Peste 60% dintre oraseni au alergat in ultimul an. Aproape 40% dintre acestia s-au apucat de alergare in ultimele 12 luni

Peste 60% dintre oraseni au alergat in ultimul an. Aproape 40% dintre acestia s-au apucat de alergare in ultimele 12 luni

Acestea sunt datele care reies din Sport in Romania 2015. Focus on Running, cel mai nou raport de cercetare realizat de Quantix Marketing Consulting, sub umbrela SMARK Research, care pozitioneaza alergarea drept cel mai practicat sport in Romania.

Sport in Romania 2015. Focus on Running este o continuare a studiilor dedicate sportului, realizate de Quantix Marketing Consulting. Dupa ce anul trecut a fost lansat Sport in Romania – The Link Between Brands & Companies, raportul din 2015 duce cercetarea la un alt nivel, reusind sa surprinda starea si evolutia fenomenelor sportive din Romania, din mai multe perspective. Acest raport face totodata focus pe alergare, fiind unul dintre sporturile de mare interes la nivel de masa, in ultima perioada.

Dintre principalele concluzii ale raportului:

  • 92.6% dintre romanii din mediul urban, cu varsta intre 18-55 ani, sunt conectati la sport (practica, urmaresc sau citesc informatii pe acest subiect);
  • 75% au practicat cel putin un sport in ultimele 12 luni;
  • 94% au vizionat sport in ultimele 12 luni, pe TV, internet sau direct. Cele mai vizionate sporturi in ultimul an sunt fotbalul si tenisul de camp;
  • Segmentul 25-34 ani achizitioneaza cel mai mult echipamente/articole sportive din mediul online, in raport cu celelalte clase de varsta.

Alergare

  • Alergarea este cea mai practicata activitate sportiva. 61% au practicat alergarea ca sport cel putin o data in ultimele 12 luni. 38% dintre acestia s-au apucat de alergare in ultimul an;
  • Parcurile sunt locurile preferate pentru alergat. 61% dintre “runners” alearga in parcuri;
  • Peste jumatate dintre alergatori prefera sa alerge pe inserat, intre orele 18-21;
  • In medie, distanta maxima alergata vreodata este de 7km. Doar aproximativ 3% dintre cei ce alearga au ajuns la distanta unui semimaraton (21km) si doar 1% la cei 42km ai maratonului;
  • Peste o treime dintre alergatorii cu varsta intre 18-35 ani folosesc diverse aplicatii pe telefonul mobil, pentru alergare;
  • Cei care participa la competitii, se inscriu in medie la 2-3 evenimente pe an;
  • Semimaratonul OMV Petrom si Maratonul International Raiffeisen din Bucuresti sunt cele mai cunoscute evenimente de alergare organizate in Romania.

Studiul Sport in Romania 2015. Focus on Running ajuta organizatiile in toate initiativele pe care le au in domeniul sportului, atat la nivel strategic cat si tactic. Ariile principale in care rezultatele cercetarii sunt necesare:

  • Asocierea brandurilor cu fenomenul sportiv, atat la nivel de masa cat si de performanta.
  • Dezvoltarea de programe interne, in cadrul companiilor, de stimulare a practicarii sportului de catre angajati si familiile acestora
  • Implicarea companiilor in proiecte de responsabilitate sociala, cu focus pe zona de sport, sanatate, viata activa
  • Sponsorizari, organizari de evenimente, sustinerea unor sportivi, investitii in facilitati sau programe pentru practicarea sportului
  • Dezvoltarea de campanii de comunicare
  • Dezvoltarea de parteneriate intre diverse organizatii sau structuri (guvernamentale sau neguvernamentale), pentru dezvoltarea sportului in Romania

Cercetarea are la baza un demers cantitativ. Sectiunea de alergare este imbogatita, la nivel interpretativ, prin discutii cu persoane implicate in fenomen, organizatori de evenimente, alergatori, fondatori asociatii/ONG-uri sau oameni de business.

Cercetarea are doua module:

  • Esantion principal: 645 respondenti. Marja de eroare +/- 3.9% (pentru un nivel de incredere de 95%)
  • Esantion alergare: 426 respondenti. Marja de eroare +/- 4.7% (pentru un nivel de incredere de 95%)

Culegerea datelor s-a derulat in online, in martie 2015, iar populatia tinta este cea de 18-55 ani, din mediul urban. Culegerea datelor este realizata pe panelul Daedalus Online.

Companiile implicate in realizarea raportului sunt:

Quantix Marketing Consulting este o companie specializata in cercetare de marketing si consultanta strategica. Quantix este partenerul tehnic al proiectelor SMARK Research si dezvoltatorul unor servicii particularizate in domeniul cercetarii si consultantei, create pentru a maximiza impactul de business al insight-urilor. O companie locala de tip antreprenorial, Quantix este initiatoarea platformei Sport Insights, care ofera informatii relevante si consultanta brandurilor si companiilor implicate in lumea sportului.

SMARK Research este un serviciu asociat comunitatii de marketing SMARK, prin care sunt identificate trenduri relevante ale pietei si sunt oferite solutii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate in colaborare cu cele mai importante firme de research din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Related