4 branduri care sustin traditionalul romanesc in viata femeii moderne

4 branduri care sustin traditionalul romanesc in viata femeii moderne

Tot mai vizibil, trendul etno romanesc transforma romancele din cumparatoare ale anumitor produse in ambasadoare ale brandului de tara. Chiar zilele trecute, romance din intreaga lume s-au fotografiat imbracate in ie, pe strazile altor tari, si au aparut apoi mandre pe Facebook. Asa ca am facut o scurta prezentare a celor mai vizibile branduri care sustin traditia romaneasca: Adrian Oianu, Mandra Chic, La Blouse Roumaine si IIANA.

La conferinta Marketing For Women 2013, eveniment din seria SMARK KnowHow, vom discuta si cu Lana Balana, designerul care a creat primul hanorac cu motive romanesti. Alaturi de Lana, alti 25 de vorbitori vor prezenta targetul feminin din Romania si ce anume il bucura sau il deranjeaza cand vine vorba de branduri.

Contemporary Romanian Fashion Design
Din 2006, designerul roman Adrian Oianu promoveaza traditia romaneasca prin creatiile sale. In primii ani de existenta, brandul Adrian Oianu – Contemporary Romanian Fashion Design – a aparut in peste 50 de show-uri de fashion si a lansat peste 10 colectii. Anul acesta, colectia Romanian Punk a avut parte de o lansare inedita, pe Facebook. Timp de 20 de minute, fiecare nou model aparut pe podium aparea imediat si pe fan page, in format foto. Lansarea si-a propus sa ajunga la utilizatori din toata lumea si sa transmita intocmai sentimentul prezentei la un eveniment de moda, prin postarea de fotografii minut cu minut si adaugarea muzicii de fundal.

Tricoul Romanesc, produs marca Adrian Oianu, este promovat intens zilele acestea pe pagina de Facebook a designerului, care este urmarita de peste 15.500 de fani. Printre endorserii piesei vestimentare se afla si Monica Barladeanu. Pentru fiecare motiv traditional prezent pe Tricoul Romanesc este oferita si o explicatie, Adrian Oianu urmarind astfel educarea publicului in ce priveste traditia romaneasca.

Designerul mixeaza traditia si modernul fie prin aplicarea de parti din ii originale pe creatiile sale, cum este si cazul Tricoului Romanesc, fie jucandu-se cu motivele romanesti pe materiale precum denimul. Si nu se opreste doar la piese vestimentare, lansand anul trecut un colier si un inel de argint, inspirate de Coroana Reginei Maria a Romaniei.

Panza si Povesti
Mandra Chic promoveaza traditia romaneasca prin tot soiul de produse: Tricoul cu Tricolor, Tricoul Fain si Sortul Fain – pe care sunt aplicate mesaje sau cuvinte in limba romana, Mandrute – ecusoane sau insigne inspirate din folclor si elemente decorative ca pernute sau saculeti.

Este vorba de un atelier-sezatoare in cadrul Muzeului de Panze si Povesti din Tara Fagarasului, un studio de creatie care isi propune sa realizeze o fuziune intre vechi si nou.

La Blouse Roumaine imbraca planeta in Ia Romaneasca
Pagina de Facebook La Blouse Roumaine s-a lansat in noiembrie 2012. Cu tabloul aferent al lui Matisse la poza de profil, pagina promoveaza ia romaneasca si ii sustine pe cei care vor sa readuca piesa de imbracaminte traditionala in viata cotidiana. In niciun an de la inceperea activitatii, pagina a ajuns la peste 25.700 de fani.

Sub sloganul "Imbraca planeta in Ia Romaneasca!", a invitat oameni din toata lumea sa isi poarte bluza traditionala pe 24 iunie 2013, proclamata Ziua Universala a Iei. Ziua a fost sarbatorita in aproximativ 50 de tari. Pentru promovarea evenimentului, echipa de voluntari La Blouse Roumaine a indemnat utilizatorii sa poarte ie, sa se fotografieze si sa puna la profil poza cu bluza romaneasca. Cu o aplicatie realizata de una dintre fanele paginii, utilizatorii au putut trece pe Harta Zilei Universale a Iei locul in care se fotografiaza, iar check-in-urile au venit chiar din Noua Zeelanda, Hawaii, Panama sau Indonezia.

Proiectului i s-au alaturat si sotiile diplomatilor romani si institutii din strainatate, precum Muzeul de Textile din Canada, care a pus la dispozitia utilizatorilor colectia virtuala a iilor aflate in muzeu. Ziua Universala a Iei a fost sarbatorita si de companiile aeriene romanesti. Stewardesele Tarom si Blue Air au renuntat la obisnuita tinuta de zi cu zi si au purtat ia romaneasca.

Fotografia din 2012 care a inspirat echipa La Blouse Roumaine sa lanseze pagina de Facebook

IIANA cu ia-n lume
De Sanziene si cu ocazia Zilei Universale a Iei, La Blouse Roumaine a sustinut si Targul de Ie Romaneasca, organizat de IIANA la Alchemia. Desi programat sa dureze un weekend, targul a fost prelungit cu trei zile, pana pe 26 iunie 2013. Conform informatiilor oferite de organizatori pe pagina evenimentului, targul a adus in primele doua zile 600 de vizitatori si in aceeasi perioada au fost vandute peste 200 de ii, atat noi cat si vintage.

IIANA este un magazin online de imbracaminte traditionala romaneasca, lansat in urma cu aproximativ o luna. Dupa cum spun si in interviul pe care ni l-au acordat, a fost ideea unor oameni care vin din zona publicitara, indragostiti de ie. Productia provine in mare parte din Oltenia si este asigurata de 27 de femei care lucreaza iile manual. Desi magazinul a fost lansat aproape acum o luna, anumite modele nu mai sunt in stoc, iar comenzile ajung si la 30 – 40 de ii pe zi.

Pretul iilor IIANA este cuprins intre 200 si 900 RON, motivatia fiind faptul ca produsele sunt lucrate 100% manual si sunt greu de realizat. Publicul din afara a raspuns mai bine initiativei, magazinul inregistrand un numar mai mare de comenzi din strainatate. Echipa IIANA vrea sa puna in valoare aceasta oportunitate si isi propune sa fie prezenta la targuri internationale de moda.

Discutia despre infuzia de traditional in viata cotidiana si influenta acestui trend asupra femeilor din Romania continua cu designerul Lana Balana, in cadrul conferintei Marketing For Women, eveniment din seria SMARK KnowHow. Inscrierile pentru eveniment se fac pana pe 3 iulie.

Marketing for Women este un eveniment ce face parte din seria SMARK KnowHow. Partenerul principal al conferintei este TLC, un canal din portofoliul Discovery Networks. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru.

Evenimentul este sustinut de Agrafa, 360 Revolution, Trade Media si Babylon Consult. Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Business Woman, Money Magazine, Money.ro, Money TV, Wall Street, Forbes si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related