Muschii tari din leadership cresc prin incordarea creierelor

o analiza de Anca Zaharia, Redactor, Smark

In vreme de instabilitate economica, o solutie pentru ca o criza economica sa nu se transforme intr-o criza organizationala depinde de calitatea liderilor care conduc companiile si capacitatea comunicatorilor de a lucra cu acestia pentru a transmite catre public mesajele potrivite, prin canalele potrivite. Aceste momente sunt cele mai bune ocazii in care managerii isi pot exersa si demonstra abilitatile de leaderi.

Managerii de top au vorbit, in cadrul celei de-a treia editii PR Forum, despre rolul liderilor intr-o organizatie, pe timp de criza, si cum pot acestia sa gestioneze, alaturi de specialistii in comunicare, imaginea pe care companiile sau brandurile o au, in aceasta perioada, in fata audientei.

Marius Persinaru, CEO Xerox Romania, spune ca aceasta criza este haotica, iar in aceste momente este greu sa realizezi niste sisteme dupa care sa se ghideze oamenii din companie. “Solutia ar fi un business flexibil, cu rezultate obtinute prin libertate de actiune. Un lider trebuie sa aiba capacitatea de a face oamenii sa produca rezultate”, a mai precizat acesta.

Erich Kish, unul dintre oamenii-cheie ai lui Dinu Patriciu in cadrul grupului Rompetrol, a fost de parere ca perioada cu care ne confruntam este “o uriasa blocare de energii, care devin din pozitive in negative”, iar pentru a deveni un bun leader, trebuie sa te detasezi, sa fii deasupra problemelor de zi cu zi. “In acest caz, criza va deveni o oportunitate uriasa. Noi suntem intr-o criza de 10 ani. Prentru noi, criza asta e un deja-vu constant. Si daca nu ai criza, ti-o creezi”.

Mihai Ghyka, Eisenhower Fellow 2009, a spus ca leader-ul, spre deosebire de manager, reuseste sa-si faca echipa sa faca actiuni pe care initial nu voriau sa le faca si apoi le fac cu placere. “In momentele de criza e nevoie de leaderi pentru a-ti pastra calmul si pentru a integra criza ca un lucru firesc in companie. Suntem inconjurati de leaderi, dar ei nu trebuie sa fie perfecti. Fiecare dintre ei pot sa inspire oameni”, a continuat acesta.

Monica Iavorski, director general Arctic, a fost de parere ca aceasta criza a aratat lipsa de maturitate la nivel macro, dar si de individ, oamenii care nu pot sa-si pastreze viziunea de ansamblu fiind “luati de val”.

“Avem capacitatea de a fi leaderi daca vrem. Leader exista de la portar pana la presedintele unei tari. Pentru leader, puterea este un mijloc de a atinge viziunea”, a declarat Crenguta Rosu, Co-managing Partner la DC Communication.

In concluzie, este momentul in care prestigiul unor decizii bune va cantari si pentru liderii actuali pentru a-si mentine pozitia de putere. Si iata cum ajungem iar in punctul de inflexiune al momentului: gifted education, brain regain si noi tehnologii. Nu cred ca exista neaparat o problema sau o pozitie disjunctiva intre manager si leader. De foarte multe ori esti nascut si/sau (auto)educat din frageda copilarie pentru e deveni un lider.

Liderul este eminamente vizionar si reuseste sa conduca prin exemplu personal. Creaza branduri si coaguleaza membrii organizatiei, reuseste sa schimbe mentalitati, sa porneasca "cruciade", sa creeze vise colective. Dar exista momentul in care au nevoie de un manager. Trebuie sa conduca impreuna si ambii au aceeasi valoare organizationala. In viziunea lui Albert Einstein, “ creativitatea se naste din necesitate precum si ziua se naste din noapte. In perioada crizei se nasc inventiile, descoperirile si marile strategii. Cine depaseste criza se depaseste pe sine insusi, fara a ramane ‘depasit’. Cine atribuie crizei esecul, isi ameninta propriul talent si respecta mai mult problemele decat solutiile. Adevarata criza este criza incompetentei”.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Pozitii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related