La noi versus la ei: consumul de media al nativilor digitali

La noi versus la ei: consumul de media al nativilor digitali
Foto: voanews.com

Definitia mea pentru "hrana pentru suflet": cand ai avut o zi lunga si agitata si, la sfarsitul ei, te trantesti cu laptopul in pat si te uiti la un serial.

Aruncand un ochi peste raportul de cercetare Financial Behaviour: Bugetul de venituri si cheltuieli al nativilor digitali din Romania, realizat de Cult Market Research si 1424 in seria Digital Natives Report, descopar ca pentru segmentul de varsta 14-18 ani, 52% dintre participantii la studiu nu platesc, lunar, nimic pentru entertainmentul digital, unde se incadreaza si platformele care difuzeaza online, contra-cost, seriale. Procentul se pastreaza si pentru 19-24 de ani, cel de-al doilea segment de varsta pus sub lupa de studiu.

Vorbeam de muzica. Aflati ca nici pentru acest tip de entertainment digitalii nativi din Romania nu se arata dispusi sa plateasca: lunar, 73% dintre cei din categoria 14-18 nu platesc nimic pentru muzica, pentru segmentul 19-24 de ani procentul fiind de 72%. 

Din raportul Financial Behaviour: Bugetul de venituri si cheltuieli al nativilor digitali din Romania principala caracteristica legata de consumul de media al digitalilor nativi romani care rezulta este perceptia ca accesul la continutul din diferite media ar trebui sa fie gratuit.

La nivel global se contureaza o alta caracteristica a digitalilor nativi, dupa cum o arata studiul realizat de Time Inc: tinerii fac multi-tasking continuu intre diferitele suporturi media pe care le au la dispozitie. Mai exact, acestia fac schimbul de la o media la alta de 27 de ori pe minut. Rezultatul: se arata mai putin impresionati de continutul pe care il urmaresc si, in consecinta, folosesc media pentru a-si schimba starile de spirit. Cand se simt plictisiti sau obositi, incep sa se concentreze pe ceva nou. 

La nivel european, 56.5% dintre europenii care folosesc mai multe dispozitive in acelasi timp au varsta cuprinsa intre 16 si 34 de ani, arata un alt studiu Mediascope Europe din 2013.

Obiceiul de a face multi-tasking intre diferite suporturi media exista si la noi: 30% dintre romani sunt si online in timp ce urmaresc emisiunile TV din prime-time, arata studiul Mediascope Romania din 2012. 

Se contureaza urmatorul profil al consumatorului de media din subspecia digitalus nativus: cu ochii la televizor, cu nasul in smartphone si cu buzunarele inchise. Unde se duc atunci banii tinerilor? 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Related