Noua generatie are cuvantul: Student din Provincie si Cutarica, branduri de succes construite de tineri

Noua generatie are cuvantul: Student din Provincie si Cutarica, branduri de succes construite de tineri

Cine sa vorbeasca pe intelesul tinerilor mai bine decat tinerii? Ioana Cozma (Owner, Student din Provincie), Adina Antonie (PR Manager, Student din Provincie) si Vlad Mihai aka Cutarica (Freelancer ilustratie si graphic design) sunt reprezentanti ai noii generatii, cea despre care specialisti in cercetare si marcom au discutat si au prezentat studii la evenimentul Romanian Youth Focus 2012. Desi abia ajunsi la varsta la care termina facultatea, cei trei au construit branduri cunoscute si apreciate de tineri, ce au strans comunitati in jurul lor, si stiu deja ce inseamna sa ai succes in online.

Ioana este studenta in Bucuresti, cu buletin de Piatra Neamt. Adina, studenta in Bucuresti, are buletin de Craiova. Cele doua fac parte din echipa Student din Provincie, iar daca in lista de Facebook ai prieteni care sunt la facultate cel mai probabil stii despre ce este vorba. Anul trecut, wall-ul incepea sa ti se umple de fundaluri colorate pe care stateau scrise mesaje ca: "Mereu ai un borcan de zacusca de rezerva" sau "Cand vin facturile, nu disperi. Ii suni pe ai tai".

 

Ideea proiectului i-a venit Ioanei, intr-un weekend petrecut acasa la parinti. S-a gandit ca sta in doua case, una la Bucuresti si cealalta la Piatra, dar nu stie care dintre ele ii place mai mult. Ideea s-a transformat intr-un text pus pe fundal verde si de atunci internetul a tot vazut mesaje de-ale tinerilor veniti la facultate in capitala. Totul a inceput cu un blog pe tumblr, cu texte apartinand Ioanei, iar la recomandarea lui Cutarica ideea a continuat pe Facebook. Apoi a fost lansat si site-ul studentdinprovincie.ro, unde vizitatorii gasesc mesaje adunate de la tineri, loc in care se pot lauda cu lucrurile pe care le fac, un webcomic despre viata la facultate, sugestii de produse care costa mai putin de un leu si recomandari de evenimente la care poti participa ca student.

Echipa de studenti crede ca like-urile de pe Facebook sunt importante, dar ce conteaza mai mult este numarul de oameni care vorbesc despre proiect. "Noi credem ca avem succes pentru ca oferim un continut care se viralizeaza foarte repede, dar si pentru ca am targetat un segment de public foarte bine definit: studentii care vin din provincie sa invete in Bucuresti", a spus Adina.

Studentii se distreaza pe seama lucrurilor care li se intampla zi de zi in alt oras decat cel in care s-au nascut, iar mesajul lor ajunge cunoscut pe internet. Asa, brandul a adunat peste 28.700 de fani pe Facebook, fara sa investeasca vreun ban in publicitate. Conform insight-urilor oferite de Facebook si prezentate de Adina si Ioana in cadrul conferintei, peste 18% dintre fani, adica peste 5.000 de persoane, comenteaza si distribuie pe paginile personale vizualurile Student din Provincie.

Student din Provincie a devenit partener la evenimentele de interes pentru tineri si, in scurt timp, vizibilitatea pe care si-a castigat-o a adus colaborari cu Transport Urban, MemoPlus, Huawei, Epson sau trupa de stand-up comedy Aristocratii.

De exemplu, pentru Transport Urban s-au cautat adevaruri haioase despre ce traiesc zilnic cei care folosesc mijloacele de transport public din Bucuresti. Unul dintre mesajele propuse: "In metrou/autobuz: Nici daca vrei n-ai loc sa cazi."

Pentru MemoPlus StudentIQ, studentii au povestit in cadrul unui concurs ce li se intampla in sesiune:

Huawei a colaborat cu Student din Provincie cu doua ocazii: pentru un concurs cu fotografii "de acasa" si Telefonul Fara Fir – cea mai lunga poveste creata prin comentarii pe Facebook.

Pentru Epson, un concurs inspirat de testele lui Rorschach i-a invitat pe tineri sa isi imagineze diverse povesti pornind de la niste pete de cerneala.

De Sfantul Nicolae, studentul care a povestit cea mai amuzanta amintire pe care o are despre perioada Craciunului a primit invitatii la un spectacol Aristocratii.

