Cum au schimbat iremediabil Dr. Oz si Facebook relatia medic-pacient

Cum au schimbat iremediabil Dr. Oz si Facebook relatia medic-pacient

Consumatorul de azi nu seamana cu cel de acum cativa ani, iar regula se aplica si pacientilor. Aceasta este premisa de la care a plecat Ioana Manoiu (Managing Partner, GMP PR) in prezentarea sa din cadrul Pharma Marketing Conference, prezentare care a realizat o schita a modului in care industria farmaceutica se afla in comunicare cu consumatorii sai, pacientii.

Tendinte generale: marketing dupa chipul si asemanarea consumatorului
La nivel general, in ultimii trei ani a aparut un nou creativ care influenteaza domeniul marketingului: consumatorul. Oamenii au castigat atat de multa putere incat au ajuns sa creeze chiar campanii de promovare pentru brandurile lor preferate – vezi SuperBowl, campania pentru Fiat Mio sau hamburgerul McDonald’s creat dupa sugestiile oamenilor. Un cuvant se aude tot mai des in relatie cu marketingul – crowdsourcing-ul, ale carui platforme au crescut de 100 de ori in ultimul an, comparativ cu 2012. Consumatorilor le place sa se implice, le place sa isi aleaga cauze, iar brandurile le permit asta, iar dezvoltarea digitalului usureaza totul. Ceea ce il face pe consumator mai pretentios si mai rasfatat. Modelul noului consumator: eyes wide open and wallet half shut.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

GMP PR

Fondată în 2007, GMP PR, parte a GMP Group, este una dintre cele mai importante agenţii de relaţii publice din România. De-a lungul timpului, activitatea agenţiei a fost recunoscută local şi internaţional... vezi detalii »

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Related