[SMARK KnowHow: Target BootCamp] Cristina Truta, Nestle Romania: Pentru femeile de peste 35 de ani, fericirea este un concept aspirational

[SMARK KnowHow: Target BootCamp] Cristina Truta, Nestle Romania: Pentru femeile de peste 35 de ani, fericirea este un concept aspirational

Cristina Truta, Senior Brand Manager Culinary Nestle Romania, a fost al doilea speaker al panelului 2 din cadrul Target BootCamp - Marketing for Women, eveniment SMARK KnowHow ce are loc in perioada 23-25 noiembrie. Prezentarea a avut in centrul brandul Maggi si a fost, de asemenea, construita in jurul ideii de mancare si rolul femeii in bucatarie.

Maggi a decis sa vorbeasca cu femeia traditionala mai ales pentru ca Romania este inca o tara traditionala in ceea ce priveste gatitul, a motivat Cristina. In ultima vreme, trendul cu semipreparate rasare si aici, dar bucataria romaneasca ramane dominata de felurile de mancare gatite de la 0 (20% din bucataria romaneasca este formata din ciorbe si supe).

Un alt aspect important mentionat de Cristina este ca figura din bucatarie este asociata cu imaginea mamei, iar familia este inca o valoare importanta pentru romani. Aproape 90% dintre femeile din Romania gatesc, indiferent de varsta. Totusi, se remarca faptul ca segmentul care gateste cel mai mult sunt femeile de 35-45 de ani, pe care Maggi l-a si facut target principal. 

O intrebare pe care si-au pus-o cei de la Maggi a fost: Sunt femeile fericite femeile ca trebuie sa gatesasca asa mult? Concluzia de care ne-a vorbit Cristina a fost ca fericirea e un cuvant prea mare pentru femeile de peste 35 de ani.

Mai degraba, ele declara ca fericirea este aspirationala. Ideea de fericire este asociata, la femeile de 35+ ani, mai degraba cu perioada de tinerete, de inceput. Dupa 35 de ani, femeile realizeaza ca nu au reusit sa-si indeplineasca toate visele cu care au pornit la drum, de aia declara ca sunt multumite cu viata lor, dar nu cred ca sunt fericite – fericirea e asociata cu momente din trecut.

Sub nicio forma, nici ca proces nici ca moment final in care petrec timp cu familia, pentru femeile din core target-ul Maggi gatitul nu e asociat cu fericirea. Ele considera gatitul o rutina zilnica, uneori char o corvoada, pentru ca se simt responsabile pentru toata familia careia trebuie sa ii puna ceva pe masa.

De obicei, aceste femei se simt singure in bucatarie, simt ca nu sunt ajutate cu nimic de sot sau copii atunci cand vine vorba de bucatarie. Ce a facut Maggi, avand in vedere aceste elemente?

Cristina a spus ca este posibil ca femeile de peste 35 de ani sa aiba momente de fericire, dar sa nu le numeasca asa, ci mai degraba sa foloseasca termeni ca bucurii, impliniri sau satisfactii.

Tehnologia a schimbat realitatea, iar in prezent tot ce se intampla este bazat pe interactivitate si sharing

In acest context, Maggi a decis sa construiasca o comunitate online numita "Prieteni de-ai casei". Brandul si-a dorit un spatiu in care oamenii se cunosc, sunt prieteni, vorbesc unii cu altii si sunt incurajati sa isi impartaseasca experientele.

Comunitatea a fost construita prin alegerea cate unui membru in fiecare luna (selectie pe baza de aplicatii), iar dupa un an Maggi a strans toate cele 12 femei si le-a oferit o zi speciala in care sa se cunoasca fata in fata.

Prezentarea Cristinei Truta s-a incheiat cu o serie de learning-uri pentru Maggi si alte branduri:

  • sa asculti ce au oamenii de spus, sa ii lasi sa „se auda” in comunitate;
  • sa le hranesti interesele si emotiile;
  • sa le generezi experiente care pot fi impratasite mai departe;
  • sa creeze niste povesti pe care le pot spune mai departe (cum a fost intalnirea offline).

Target BootCamp este un eveniment SMARK KnowHow.
Parteneri de know-how au fost: Interactions si Spoon.
Parteneri: Avon, Domeniile Samburesti, Aqua Carpatica si Silhoutte
Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner. 
Fotografiile de la eveniment poarta semnatura photosnacks si a lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial. 
Coffee provided by NTS Coffee.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Related