Bosch serbeaza 25 de ani de la introducerea in productia de serie a primului sistem de navigatie

Bosch serbeaza 25 de ani de la introducerea in productia de serie a primului sistem de navigatie

Bosch aniverseaza anul acesta 25 de ani de la demararea productiei de serie a primului sistem de navigatie din Europa - Bosch TravelPilot. Sistemele de navigatie ghideaza de peste un sfert de secol autoturismele din punctul A in punctul B, iar acum sunt capabile sa optimizeze si consumul autovehiculelor. In functie de topografia traseului, eco-navigatia asigura o reducere medie a consumului de carburant cu aproximativ noua procente. In consecinta, si emisiile de CO2 sunt reduse semnificativ.

In 1989, Bosch a inceput productia de serie a sistemului TravelPilot IDS (Identification of Digitized Streets – identificarea strazilor digitalizate), primul sistem autonom de navigatie si localizare a destinatiei utilizat pe drumurile europene. Cu o harta afisata pe un monitor de 4,5 inch, acesta il informa constant pe sofer privind pozitia autovehiculului in cadrul retelei de drumuri si utiliza o sageata simpla pentru a indica directia catre destinatie, precum si legaturile rutiere disponibile care duceau catre destinatia aleasa.

Harta rutiera electronica pentru soferii autoturismelor
Acum 25 de ani, TravelPilot IDS utiliza navigatia estimata pentru a calcula o pozitie precisa in cadrul retelei rutiere digitalizate. Sistemul utiliza informatiile primite de la senzorii de roata instalati special pentru a determina ce sectiuni ale traseului au fost parcurse de autovehicul si detecta schimbarile de directie prin intermediul unei busole electronice cu un giroscop magnetic. Aceasta metoda de estimare era asistata suplimentar de datele incluse in hartile rutiere. Configuratiile rutiere ale marilor orase germane si reteaua rutiera cu care se interconectau erau stocate pe un CD.

Bosch a lansat initial sistemul TravelPilot IDS in Germania in 1989. Pentru a spori precizia cu care putea fi stabilita pozitia autovehiculului, sistemul a fost actualizat in 1993 cu un receptor pentru Sistemul de Pozitionare Globala (GPS). In primii ani, sistemele de navigatie Bosch au fost utilizate in multe zone, desi in principal in scop profesional. La acea vreme, departamentul de pompieri din Los Angeles, de exemplu, a montat sistemul de navigatie Bosch in peste 400 din autovehiculele sale, pentru a ajunge mai rapid si mai sigur la destinatie.

Recomandari verbale si vizuale de conducere
La mijlocul anilor ’90, sistemele de navigatie erau deja capabile sa furnizeze instructiuni soferilor prin simboluri directionale si recomandari verbale usor de inteles. Aplicatiile software imbunatatite dezvoltate de inginerii Bosch, care le ofereau soferilor informatii specifice despre destinatii turistice, culturale si gastronomice si despre parcari, statii de alimentare si service-uri auto au impulsionat din nou domeniul tehnologiei de navigatie pentru autovehicule la momentul respectiv.

In 1998, inginerii Bosch au dezvoltat navigatia dinamica. Pentru prima data, sistemele puteau procesa informatiile din trafic de la Traffic Message Channel (TMC), permitandu-le sa reactioneze in timp util la problemele din trafic si sporind astfel confortul si siguranta in timpul condusului. Datorita acestei functii, Bosch a devenit primul producator care a demonstrat beneficiile foarte des mentionate in prezent ale conectarii autovehiculelor la lumea exterioara.

 Dispozitivele portabile de navigatie ofera posibilitatea conectarii simple
Generatia de dispozitive din prima decada a noului mileniu a fost puternic caracterizata de segmentul de piata nou aparut al dispozitivelor portabile de navigatie (PND). Aceste unitati compacte puteau fi montate rapid si usor pe orice autovehicul si puteau fi utilizate in mod confortabil prin intermediul unui ecran tactil. Generatia de dispozitive mobile Bosch oferea deja primele functii de asistenta pentru sofer, precum avertismentele grafice si sonore privind limitele de viteza.

Planificarea confortabila a traseului cu sistemele de infotainment conectate
Intre timp, navigatia auto a devenit de cele mai multe ori o componenta a sistemelor de infotainment conectate ce ofera o ampla varietate de optiuni.
Cele mai recente sisteme de navigatie pe baza de harti oferite de Bosch asigura acum perspective bidimensionale si tridimensionale, o optiune de traseu economic pentru reducerea consumului de carburant, asistenta la mentinerea si depasirea benzii de circulatie, un asistent de avertizare in curbe si conectivitate pentru aplicatii care suporta functii de navigatie. In plus, soferii isi pot planifica traseul in mod confortabil, pe PC, laptop, tableta sau smartphone si pot trimite adresa destinatiei catre sistemul autovehiculului direct de acasa.

Navigatia ca senzor – orizontul electronic
Navigatia Bosch asigura, de asemenea, un „orizont electronic”, ceea ce inseamna ca sistemele privesc mult inainte si furnizeaza informatii despre drumul pe care mergeti, precum detaliile despre viraje, pante si benzi de circulatie. Aceasta le permite sistemelor de navigatie Bosch sa recomande trasee deosebit de eficiente in materie de consum energetic, incurajand astfel conducerea cu un consum redus de carburant, iar in cazul autovehiculelor electrice le permite sa calculeze autonomia ramasa cu o precizie mult imbunatatita.

 Datele de navigatie optimizeaza consumul total de energie
In primavara anului 2014, Bosch a dezvoltat un sistem pentru autovehiculele hibride descris ca „o tehnologie inovatoare pentru reducerea emisiilor de CO2”. Sistemul utilizeaza datele de navigatie pentru a ajusta nivelul de incarcare al bateriei autovehiculului. Tehnologia, pe care Comisia Europeana o numeste o „eco-inovatie”, asigura un beneficiu care poate fi utilizat pentru a contrabalansa consumul gamei de autoturisme a respectivului producator de autovehicule.

Utilizand datele topografice de navigatie precum gradul de inclinare al pantelor si rampelor si raza virajelor, sistemul Bosch poate determina ce sectiuni ale traseului sunt adecvate pentru recuperarea energiei la franare. Pe baza datelor de navigatie, sistemul ajusteaza nivelul de incarcare al bateriei cu mult inainte ca autovehiculul sa ajunga la acele sectiuni, pentru a permite o recuperare optima. „Prin interconectarea inteligenta a datelor extinse de navigatie cu algoritmii speciali de comanda ai trenului de rulare, ne asiguram ca atat consumul de carburant, cat si emisiile de CO2 sunt reduse semnificativ”, a declarat Manfred Baden, presedintele diviziei Bosch Car Multimedia.

Astfel, sistemele de navigatie pot asigura in prezent atat o ghidare confortabila si sigura pe traseu, din punctul A in punctul B, cum faceau deja acum 25 de ani, cat si o optimizare a consumului total de energie al autovehiculului.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Branduri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related