George Lemnaru, CEO Green Horse Games: In acest moment, avem 15 luni consecutive de crestere a vanzarilor. Asta ne ofera capacitatea de a testa concepte noi

George Lemnaru, CEO Green Horse Games: In acest moment, avem 15 luni consecutive de crestere a vanzarilor. Asta ne ofera capacitatea de a testa concepte noi

George Lemnaru e unul dintre antreprenorii cu state vechi in industria de gaming. In 2006, George a creat si dezvoltat eRepublik, un joc de strategie geo-politica care a ajuns sa fie jucat in 69 de tari la nivel global. Asta dupa ce intrase inca din 2003 in business-ul online, odata cu infiintarea unui magazin naturist virtual, NaturaPlant.ro.

Pasiunea pentru jocuri l-a adus in fata scenariului de a porni un studio astfel specializat. Asa s-a nascut Green Horse Games, studio axat pe social/mobile gaming care dezvolta concepte in jurul activarii comunitatilor online. Partener intr-ale antreprenoriatului i-a fost un coleg din trecut, Alex Stroe (actual Game Producer, Green Horse Games).

Inceputurile n-au fost roz. Primul joc dezvoltat de ei s-ar putea incadra la categoria fiasco, consumand aproape toate resursele financiare de care dispuneau. Tenacitatea nu i-a parasit atat de repede, in schimb, iar rezultatele au inceput sa apara.

Salvarea s-a numit LigaUltras - un joc social de management in fotbal a ajuns popular la nivel global, iar acum George Lemnaru si Green Horse Games spun ca exista peste 200.000 de jucatori activi in toata lumea.

Iar noi continuam sa creionam peisajul industriei de gaming de la noi cu ajutorul lui George in cele ce urmeaza:

 

Deschiderea unui studio de gaming

Am pornit Green Horse Games impreuna cu Alex Stroe. Cu ajutorul lui Alex dezvoltasem in trecut un alt joc online de succes. Si, tinand cont ca suntem pasionati de domeniu si aveam experienta, decizia de a crea Green Horse Games a venit destul de natural.

Primul joc pe care l-am dezvoltat nu a avut succesul asteptat. Investisem foarte multa munca si cheltuisem aproape toate economiile mele. Constientizarea ca proiectul nu are potentialul dorit a fost un moment foarte dificil.

Insa am mers mai departe am decis sa dezvoltam LigaUltras.com, concept care apoi a crescut foarte puternic.

LigaUltras este o lume virtuala a fotbalului in care exista deja peste 200.000 de jucatori activi. In LigaUltras iti poti incepe cariera de fotbalist virtual si poti juca in echipe formate din alti jucatori reali, ca si tine. Jocul este disponibil intr-un numar foarte mare de tari din toata lumea. Printre tarile cu jucatorii cei mai activi putem enumera Franta, Germania, Romania, Italia, Polonia, Serbia, Grecia, etc.

Tin minte ca in acea perioada Zynga si Facebook raportau scaderi ale rezultatelor si multi investitori imi spuneau ca industria de jocuri se va prabusi. Evident ca asta nu s-a intamplat, dimpotriva. Oricum, nu ne-am asteptat niciun moment ca drumul sa fie unul usor.

 

Echipa

Am inceput in doi, eu si Alex, si a fost o perioada destul de lunga in care trebuia sa acoperim mai multe roluri.

In momentul in care am inceput sa facem angajari, am fost foarte atenti ca noii colegi sa aiba o mentalitate de crestere. Nu poti creste constant o companie daca ai in echipa oameni care stagneaza.

 

Business-ul Green Horse Games

In acest moment, avem 15 luni consecutive de crestere a vanzarilor. Asta ne ofera capacitatea de a testa concepte noi. Planuim ca pana la sfarsitul anului sa lansam un nou titlu.

Am ajuns in acel punct in care putem spune ca am construit o companie stabila din punct de vedere financiar in domeniul de care noi suntem pasionati. Avem insa obligatia fata de jucatorii nostri, fata de angajati si fata de actionari, de a creste in continuare.

 

Industria locala de gaming

Din Romania au pornit cateva titluri foarte interesante. Dar cred cu tarie ca ce este mai frumos abia urmeaza. A crescut mult numarul oamenilor din industrie care au asistat sau au fost direct implicati in a pune in piata un titlu.

 

Etape importante in realizarea unui joc social

Daca vorbim de un social/mobile game, este important ca ideea sa porneasca din cadrul echipei. Apoi aceeasi echipa sa verifice existenta unei piete viabile pentru acel joc si sa isi testeze capacitatea de a promova eficient si scalabil noul concept.

 

Modalitati de monetizare

Noi aplicam conceptul freemium: oricine poate juca gratis cat doreste si, in paralel, are optiunea de a cumpara bunuri virtuale care sa ii grabeasca avansul. Sistemul permite majoritatii jucatorilor (peste 90% in general) sa joace in mod complet gratuit, iar dezvoltatorului sa obtina banii necesari pentru mentenanta si dezvoltare de la o minoritate dispusa sa plateasca pentru aceste bunuri virtuale.

 

Comportamentul jucatorilor – Romania vs. in afara

Jucatorii romani si, in general, jucatorii din Europa de Est, sunt mult mai dispusi sa faca un efort pentru a intelege un anumit concept chiar daca acesta necesita o implicare mai mare. Este posibil ca acest comportament sa fi fost influentat de sistemul educational axat mai mult pe teorie.

 

Planuri de viitor

Ne vom concentra in continuare pe jocuri din lumea fotbalului, insa nu excludem sa dezvoltam jocuri si din alte domenii.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related