"Sunt «self-made man» in marketing"

un interviu cu Cristian Moanta, Director de Marketing si Achizitii, Altex Romania

Noul director de marketing si vanzari al Altex, Cristian Moanta, om cu o experienta de peste 15 ani in piata de retail din Romania, preia conducerea departamentului intr-o perioada nu tocmai favorabila. Asta nu-l face sa puna sub semnul intrebarii pozitia de lider pe piata de retail de IT si electrocasnice pe care Altex o detine de ceva timp, si spune ca strategia pe care o va adopta este aceea de a demonta reticentele potentialilor clienti.

Catalina Onu: Care este prima miscare de marketing pe care intentionati sa o faceti din noua pozitie detinuta la Altex?

Cristian Moanta: Principalul obiectiv pe termen scurt este integrarea activitatiilor celor doua divizii. Achizitia curenta a produselor trebuie corelata cu actiuni de marketing care sa sustina intarirea mesajului promotional catre clientul final si, implicit, prezenta pe piata locala. Vor fi identificate categoriile de produse care pot asigura crestere in vanzari, asigurand magazinelor Altex si Media Galaxy, in continuare, pozitia de lider.

Catalina Onu: Ce lipseste din strategia de marketing a Altex in momentul de fata?

Cristian Moanta: Nu consider ca lipseste ceva din strategia de marketing pentru ca in marketing nu exista retete. Imaginatia si increderea impreuna cu administrarea eficienta a resurselor disponibile pot aduce succesul si intr-o perioada in care climatul economic general nu este favorabil.

In actualele conditii, efortul trebuie concentrat, pe de o parte, pe actiunile care s-au dovedit viabile si care genereaza rezultate, iar pe de alta parte, trebuie abordate cu curaj actiunile care sa ne plaseze ca destinatie preferata pentru tot ceea ce inseamna cumparaturile de bunuri de consum si accesorii din segmentul electro. Comunicarea noastra trebuie sa raspunda exigentelor pietei din aceasta perioada si sa demonteze pe cat posibil reticentele clientilor potentiali. Sintetizez spunand ca ne propunem sa identificam in mod inteligent oportunitatile, sa calibram cat mai precis ofertele (binomul pret-tinta) si sa facem serviciile aditionale cat mai atractive.

Catalina Onu: Care sunt avantejele cu care porniti in noua functie?

Cristian Moanta: Am avantajul experientei de peste 15 ani in piata de retail din Romania, activand practic in toata perioada de dezvoltare a acesteia si in zona cea mai sus pozitionata. Cunosc toate brand-urile importante din perspectiva pasiunii pentru acest segment de produse, cunosc toti jucatorii cheie din piata din perspectiva colaborarii anterioare, cunosc oameni atat din Romania, cat si din strainatate implicati in aceasta industrie si cu care am colaborat, am exercitiul de a urmari comportamentul consumatorului de produse electronice si electrocasnice si stiu cum a evoluat in timp, am acumulat know-how efectiv in munca de zi cu zi, am avut privilegiul sa lucrez in companii care au adus modele de referinta si au impus tendinte de urmat in Romania. Sunt «self-made man» in marketing, am curajul sa propun si incredere sa decid.


Catalina Onu:
Pana acum comunicarea Altex s-a facut in general prin promotii. Este suficient sa te stabilizezi pe un asemenea tip de comunicare?

Cristian Moanta: Conform ultimelor studii de piata Altex are o notorietate impresionanta, de peste 90%, si de aceea cele mai multe campanii au fost derulate pentru comunicarea promotiilor. Pe de alta parte, optiunea pentru comunicarea pretului s-a dovedit a fi foarte eficienta, transformandu-se apoi intr-o tendinta specifica intregii piete romanesti, foarte sensibila la aceasta componenta. Altex a insemnat pentru retailul din Romania cativa pasi inconfundabili: credit doar cu buletinul, cel mai mic pret din Romania, garantarea dublului diferentei de pret, magazine de mare suprafata, cea mai variata gama de produse, rate fara costuri. Aceste cateva concepte definitorii lansate de Altex au influentat pozitiv evolutia pietei, Altex pozitionandu-se permanent in avantgarda.

