Romania, a doua tara din UE la cresterile in retail

Romania, a doua tara din UE la cresterile in retail

Membru al Marketing Insiders Group, Expo Media aduce in prim plan cele mai noi tendinte in domeniul retail-ului la a doua editie a evenimentului “Romanian Retail Convention”, ce va avea loc in data de 1 octombrie 2014, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel.

Conform studiilor desfasurate de Oficiul European de Statistica (Eurostat), in luna iunie, Romania a inregistrat o crestere de 10% in domeniul retail-ului comparativ cu aceeasi perioada din 2013 si s-a clasat pe locul al doilea in topul cresterilor inregistrate de tarile membre ale Uniunii Europene, dupa Luxemburg (12,9%). La nivelul Uniunii Europene, vanzarile de produse non-alimentare au crescut cu 3.5%, iar vanzarile de alimente, bauturi si tigari au urcat cu 1.8%.

Romanian Retail Convention va reuni speakeri cu un puternic impact in retail-ul romanesc la a doua editie a conferintei: Stefan Liute (Strategy Director, Storience), Gabriel Pavel (Sales & Marketing Director, Romanian Business Consult), Radu Batrinu (Marketing Director Flanco), Cristian China-Birta (Chinezu, blogger si antreprenor online), Radu Tanase (General Manager si Partener Calif).

Pentru a mentine trendul ascendent in piata de profil, jucatorii din retail trebuie sa fie pregatiti pentru cerintele clientului modern: mai precaut, mai conectat – verifica informatia din mai multe surse - si mai versatil. La nivel national 41% dintre cumparatori sunt consumatori digitali, fata de 62% la nivel global, conform unui studiu realizat de Ernst & Young in 2014. Asadar, avem 1.2 milioane de consumatori digitali cu varsta de peste 18 ani in Romania, care urmaresc ratingurile produselor pe internet si avanseaza cu pana la 60% in decizia de cumparare prin demersuri in mediul online.

Conform studiului Ernst & Young, 53% dintre romani au declarat ca sunt fideli fata de brandurile de automobile, imbracaminte, produse alimentare, electronice si electrocasnice. Doar 42% dintre respondenti sunt loiali brandurilor de telefonie mobila / servicii de internet, asigurari, servicii publice, servicii medicale, imprumuturi bancare. Atat in cazul serviciilor cat si in cel al produselor, romanii sunt dispusi sa plateasca in plus pentru disponibilitate imediata.

“In lumina ultimelor schimbari demografice si luand in considerare evolutia segmentului de noi clienti, raspandirea formatelor noi de retail, precum si colaborarea mult mai stransa intre retailer si producatori, anul 2015 si cei care urmeaza se anunta plini de provocari si oportunitati. Aceste provocari pot fi abordate cu solutii de tehnologia informatiei (care se refera la mobilitate, date cu stocare mare, integrare online, externalizarea proceselor). Trebuie sa intelegem aceste noi directii si sa aplicam solutii internationale in mediul pietelor locale.” declara Gabriel Pavel (Sales & Marketing Director, Romanian Business Consult).

“Piata romaneasca de retail se concentreaza obsesiv pe o singura nevoie a maselor de consumatori: preturile cat mai mici. Nu subestimez deloc importanta acestui aspect pentru romanul de rand care intra intr-un magazin, dar cred ca in viitor diferentierea generatoare de profituri (si pentru retaileri si pentru branduri) va veni dintr-o preocupare mai echilibrata pentru mai multe tipuri de nevoi, inclusiv altele decat pretul cel mai mic.” declara Stefan Liute (Strategy Director, Storience).

Agenda completa a evenimentului si alte informatii sunt disponibile online, pe site-ul evenimentului.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related