[Conferintele FIBRA] Cristiana Belodan (GMP Advertising): Millennialii nu mai sunt atat de interesati de branduri care le confera statut social, cat de cele care le ofera sentimentul calitatii

[Conferintele FIBRA] Cristiana Belodan (GMP Advertising): Millennialii nu mai sunt atat de interesati de branduri care le confera statut social, cat de cele care le ofera sentimentul calitatii

Cu cine vorbesc cel mai des agentiile din postura de angajator si care sunt specificitatile comportamentale ale generatiei Millennials la locul de munca - asta a vrut sa lamureasca Cristiana Belodan Client, Service Director la GMP Advertising prin intermediul prezentarii din cel de-al doilea panel din prima zi a Premiilor FIBRA, "How to Woo Your Target".

A urmat un exercitiu de imaginatie legat de profilul candidatilor care vor sa lucreze intr-o agentie de publicitate. Cristiana a explicat ca oamenii din generatia Millennials vin mai rar la interviuri pentru ca sunt extrem de preocupati de definirea identitatilor lor, chiar daca, din afara, par sa aiba mult timp liber la dispozitie.

Prezentarea a continuat cu cateva date ale unor studii recente efectuate in SUA. Extremele de varsta ce definesc generatia Millennials s-au extins, acest segment reprezentandu-i in prezent pe cei intre 14 si 34 de ani. Millennialii reprezinta o treime din clasa muncitoare din SUA, iar previziunile arata ca in 2020 vor reprezenta jumatate din populatia americana.

In ce priveste comportamentul fata de branduri, Cristiana a explicat ca Millennials nu mai sunt atat de interesati de branduri care le confera status social, cat isi doresc branduri care sa le ofere sentimentul calitatii – „Nu mai sunt atat into social status si bling-bling, ci ii intereseaza brandurile care pot oferi beneficii cuantificabile, palpabile”. Banii economisiti de tineri se duc de obicei catre experiente, nu catre consumer goods,  ei prefera sa investeasca in momente frumoase si quality time cu prietenii.

Aceiasi factori contribuie si la atitudinile tinerilor fata de brandurile de angajator.

O paralela intre Baby Boomers si Millennials a completat imaginea pe care Cristiana si-a propus sa o contureze in prezentare.

- Daca la Baby Boomers vorbim de un attention span de 5 minute, Millennialii au unul de doar 5 secunde;

- Pentru Baby Boomers, reactiile la feedback-ul negativ se rezuma la „nu-ti convine? Fa tu mai bine!”, in timp ce implicarea personala a celor din generatia Millennials este mai mare. Astfel, feedback-ul trebuie sa raspunda la intrebari de tipul „Ti-a placut ce am facut? Ce anume ti-a placut si de ce?”, pentru a primi observatii si comentarii legate de ce au realizat;

- In timp ce Baby Boomers prefera sa se adreseze departamentului de HR si sa rezolve amiabil problemele de la job, Millennialii posteaza online pentru a atrage atentia si a fi ascultati.

Intorcandu-se la exercitiul de la inceputul prezentarii, Cristiana a incheiat spunand ca daca vrem sa aflam „cine vine din urma si unde se duce” pe langa platforme si oferte clasice de joburi, cum exista in prezent, ar trebui sa "gandim joburile in asa fel incat sa le facem atractive" ca cei din generatia Y sa nu se mai simta disengaged.

 

Despre Premiile FIBRA

Premiile FIBRA reprezinta un demers necesar acestei piete pentru a seta nivelul profesionalismului si pentru a sustine dezvoltarea industriei de comunicare. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Related