Comunicarea promotiilor va continua sa faca parte din strategie, dar cu siguranta vom aduce si elemente de noutate.


Catalina Onu: Ce experienta in-store ofera in acest moment Altex?

Cristian Moanta: In domeniul in store Altex este deja un lant de magazine cu o experinta solida si o comunicare consecventa, cu succes incontestabil la public, cu o gama larga de produse si cu oferte foarte bine directionate, care au determinat pozitia de lider. Confortul adiacent cumparaturilor intr-un magazin Altex reprezinta factorul care intregeste imaginea si induce preferinta cumparatorilor.

Media Galaxy a reprezentat plusul dovedit necesar la un moment dat in dezvoltarea pietei si face trecerea la nivelul urmator in "total shopping experience". Vizitatorii considera Media Galaxy, conform ultimelor studii de piata, drept «magazinul ideal», pozitie care ne onoreaza.

Catalina Onu: Credeti ca cel mai mai avantaj strategic pe care il poseda Altex in perioada de criza este pozitionarea in functie de "cel mai mic pret din Romania"?

Cristian Moanta: Cu siguranta pozitionarea «Cel mai mic pret din Romania» este un avantaj important si un atuu castigat prin conseventa. Ca atare, acesta nu trebuie privit ca un instrument impotriva crizei, ci ca loialitate fata de clienti. Dar sunt si alte aspecte care aduc avantajele de partea Altex: pozitia de lider al pietei, exercitiul adaptarii la ritmul de dezvoltare a pietei dobandit in ultimii ani, faptul ca-si cunoaste clientii si piata in ansamblu, curajul de a inova in mod continuu si nu in ultimul rand responsabilitatea. Altex a castigat increderea clientilor sai prin tot ceea ce a facut, perioada mai dificila pe care o traverseaza piata in prezent nefiind decat un episod. Vom continua sa oferim cele mai bune produse si servicii, in fond aceasta este principala responsabilitate pe care ne-o asumam.


Catalina Onu:
Care credeti ca sunt atuurile detinute de Altex care ar trebui exploatate mai mult?

Cristian Moanta: In primul rand ar fi dimensiunea business-ului, care certifica relatia cu clientii sai si care este fundamentata pe respect. Indraznim sa spunem ca este vorba chiar de un respect reciproc actualmente. In doilea rand ar fi flexibilitatea de care da dovada compania in ciuda dimensiunii impresionante a business-ului si care constituie incontestabil un avantaj.

Nu in ultimul rand, unul dintre cele mai importante atuuri ale companiei sunt oamenii, interfata noastra cu clientii. In directia aceasta s-au facut si vor continua sa se faca eforturi pentru formarea profesionala a acestora, astfel incat calitatea serviciilor Altex si Media Galaxy sa se ridice la cele mai inalte standarde. Ambitia noastra este sa concuram de la egal la egal cu marile retele de magazine din industria electronicelor, electrocasnicelor, produselor IT si de comunicatii.


Catalina Onu:
Credeti ca in acest an vanzarile vor scadea comparativ cu anul trecut? Care ar fi motivul?

Cristian Moanta: Da, reducerea consumului, in special in prima jumatate a anului, va duce in mod firesc la reducerea nivelului vanzarilor comparativ cu anul trecut. Este un lucru inevitabil pentru toti jucatorii din piata. Nimeni nu trebuie insa sa se resemneze si trebuie sa contribuie la mentinerea pietei.


Catalina Onu: Intentionati ca pana la sfarsitul anului sa renuntati si la alte spatii comerciale?

Cristian Moanta: Nu, nu avem in plan renuntarea la spatii comerciale. Strategia noastra este sa conservam suprafata comerciala in ansamblul ei, ceea ce ne va asigura expunerea consistenta in piata. Este foarte posibil sa relocam unele dintre magazine in galeriile comerciale care se dezvolta in marile orase pentru a beneficia astfel de potentialul care se creeaza. Este vorba de criterii de eficienta, care au fost si sunt luate in calcul in mod permanent, nicidecum de conjunctura.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune



Branded


Related