un interviu cu Monica Dumitriu, Brand Consultant, Community BrandTailors
Brand Tailors si-a lansat de curand noua linie de business, Community BrandTailors, axata pe servicii de branding digital si continut digital de brand. Am profitat de aceasta lansare pentru a discuta cu Monica Dumitriu, Brand Consultant Community BrandTailors, care ne-a vorbit provocarile noului proiect, despre cum s-au pregatit sa faca fata iminentelor critici ale “colegilor de breasla”, dar si despre strategia la care vor recurge pentru a-si imbogati portofoliul de clienti.
Catalina Onu: Care este potentialul actual al pietei romanesti de branding digital?
Monica Dumitriu: Cred ca piata de branding digital are un potential foarte mare. Nu pot sa il cuantific intrucat nu stiu sa existe vreun studiu care sa fi urmarit acest lucru. Or nici cumularea cifrelor de afaceri ale companiilor de webdesign nu este un proxy foarte bun pentru acest lucru intrucat linia de demarcatie dintre branding digital si continut digital de brand si comunicarile/campaniile online dezvoltate este una extrem de relativa. Practic diferenta o face brand management-ul care uneori exista alteori nu.
Pe de alta parte, potentialul este sustinut de numeroase studii, printre care cel mai recent al lui Millward Brown care afirma ca in majoritatea categoriilor de produse, relatia consumatorilor cu brand-ul in mediul online este in unele cazuri de doua ori mai puternica decat cea in mediul offline.
Catalina Onu: De ce se simte nevoia de separare a brandingului digital? Atunci cand se gandesc strategii de branding nu se ia in considerare si dezvoltarea marcii pe partea de online?
Monica Dumitriu: Brand-urile digitale sunt cele care traiesc eminamente in mediul online, spre exemplu: Amazon, iTunes, eBay, etc.
Continutul digital de brand insa, se aplica foarte mult si brand-urilor offline care au un website, o promotie online si asa mai departe. Problema intervine la acest din urma nivel pentru ca in mod traditional, un brand dezvoltat de o consultanta de brand este preluat de client, acesta continuand dezvoltarea prezentei online a acestuia cu agentiile interactive sau de webdesign, pe motivul ca agentiile de brand nu au expertiza in acest mediu. Iar in momentul cand brand-ul este transmis catre o alta agentie, cel mai probabil informatiile nu se transmit complet si corerent – si astfel avem parte de continut online care nu este on-brand.
Catalina Onu: Cum va veti convinge clientii sa renunte la colaborarea cu agentiile de web design in favoarea unei agentii de branding digital, in conditiile in care aceasta relatie s-a transformat deja intr-o obisnuinta?
Monica Dumitriu: Nici o relatie, si mai ales in aceasta perioada turbulenta, nu este definitva. Relatiile cu clientii, si aici vorbesc si de clientii traditionali ai BrandTailors, sunt supuse periodic unei re-evaluari in care se decide daca partenerul de business este in continuare cel adecvat. Asa ca ne vom castiga clientii de la alte agentii, in modul traditional: confruntandu-ne in pitch-uri.
Catalina Onu: Ce expertiza are echipa BrandTailors pe mediul online?
Monica Dumitriu: Avem oameni cu experienta in acest mediu, oameni care si-au construit o cariera in mediul online. Aceasta expertiza am inceput sa o construim de mai bine de un an de zile, iar primul rezultat se va vedea in aceasta toamna.
Catalina Onu: Pentru astfel de servicii aveti clienti noi sau cei consacrati care doresc sa se dezvolte pe partea de online?
Monica Dumitru: Avem un mix de clienti. Evident, cei mai usor de abordat au fost clientii pentru care deja am dezvoltat brand-uri offline, insa am reusit sa castigam si clienti noi, pentru care dezvoltam primele brand-uri digitale.
Catalina Onu: Care sunt principalele domenii in care activeaza actualii clienti ai diviziei de branding digital?
Monica Dumitriu: Ca si domenii ar fi sport, evenimente, educatie, literar si auto.
Catalina Onu: Care sunt principalele servicii la care apeleaza acestia?
Monica Dumitriu: Nu pot sa dau o pondere a celor mai cerute servicii pentru ca serviciile de branding rareori se „vand” individual, nu poti sa dezvolti numele unui brand, ca dupa aceea alta companie sa o dezvolte identitatea vizuala a acestuia.
Catalina Onu: Care ar fi principalele concluzii obtinute in urma studiului realizat de Unlock referitor la segmentarea utilizatorilor mediului online?
Monica Dumitriu: Acesta va fi subiectul unui comunicat de presa separat pe care il vom lansa pana la sfarsitul verii.
Catalina Onu: Care este principala provocare a noului proiect?
Monica Dumitriu: Din punctul meu de vedere, provocarea va consta in a convinge clientii de influenta majora pe care o are mediul online asupra brand-ului lor; ca nu putem sa facem „doar un website” sau „doar o campanie de bannere” care sa fie copia fidela a celei de ATL, spre exemplu. Mediul online trebuie sa aiba propriul sau rol, foarte bine definit, in dezvoltarea brand-ului si nu trebuie tratat superficial sau empiric – deoarece consumatorii digitali au cu totul alte motivatii si comportamente decat in mediul offline.
Catalina Onu: Pe ce date va bazati previziunile referitoare la cifra de afaceri de 250 de mii de euro pentru 2010 in conditiile in care abia v-ati lansat noua divizie?
Monica Dumitriu: Ne bazam pe o extrapolare a cifrei de afaceri derulate in decursul acestui an si raportata evident la cifrele de afaceri ale altor jucatori din mediul online.
Catalina Onu: Care ar fi replica pe care ati da-o companiilor de comunicare care vor aduce critici noului proiect (spuneati in comunicatul de presa ca va asteptati la astfel de reactii)?
Monica Dumitriu: Replica cea mai buna a dat-o deja Stefan Liute si anume ca timpul si proiectele dezvoltate vor dovedi daca intr-adevar digital branding-ul si continutul digital de brand aduce valoare brand-urilor clientilor nostri.






















Comentarii