Cand vine vorba de comunitati, oamenii compara mere cu pere. Asa ar trebui sa faca si brandurile

Cand vine vorba de comunitati, oamenii compara mere cu pere. Asa ar trebui sa faca si brandurile

Comunitatile nu se formeaza in jurul unor valori de termen lung, ci in jurul unor interese care se schimba in functie de context. Comunitatile au deci o dinamica a lor. Interesele oamenilor sunt multiple, e foarte normal ca oamenii sa migreze dintr-o comunitate in alta in functie de subiectele de interes.

Despre asta au vorbit Semida Duriga (Group Creative Director, Publicis Groupe) si Dana Pascu (Senior Strategic Planner, Publicis Groupe) la Brands & Communities 2014.

Semida ne-a spus apoi cum mai multe comunitati pot forma impreuna o noua comunitate, dand ca exemplu protestul pentru Rosia Montana de anul trecut, care a strans comunitati de designeri, ecologisti, pasionati de politica si altii.

Oamenii au personalitate multipla in relatie cu comunitatile: un barbat poate fi gamer in weekend, tata tanar si cool in restul saptamanii, couchsurfer in concediu si ecologist activist daca se iveste un subiect potrivit. Cea mai sigura constanta e schimbarea.

Profesionistii din marketing tind sa decupeze comunitati, sa le priveasca doar in functie de subiectul lor de interes. Brandurile ajung uneori sa considere ca o mama este doar o mama, desi ea e si femeie de afaceri pasionata de mountaing biking sau sofer in trafic. Pentru branduri e bine de stiut, insa, ca femeia care alege un sampon Garnier alege sa conduca un autoturism VW Golf, bea Cola Light si prefera iPhone-ul.

Exista deci un buton combinat like si share – shared likes. Un brand nu primeste doar el like-uri de la un anumit consumatori, ci consumatorul va avea aceeasi manifestare cu mai multe branduri.

Printre sugestiile facute profesionistilor de Semida si Dana s-a numarat vizionatul cat mai multor filme pentru ca intelege contextul macro al comunitatilor (de brand si nu numai) din care face parte un personaj. Un exemplu: Will Smith in filmul "I Robot" era obsedat de Conversii lui, in acelasi timp pasionat sa conduca un Audi 2035. Personajul era in acelasi timp rebel, dar seara se ducea acasa si vorbea cu bunica lui.

"Hai sa comparam mere cu pere", a spus Semida. Consumatorii fac deja asta, asa ca nici brandurile nu mai trebuie sa abordeze fragmentat comunitatile.

Dana a incheiat sectiunea cu o metafora: "Asa cum oamenii nu pot vedea toate stelele de pe un cer instelat, nu pot vedea nici toate brandurile. Privirea e atrasa de cele mai stralucitoare elemente. Cum bugetele nu o sa iti permita de fiecare data sa fii cel mai stralucitor brand, o alternativa e sa faci parte dintr-o constelatie, sa faci o corelatie cu alte branduri cu care relationeaza o comunitate din care faci parte".

Brands & Communities 2014 este un eveniment care face parte din seria SMARK KnowHow, antrenat de Ascendis, depozitat de Euroministorage si aromat de NESCAFE. Strategi ai datelor sunt Spoon.

Nestle Professional se adreseaza canalului Out of Home prin portofoliu de produse culinare si solutii de bauturi calde marca NESCAFE, oferite prin intermediul operatorilor sai. Prin intermediul acestora Nestle Professional ofera consumatorilor posibilitatea de a consuma bauturi de calitate, in afara casei, respectiv la birou, la cumparaturi sau in  spatii publice cu trafic ridicat (gari, statii de autobuz, institutii publice).

Partenerii evenimentului sunt: IQads, Casa de traduceri, Agrafa, Forbes, Wall-Street, HotNews, Ziare.com, Business24, Magazinul Progresiv, Cariere, Piata, The Institute, IAA, UAPR, Catavencii, BestJobs, Zumzi, Port.ro, 24FUN, Marketing Portal, Itsy Bitsy, Radio Guerrilla.

SMARK este o marca a Blue Idea, alaturi de IQads, cel mai citit produs media in limba romana dedicat industriei de comunicare.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related