[SMARK KnowHow: Target BootCamp] Dragos Iliescu (UniBuc): Tinerii de azi isi cunosc puterea propriilor opinii, sunt mai hedonisti si tind catre ierarhii mai flexibile

[SMARK KnowHow: Target BootCamp] Dragos Iliescu (UniBuc): Tinerii de azi isi cunosc puterea propriilor opinii, sunt mai hedonisti si tind catre ierarhii mai flexibile

Dragos Iliescu, Prof. dr. la Departamentul de Psihologie din Universitatea Bucuresti, a vorbit despre cum se poate administra generatia Millennials. In prezent, circula foarte multe informatii despre acest segment de public, dar toate au fost obtinute dintr-un tip de cultura populara, nu din studii reale, spune el.

Dragos a decis sa vorbeasca despre teoria cohortelor generationale. In prezent, nu este clar cine sunt acesti Millennials, dar in principiu vorbim de cei nascuti in jurul anilor '80 pana la jumatatea anilor 2000.

Teoria cohortelor generationale spune ca e foarte dificil sa se faca diferenta intre efectele de varsta si efectele de generatie (age effects and generation effects) in cazul specificului de comportament.

Intrebarea pe care si-a pus-o Dragos este cum se justifica existenta generatiilor. Raspunsul a fost ca generatiile se identifica printr-o identitate comuna, dar si mai importante sunt experientele comune (social learning) pe care le traiesc.

In general, aceste experiente comune creeaza tonul, adica acel ceva care permeaza intreaga comunitate si pe care se bazeaza stabilirea intregii comunicari a unui brand.

Variabilele care i-au influentat pe cei din generatia traditionalistilor au fost razboaiele, dupa care educatia si sanatatea devenit subiectele importante. Asta a generat un boom de natalitate care a format generatia Baby Boomers. Ei sunt cei care s-au confruntat cu aparitia canalelor media (TV, radio etc) si care au inceput sa-si doreasca egalitatea in toate formele posibile.

Generatia Millennials a fost marcata de un avans tehnologic accentuat care a determinat mijloace noi de invatare. 

Unul dintre pericolele pentru stabilirea valorilor unor generatii este preluarea unor caracteristici globale, nu locale. Valorile caracteristice generatiei Millennials din Romania sunt diferite de valorile acestei generatii prezente in alte tari.

Variabilele dupa care Dragos s-a ghidat pentru a stabili profilul specific pentru Romania sunt:

  • Power distance – Cat de mult accepta diferenta de statut. Romania este caracterizata de un high power distance, adica nu exista o cultura egalitara. Fiecare stie unde ii este locul si nu tinde catre mai mult;
  • Individualism – Romania se caracterizeaza printr-un individualism scazut, fiind o cultura predominant colectivista. In tara noastra, e strident sa fii altfel sau sa contesti regulile;
  • Acceptarea incertitudinii. In Romania, noutatea e privita ca ceva amenintator;
  • Indulgence (gradul de hedonism). Romania e caracterizata de un grad scazut de hedonism.

Generatia Millennials e una mai individualista, care isi cunoaste puterea propriei opini, cu un grad de hedonism mai mare si care tind catre ierarhii mai flexibile.

La nivel de personalitate, aceasta generatie e mai extraverta, iar studiile au aratat ca, paradoxal, este o generatie in care constinciozitatea creste. Chiar daca exista perceptia ca tinerii de azi nu sunt "in stare" sa lucreze la nimc, datele arata ca ei sunt, de fapt, mai perseverenti si sunt dispusi sa faca eforturi sistematice atunci cand cred in ceea ce fac sau in proiectele la care lucreaza.

Stabilitatea lor emotionala este, in general, una mai scazuta, desi exista ideea ca nimic nu se lipeste de ei si nu ii atinge. In realitate nu este asa; vorbim de o generatie care nu e obisnuita cu feedback-ul negativ si cu critica.

Dragos Iliescu a incheiat spunand ca narcisismul este o caracteristica a generatiei Millennials din Romania. Pentru ca majoritatea copiilor sunt crescuti intr-un mediu in care li se ofera, in majoritate, feedback pozitiv, ego-ul devine foarte dezvoltat. De aceea, ei ajung sa se simta unici si se asteapta sa primeaca permanent tratamente speciale.

Target BootCamp este un eveniment SMARK KnowHow.
Parteneri de know-how au fost: Interactions si Spoon.
Parteneri: Avon, Domeniile Samburesti, Aqua Carpatica si Silhoutte
Spectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner. 
Fotografiile de la eveniment poarta semnatura photosnacks si a lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial. 
Coffee provided by NTS Coffee.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Sectiune



Related