Best practice OPEL in doua activari de brand

Best practice OPEL in doua activari de brand

Alex Petrescu (Communications Planner, Geometry Global Romania) spunea la Brand Activation Strategy 2013 ca publicitatea inseamna promisiuni, iar activarea de brand este cea care livreaza lucrurile promise. Pornind de la ideea asta, Mihai Fetcu (Creative Director, Geometry Global Romania) a explicat care a fost abordarea agentiei cand au introdus in vietile romancelor noua masina OPEL ADAM si cand au gandit campania OPEL Mini-Rabla, premiata la ADC*RO Awards 2013 cu 4 trofee.

OPEL ADAM, spunea Mihai Fetcu, se pozitioneaza ca "cel mai cool lucru" in materie de gadget-uri sociale si fun. O potentiala consumatoare care vede reclama in timp ce se pregateste pentru o iesire in oras cu prietenii nici n-o sa creada imediat ca produsul e atat de cool, nici n-o sa mearga sa faca neaparat test drive-ul la care indeamna reclama. Ea este cel mai probabil in intarziere si cuvantul "cool" din reclama o face sa se gandeasca la hainele pe care urmeaza sa le poarte si la modul in care trebuie sa le asorteze. Isi face un selfie, se asigura ca arata bine si merge sa se vada cu fetele care o asteapta deja intr-un bar. Fotografia facuta cu telefonul o sa ajunga cel mai probabil pe pagina ei de Facebook.

OPEL ADAM trebuia sa se integreze natural in scenariul de mai sus. Astfel incat, in loc sa foloseasca doar o reclama care nu avea un impact puternic asupra publicului-tinta, OPEL ADAM a venit si cu un raspuns la nevoia femeii de a primi laude din partea prietenilor ei de pe Facebook. De exemplu, vara trecuta OPEL ADAM si-a facut loc intre mesele din terasa Fabrica unde, intre 12 si 18 august, a avut loc cea de-a opta editie ADfel. Acolo, o masina OPEL ADAM era pregatita sa dea Like participantilor la ADfel si sa le posteze imaginile pe Facebook. Asa au ajuns vizitatorii terasei Fabrica sa faca un "test drive" in social media, in stilul OPEL ADAM. Masina OPEL ADAM s-a plimbat in mai multe orase din tara, cum ar fi Iasi sau Constanta, unde le-a dat Like celor care isi faceau curaj sa se apropie.

O alta activare de brand de impact, care a generat mai mult earned decat paid media, a fost programul Mini-Rabla de la OPEL. Programul de Stimulare a Innoirii Parcului Auto, cunoscut mai ales sub numele de Rabla, este o initiativa guvernamentala care vrea sa elimine din trafic autoturismele care pot dauna mediului. Detinatorii de autoturisme care fac dovada casarii masinii primesc, la cumpararea uneia noi, un voucher de reducere. Programului Rabla i s-au alaturat mai multe companii insa, dintre toate, OPEL a inceput comunicarea din 2012 cu doua saptamani inainte de lansare,

Pe 1 iunie, copiii si parintii lor au fost invitati la reprezentantele OPEL unde au fost incurajati sa-si aduca masinutele stricate care au fost inlocuite de noi modele OPEL in miniatura. Jucariile vechi au ajuns pe un panou OOH special, menit sa le transmita parintilor mesajul ca acum e randul lor sa-si inlocuiasca masinile vechi cu Opel-urile noi. Panoul a promovat website-ul RableParcate.ro, cu doua saptamani inainte de inceperea programului Rabla. In doua zile, 25% din totalul oamenilor din publicul-tinta s-au inscris pe RableParcate.ro. Activarea a generat sute de like-uri, share-uri si impresii si a atras cereri de a extinde proiectul Mini-Rabla la nivel national. Astfel OPEL a reusit sa fure atentia in categorie.

Asa a incheiat Mihai Fetcu o prezentare despre ce inseamna indeplinirea promisiunilor de brand prin intermediul unor activari bine integrate de vietile de zi cu zi ale oamenilor din publicul-tinta.

Brand Activation Strategy 2013 este o conferinta ce face parte din seria de evenimente SMARK KnowHow si s-a desfasurat pe 27 si 28 noiembrie la Hotel Ramada Majestic. Evenimentul a fost activat de VERLA, furnizori de incredere au fost ODS, iar strategi ai datelor au fost Spoon Media. Transportatorul oficial a fost Air France, iar creative food partner a fost frufru. Evenimentul a fost sustinut de 360 Revolution, Trade MediaCasa de Traduceri si Agrafa.

Despre partenerii conferintei
ODS furnizeaza incredere brandurilor. Optical Disc Solutions se remarca in piata multiplicarii industriale a discurilor optice, CD si DVD ca fiind singurul producator pe plan local si unul din cei mai mari din Europa de Est. Avand licente in domeniul productiei si securitatii informatiilor de la majoritatea autoritatilor in domeniu (Philips, CDSA, SRAC, MPEGLA, Disney, Universal etc.), ODS si-a extins domeniul de activitate si in furnizarea de servicii de print management, depozitare si expeditii, ajungand sa livreze nu doar discuri, ci incredere.

VERLA activeaza la eveniment prezentand marketerilor o selectie din solutiile sale de materiale pentru productia publicitara, pentru a le strani curiozitatea si a-i invita sa descopere solutiile de care se folosesc multe din ideile prezentate in conferinta.

Spoon, agentia de media cu 10 ani de expertiza in analiza datelor si strategie de media, prezinta cateva studii de caz despre rezultatele obtinute din optimizari in campanii de activare pe medii digitale.

Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Catavencii, Zumzi, IAA, UAPR, Wall Street, Best Jobs, Piata, Ziare.com, Business24, Port.ro, Money Magazine si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Oameni

Subiecte

Sectiune



Related