Student din Provincie evita concursurile de like & share si incearca sa ii provoace pe tineri prin creativitate si umor. Iar pe viitor, echipa isi propune si alte colaborari cu brandurile, nu doar online, si prezenta tot mai mare la evenimente dedicate studentilor.

Cutarica (Vlad Mihai) face graphic design si ilustratie ca freelancer, a lucrat in publicitate si este student la comunicare. Proiectele personale l-au ajutat sa isi creasca portofoliul si l-au facut cunoscut pe internet.

"In online, toata lumea vrea sa aiba o imagine putin mai buna decat e in realitate. Si pentru asta poti sa fii funny sau poti sa fii smart", a spus Vlad. Pe acest principiu s-a bazat si in promovarea proiectelor sale. Imaginilor cu citate ale lui Becali, versurilor ilustrate de manele sau rezumatelor romanesti nu le lipseste componenta amuzanta sau desteapta, lucru demonstrat si de numarul mare al celor care le-au distribuit pe Facebook dupa ce le-au vazut pe pagina lui Cutarica.

Becali’s words of wisdom se bazeaza pe aceeasi idee a imaginilor ce contin citate ale personalitatilor din Romania, doar ca aici "valoarea" pe care un om o aduce tarii are alta conotatie. Freelancerul a vrut sa adune o colectie de replici ce ii apartin lui Gigi Becali, in mare masura pentru propriul amuzament. Replicile au fost transformate apoi in vizualuri asemanatoare celor cu citate ale personalitatilor si au ajuns sa aiba un succes mai mare decat cel la care se astepta Cutarica. A primit si critici, insa obiectivul proiectului nu era nici pe departe cel de a-l promova pe Becali. A fost "primul contact cu puterea viralizarii si a self-managementului", spune Vlad despre proiect.

Tot din amuzament, dar si pentru ca isi dorea sa invete typography si sa aiba un portofoliu mai bogat, Cutarica a inceput proiectul Manele served. A ales un subiect intrigant, care sa-i faca pe cei care vedeau lucrarile sa se mire atat de abordarea lui, dar si de bogatia creativa a versurilor.

Prin Rezumate romanesti, Cutarica a trecut intr-o zona mai serioasa. Tot ca exercitiu, Vlad isi propusese sa faca un logo pentru fiecare personaj memorabil din literatura romana. Insa planul s-a schimbat si proiectul a cuprins in final postere cu design minimalist pentru opere cunoscute din literatura noastra. Rezumate romanesti este unul dintre cele mai apreciate proiecte Cutarica.

Vlad a lansat un alt proiect, de data aceasta de logo design: Plaiurile. Inspirat de un rus care colectiona timbre postale reprezentative pentru fiecare oras in care mergea, Vlad si-a propus sa faca un logo pentru fiecare oras din Romania. Si pentru ca vrut sa aiba o abordare diferita si sa intalneasca mai multe stiluri de lucru, proiectul s-a transformat intr-o platforma, o pagina de Facebook, in care oricine poate contribui cu un logo sau ilustratie realizate pentru un oras.

Plaiurile se adreseaza mai ales graphic designerilor. "E ca o galerie unde eu sunt un fel de curator", a descris Vlad proiectul. Totusi, aprecieri si propuneri pentru pagina vin si din partea celor care nu sunt din breasla.

"Am vrut sa fie ceva foarte personal. Am facut lucruri pe care nu le gaseam pe net, dar pe care as fi vrut sa le gasesc", a spus Vlad despre proiectele pe care le-a inceput. Nu au un target bine stabilit si publicul se auto-defineste atunci cand da like sau share lucrarilor lui Cutarica.

In afara proiectelor proprii, Cutarica a colaborat cu branduri comerciale: Grolsch si Nokia, Absolut Vodka, Decat o Revista, dar a lucrat si in zona de ONG-uri, pentru asociatia studenteasca Advice si Fundatia Beneva.

Romanian Youth Focus 2012 este un eveniment organizat sub umbrela SMARK KnowHow. Partenerii evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, BIZ, The Industry, TATAIA, HotNews, Piata, Modern Buyer, Zumzi, Retail-FMCG, 360 Revolution, Agrafa, Casa de Traduceri, Business24, Doingbusiness.ro, Ziare.com si Radio Guerrilla. Eveniment recomandat de IAA si UAPR si sustinut de City Grill.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related