Lay’s pregateste noua generatie de fermieri romani, prin lansarea programului Academia Lay’s

Lay’s pregateste noua generatie de fermieri romani, prin lansarea programului Academia Lay’s

Lay’s, marca de chipsuri nr 1 in lume*, anunta in premiera in Romania lansarea programului Academia Lay’s, in parteneriat cu Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti (USAMVB).

Programul este un concept 100% local, adresat studentilor din facultatile de profil si conceput ca o platforma educationala de specializare in cultura cartofului pentru chips.

In prima editie a programului s-au inscris 39 de studenti din anii II si III de studiu si masteranzi din anul I de la facultatile de Horticultura, Agricultura si Biotehnologie, care, incepand cu 15 aprilie, vor participa la cursurile academiei. Programul se va desfasura pe o perioada de 9 luni si se va finaliza cu un program de trainee platit in departamentul de Agro al PepsiCo, ce va fi oferit celor mai activi si ingeniosi trei participanti.

 

"Prin organizarea Academiei Lay’s, ne propunem sa cream o platforma de pregatire aplicata pentru studenti, oferindu-le acces la resurse importante atat teoretice, cat si practice. Am plecat de la contextul actual al agriculturii in Europa, in care mai mult de o treime din fermieri are peste 65 de ani, adica este aproape de varsta pensionarii, iar mai putin de 5% din agricultori au sub 35 de ani. Aceasta tendinta ne indica faptul ca piata are nevoie de resurse tinere, iar viitorii specialisti trebuie sa beneficieze de o pregatire practica si teoretica aprofundata pentru preluarea businessurilor sustenabile. Astfel, avand in vedere colaborarea traditionala pe care o avem cu fermierii romani, dorim sa ne implicam si sa contribuim la dezvoltarea specialistilor in agricultura, folosindu-ne resursele si experienta solida acumulata la nivel local", a declarat Alexandra Lupascu (Agro Specialist PepsiCo).

 

"Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti, una dintre cele mai importante institutii de invatamant din Romania, incurajeaza proiectele extracurriculare ale studentilor, care le dezvolta cunostintele si pregatirea practica. Academia Lay’s este un program indraznet, pe care il sustinem si promovam cu incredere mai ales ca este organizat de o companie cu experienta la nivel international", a declarat Prof. Univ. Razvan Teodorescu (prorector USAMVB).

 

Academia Lay’s se va desfasura in doua etape: un modul de seminarii teoretice, adresat tuturor studentilor care se inscriu in program, in echipe de cate 3, urmat de o etapa practica ce include trei workshop-uri la o ferma de cartofi partenera Lay’s Romania.

Pe parcursul modulului teoretic, studentii isi vor dezvolta cunostintele despre cultura si prelucrarea cartofului, cu accent pe nevoile si provocarile specifice cartofului pentru chips.

Ulterior, fiecare echipa va dezvolta un proiect inovator despre controlul Phytoplasmei – Stolburului in cultura de cartofi, o adevarata provocare pentru cercetatorii in domeniu. In urma proiectelor vor fi alese cele mai bune 5 echipe, in total 15 studenti care vor merge mai departe in etapa practica.

Acestia vor avea oportunitatea de a vizita o ferma de cartofi PepsiCo, pentru a intelege modelul de functionare si oportunitatile de dezvoltare. La finalul programului vor fi selectati cei mai activi trei studenti, rasplatiti cu un program de trainee platit in departamentul de Agro al companiei, pe o perioada de trei luni: septembrie - noiembrie 2016.

Compania PepsiCo are o traditie indelungata in colaborarea cu fermierii romani, de la care se aprovizioneaza pentru productia chipsurilor de cartofi. In Romania, compania colaboreaza cu 21 de ferme de cartofi, iar la nivel european, ingredientele pentru produsele PepsiCo provin de la peste 2.500 de fermieri din 30 de tari.

In 2015, aproximativ 20.000 de tone de cartofi au fost recoltati in Romania pentru fabrica de chipsuri Lay’s, comparativ cu 4.000 de tone in 2005. PepsiCo ofera sprijin financiar si consiliere din partea specialistilor in agricultura in proiectele de modernizare a fermelor, pentru obtinerea unor recolte de cartofi de calitate.

 

*Sursa: Euromonitor International Limited; toate canalele de retail, valoare a vanzarilor la nivelul comertului cu amanuntul, 2015.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related