Cand era mic voia sa se faca astronaut, admirandu-i probabil pe Neil Armstrong si Buzz Aldrin sau, de pe meleaguri mai apropiate, pe Dumitru Prunariu. A crescut si a coborat cu picioarele pe pamant pentru a lucra intr-o corporatie care ii permite in acelasi timp sa se dezvolte ca antreprenor. Mihai Marinescu, un tanar de 25 ani absolvent al Academiei de Studii Economice, si-a prezentat de curand ideea de afaceri – Business Elevate,o altfel de retea de socializare, dedicata companiilor – in cadrul competitiei The Big Pitch, organizata de Consiliul National pentru IMM-uri, dar a apelat si la un imprumut bancar de 3.500 de euro pentru a dezvolta platforma. Mihai povesteste in continuare despre provocarile si oportunitatile pe care Romania le asaza in fata tinerilor care decid sa aleaga drumul antreprenoriatului, dar si despre planurile pe care le are pentru Business Elevate.
Discutia despre tineri va continua pe 21 si 22 octombrie la Romanian Youth Focus 2013, eveniment din seria SMARK KnowHow. Printre temele dezbatute la conferinta se numara consumul de media al tinerilor din generatia Y si canalele cu cele mai bune rezultate, relatia tinerilor cu brandurile si portretul tanarului roman de astazi: aptitudini, comportamente de consum trenduri.
SMARK: Cum te vedeai cand erai mic si ce alte proiecte aveau sa dea de banuit ca te vei indrepta catre antreprenoriat?
Mihai Marinescu: Cand eram mic am vrut sa ma fac astronaut. Apoi, pe masura ce cresteam, imi schimbam pasiunea foarte repede, niciodata nu stiam ce vreau sa ma fac exact si pana la urma, in ultimele 2 luni din clasa a 12-a m-am hotarat sa imi schimb complet directia si sa las pregatirea pentru Automatica si Calculatoare pentru a ma apuca de cea pentru Management.
In facultate am avut un singur proiect care s-a materializat, Oratorica, in cadrul asociatiei studentesti din care faceam parte, proiect care se desfasoara si in prezent. Cu toate astea am mai avut idei de afaceri pe care dupa cativa ani le-am vazut implementate de altii, cum ar fi un program pe telefon care sa spuna prietenilor tai unde te afli in oras sau cine e prin preajma, un local unde sa iti creezi ce sandwish vrei tu in functie de ingrediente sau o masina din care sa vinzi cafea si hot-dogi.
SMARK: Business Elevate este primul tau proiect? Ce obiective ai pentru el?
Mihai Marinescu: Da, este primul meu proiect. Nu este inca un business in adevaratul sens al cuvantului, dar incercam sa gasim o modalitate de a-l transforma intr-o afacere pe termen lung.
Ce incercam noi este sa reducem haosul informational din companii, in care angajatii nu stiu exact cine ce face sau cum si cand se face o anumita activitate. Imagineaza-ti cum ar fi sa stii exact cu cine trebuie sa interactionezi in jobul tau, toate informatiile si documentele necesare pe care trebuie sa le dai sau sa le primesti pentru o anumita cerere de munca sau ce activitati trebuie sa faci mai departe. Astea sunt nevoile la care platforma noastra incearca sa ofere raspuns.
In 5 ani vad sistemul meu folosit de toate companiile mari din lume si il vad ca inlocuitorul Microsoft Outlook sau al altor clienti de e-mail folositi in prezent in companii.
SMARK: Ce greutati intampina un tanar antreprenor in Romania?
Mihai Marinescu: Greutatile pe care le vad eu incep inainte de a fi antreprenor si se refera la atitudinea multor indivizi fata de munca, conceptul de imbogatire peste noapte, lipsa valorilor din societate, ceea ce se preda in scoli - multa teorie si zero practica. Daca vrei sa inveti despre antreprenoriat trebuie sa citesti multe carti, sa intri in organizatii studentesti, sa te implici in proiecte din care sa inveti sa lucrezi in echipa si asa mai departe.
O alta provocare pentru tineri sunt banii. Pentru o afacere, orice investitor o sa ceara sa aduci un aport de capital, nu conteaza ca ai doar o idee. Si de unde face rost un tanar de bani, daca mama si tata nu au? Iar ca sa lucrezi, sa stai cu chirie si sa mai pui si deoparte, trec anii si nu o sa mai fii un “tanar” antreprenor cand reusesti sa strangi ceva.
SMARK: Care sunt oportunitatile pe care Romania le ofera unui tanar antreprenor?
Mihai Marinescu: Inca nu am apucat sa simt aceste oportunitati. Da, am avantajul sa fiu angajat intr-o companie si sa pot sa-mi fac un credit de nevoi personale pe care sa il folosesc pentru a investi intr-o afacere in loc sa-mi achizitionez un autoturism.
In schimb, exista si mult potential, tineri vizionari care pot face o schimbare.
Asta este parerea unui tanar din generatia Y despre cum este sa fii un tanar antreprenor in Romania. Despre cat timp petrec tinerii online si in ce directie se indreapta interesele lor, urmeaza sa aflam la Romanian Youth Focus 2013.
Romanian Youth Focus 2013 este o conferinta ce face parte din seria de evenimente SMARK KnowHow. Young Leader este Studentbank, powered by Raiffeisen Bank. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru. Evenimentul este sustinut de 360 Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.
Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, VICE, Gen90, Hipmag, Catavencii, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Port.ro, Money Magazine, Money.ro si Radio Guerrilla.