Brands & Communities: Marin Preda (Blue Idea), sfaturi pentru gestionarea unei comunitati creative

Brands & Communities: Marin Preda (Blue Idea), sfaturi pentru gestionarea unei comunitati creative

Despre comunitatea creativa stransa in jurul IQads si cum a fost ea valorificata, ne-a vorbit Marin Preda (Business Developer, Blue Idea) in cadrul primului eveniment dedicat comunitatilor de brand, SMARK KnowHow – Brands & Communities. Pretext a fost The Creator, platforma competitiilor creative si de User Generated Content.

Doua exemple date de Marin de competitii The Creator au fost lansarea pe piata a legendarei jachete PUMA T7, care este neschimbata din 1969, si lansarea gamei Dove Men+Care. Pentru prima competitie creativii trebuiau sa creeze un design spectaculos pe o jacheta PUMA T7, iar pentru cea de-a doua sa povesteasca evolutia barbatului pana la 40 de ani printr-un scurtmetraj de maxim 5 minute.

Din experienta de motivare a unei comunitati de creativi, Marin da cateva sfaturi pentru gestionarea unei astfel de comunitati:

1. Fii o gazda buna. Este important sa raspundem intrebarilor venite din partea comunitatilor, dar nu trebuie facut acest lucru in cel mai scurt timp, deoarece de cele mai multe ori cineva din comunitate se va implica inaintea noastra. Trebuie sa intelegem ce ii aduce pe oameni in comunitate si sa-i motivam in functie de acest lucru de la inceput pana la sfarsit.

2. Ofera-le incredere. Important este ca membrii comunitatii sa fie ascultati, sa li se acorde incredere atat la inscriere, cat si la vot.

3. Da un brief bun. In acest caz un brief bun este suficient de clar si detaliat in asa fel incat participantii sa primeasca suficiente informatii, dar sa aiba libertatea sa creeze.

4. Da un premiu relevant. Ofera premii relevante pentru audienta, pentru cei activi si pentru cei care genereaza inscrierile. Cel mai important de stiut este ca oamenii sunt determinati sa se inscrie in concursuri in mare masura de starnirea egoului si nu de premii.

5. Daca esti client nu te speria. Inscrierile nu vin din prima zi, iar la astfel de competitii oamenii amana inscrierea pana aproape de deadline.

6. Apreciaza ideile lucrate. Pentru genul acesta de comunitate sunt mai bune lucrarile putin si viralizate, decat multe si mai putin raspandite.

7. Lauda-i. Daca starnirea egoului este cea mai importanta, atunci vor fi satisfacuti daca sunt laudati, daca numele lor este scos in fata, daca sunt premiati chiar si in cazul in care nu au luat primele locuri, dar au o lucrare valoroasa.

In incheiere, Marin a mentionat ca foarte important pentru membrii acestei comunitati este sa li se ofere satisfactie, de la nevoia de a fi laudati, la un brief bun, pana la aprecierea si recunoasterea meritelor castigatorului.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related