Mihai Bonca (eMAG): Indiferent de locul achizitiei, pentru noi, este extrem de important sa devenim o destinatie de informare si sa fim un curator al produselor aflate la vanzare

Mihai Bonca (eMAG): Indiferent de locul achizitiei, pentru noi, este extrem de important sa devenim o destinatie de informare si sa fim un curator al produselor aflate la vanzare

Cuma evoluat comportamentul consumatorului roman in ceea ce priveste achizitiile online?

Din perspectiva eMAG, aflam ca etapa cea mai importanta din parcursul unui client online nu este actul de cumparare propriu-zis, ci mai degraba procesul de research, cautarea si compararea produselor pe care si le doreste sau brandurilor de care este interesat. 60% dintre oamenii interesati de zona de produse electronice si IT se informeaza si iau decizia online, spune Mihai Bonca (Marketing Director, eMAG). 

 

Tematica acestui articol este inspirata de datele din Consumer Report, parte din HumanGraphExperience dezvoltat de Starcom MediaVest Group.

 

Argumentele principale pentru achizitia online

Internetul este cel mai democratic mediu in care ne putem afla. Oferta este transparenta, permanent comparabila fata de alti competitori si este mereu in up-grade. In online, clientul are puterea 100%. Iar pentru un retailer precum eMAG, multumita dinamicii mediului, poti sa te perfectionezi in timp real.

Un alt avantaj unic al online-ului este dat de convenienta. eMAG iti salveaza timp si bani. Timp pentru ca poti achizitiona tot ce ai nevoie in cateva secunde.

Iar noi ne vom ocupa sa iti aducem la usa, in timp ce in mod traditional, pierzi la propriu cateva ore. Si bani, pentru ca suntem mai eficienti decat un retailer “brick & mortar”, iar avantajul acestor costuri mai mici il transferam in mod democratic clientilor nostri.

Nu in ultimul rand, avem astazi cea mai larga oferta, de cel putin 4-5 ori mai bogata decat a celui mai mare Hypermarket. Iar acest multiplicator are ritm accelerat.

Ne dorim sa incheiem acest an cu o gama extinsa la 1 milion de produse, in peste 1.000 de subcategorii, cu mai mult de 10.000 de branduri.

Asadar, pentru a sumariza, oferim un acces transparent si democratic la cea mai larga oferta de produse, cu servicii bine puse la punct, salvand timpul si banii clientilor. Cine vrea sa cumpere?

 

Obiceiurile de cumparare ale clientilor

Plecam iar de la aceleasi principii: democratie, transparenta, comparatie in timp real.

La nivel de etape, cea mai importanta este cea de cautare-comparare, in care clientul isi formeaza opinia despre produsul/ marca pe care vrea sa o achizitioneze. Rolul nostru este sa il ajutam sa ia cea mai buna decizie pentru dorintele sale.

De exemplu, 60% dintre oamenii interesati de zona de produse electronice si IT se informeaza si iau decizia online.

Apoi, urmeaza cea de achizitie efectiva. Evident, ne dorim sa se concretizeze la noi. Insa doar clientul decide daca va cumpara online sau offline, in functie de cat de familiarizat este cu produsul respectiv. Daca il cunoaste bine, va achizitiona online. Daca vrea sa il vada fizic, sa il probeze, atunci va merge offline.

Indiferent de locul achizitiei, pentru noi, este extrem de important sa devenim o destinatie de informare si sa fim un curator al produselor aflate la vanzare.

Documentarea atenta a produsului, testele si mai ales review-urile scrise de utilizatori ajuta clientii sa ia cea mai buna decizie pentru ei.

In felul acesta, in zilele de varf, primim peste 1 milion de vizite - eMAG a devenit astfel principala destinatie de informare si cumparaturi din Romania si atrage cu aproximatie traficul insumat al primelor 15 cele mai mari centre comerciale din tara noastra.

Asadar, in mod transparent, eMAG doreste sa devina aliatul pe termen lung a deciziei clientului, deoarece ne dorim sa construim o relatie bazata pe incredere. In felul acesta am devenit intre timp, cea mai mare destinatie de trafic de Retail din Romania.

Fiecare retailer de online a inceput de undeva. eMAG a inceput in IT&C si aceasta este categoria unde suntem leaderi autoritari in Romania, socotind aici si retailer-ii “brick & mortar”.

Extinderea este permanenta, catre produse traditionale, in etape Create – Build – Expand. Obiectivele pe fiecare noua categorie sunt legate de stadiul lor de viata si cel mai important este sa le vedem ca evolueaza in mod constant.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related