cu Emma si Chris (de la Advent) (2005).

Romanita Oprea: Daca ai putea sa te intorci in timp ai schimba ceva sau ai face la fel?

Bruno Negoita: Din fericire pentru mine, simt ca mai degraba nu as schimba nimic.

Romanita Oprea: Ai anumite regrete din punct de vedere profesional?

Bruno Negoita: Nu. Niciunul.

Romanita Oprea: Ce sfaturi ai da unui marketer aflat la inceput de drum acum?

Bruno Negoita: I-as da un sfat numai daca mi l-ar cere, dar din nou intelegand intrebarea ca pe un fel de “ce-ar trebui sa stie un marketer la inceput de cariera” i-as spune tanarului marketer ca nu poti avea satisfactii mari numai pe munca, dar fara talent si pasiune pentru acest domeniu si ca primul lucru pe care ar trebui sa il afle este daca are cele doua ingrediente.

Romanita Oprea: Ti-ai inceput cariera in sales si marketing. Ce te-a atras atunci spre aceste domenii?

Bruno Negoita: Am inceput de fapt in management, am avut o foarta scurta experienta in vanzari cat sa vad ca nu mi se potriveste meseria asta, apoi am migrat catre marketing, apoi catre advertising, apoi din nou catre marketing si de acolo inapoi in management. Am ajuns in aceste domenii in incercarea de a face mereu ce imi place in loc de ce trebuie sau ar da bine.

Romanita Oprea: Atunci piata era inca la inceput si probabil provocarile mult mai mari. Vezi o evolutie clara a pietei (calitativ vorbind) sau este mai mult o crestere de marime data de context?

Bruno Negoita: Daca te referi la nivelul de profesionalism in management sau marketing as spune ca s-a evoluat foarte mult in ultimii 15 ani. Enorm!

Romanita Oprea: Ai lucrat in sectoare precum food, igiena personala, telecom si vopsele. Cat de dificila a fost trecerea de la un sector la altul?

Bruno Negoita: Foarte usoara si foarte placuta, pentru ca mie imi plac schimbarile. Foarte utila din punct de vedere al testarii diverselor concepte de marketing in diverse industrii si contexte.

Romanita Oprea: Care ai spune ca este domeniul cel mai provocator in Romania pentru un om de marketing? De ce?

Bruno Negoita: Cred ca provocarile si le inventeaza fiecare, altfel nu imi explic de ce in fiecare job sau domeniu in care am lucrat provocarile au fost la fel de mari.

Romanita Oprea: Cum s-a impacat jobul de marketer cu cel de director de agentie de publicitate? Care sunt avantajele in a aborda situatia din ambele puncte de vedere? Cum te-a ajutat jobul de marketer in viziunea asupra agentiei si viceversa?

Bruno Negoita: Experienta de clienti de agentie (a mea si a partenerilor mei din NEXT) ne-a ajutat cand am infiintat agentia (acum 10 ani) sa intelegem corect produsul pe care agentia trebuie sa il ofere si de aici sa organizam si sa dezvoltam agentia in asa fel incat sa putem oferi acel produs. Mai e de lucrat.
Nu am lucrat ca si client de agentie dupa ce am condus agentia, dar cred ca daca as face-o as sti mai bine cum sa aleg o agentie si cum sa lucrez cu ea astfel incat sa maximizez performanta cuplului client-agentie.

Romanita Oprea: In prezent esti CEO la Dufa DEUTEK si Presedinte al Consiliului de Administratie la Ceramica Iasi. Cum se impaca aceste doua pozitii?

Bruno Negoita: Lasand la o parte functiile impozante, eu sunt totusi un prestator de servicii de management si consultanta si sunt obisnuit sa lucrez in mai multe piete/domenii diferite in paralel, inca de pe vremea de cand lucram in agentie.

Romanita Oprea: Care este pozitia pe piata si cota de piata ale celor doua companii?

Bruno Negoita: Buna si in crestere, mai ales de cand a inceput criza.

Romanita Oprea: Cum a influentat criza aceste doua domenii?

Bruno Negoita: Criza a afectat cele doua piete foarte mult. Revenirea la ce era in 2007 este foarte grea si va dura foarte mult.

Romanita Oprea: Care este telul tau in business?

Bruno Negoita: Sa muncesc din ce in ce mai putin si sa produc din ce in ce mai mult.

Romanita Oprea: Ce nu ai face niciodata in business?

Bruno Negoita: Nu as insela pe nimeni. Pentru nicio suma.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune



Branded


Related