ZOOT.ro implineste 1 an. Bilantul retailerului ceh dupa 12 luni pe piata romaneasca

ZOOT.ro implineste 1 an. Bilantul retailerului ceh dupa 12 luni pe piata romaneasca
  • comenzi in valoare de peste 500.000 euro in octombrie 2016, estimari de 2m pe Q4 2016
  • valoarea medie a produselor dintr-o comanda este de 43 de euro
  • 300 de branduri internationale + 3 branduri proprii
  • 2 din 3 romani care comanda de pe ZOOT.ro aleg sa probeze in Cabinele de Fericire inainte sa plateasca ceea ce comanda online
  • de la 2 Cabine de Fericire ZOOT in Bucuresti la final de 2015 la 9 Cabine la final de 2016 in Bucuresti, Cluj, Timisoara si Constanta
  • echipa s-a extins de la 10 oameni la lansare la 35

La un an de la intrarea in Romania, retailerul ceh ZOOT isi continua expansiunea pe piata. Lansat in noiembrie 2015 cu 250 de branduri si 2 Cabine de Fericire in Bucuresti, ZOOT.ro numara, un an mai tarziu, 300 de branduri si 8 Cabine de Fericire – 6 in Bucuresti, 1 in Cluj si 1 in Timisoara –, urmand ca la final de noiembrie sa deschida o noua Cabina in Constanta, in Tomis Mall.

Retailerul ceh a venit in Romania acum un an cu un model de business unic pe piata: probezi in Cabinele de Fericire inainte sa platesti ceea ce comanzi online de pe ZOOT.ro, ai livrare gratuita si retur gratuit timp de 90 de zile. Astfel, la final de 2016, 2 din 3 romani care comanda din cele 300 de branduri de pe ZOOT.ro aleg sa probeze la Cabinele de Fericire, la final cumparand doar ce le place si le vine bine. Valoarea medie a produselor dintr-o comanda este de 43 de euro, iar 1 din 2 clienti e la cel putin a doua comanda in fiecare luna.

„Primul an a stat chiar si pentru noi, cei din ZOOT, sub semnul noutatii: un brand nou pe piata din Romania, un model de business nou, Cabine de Fericire noi, colegi noi, branduri noi, servicii noi. Ca atare, focusul nostru a fost sa ne asumam ca echipa o viziune comuna si pasi comuni in marea asta de noutati si sa ne gasim drumul”, declara Robert Berza, Country Manager ZOOT Romania.

„Dupa 12 luni, as zice ca drumul e din ce in ce mai clar, numarul de clienti creste, loializarea lor e surprinzator de buna, veniturile sunt din ce in ce mai mari, iar marginea e acolo unde credem noi ca ar trebui sa fie pentru a construi un business profitabil”, continua acesta.

In ceea ce priveste comportamentul consumatorului roman, pe langa liniile generale ale pietei, modelul de business unic in Romania a relevat si informatii de alta factura. Una dintre ele se refera la faptul ca exista deschidere nu doar din partea generatiei tinere, chiar daca plasarea comenzilor se realizeaza prin departamentul de customer care si nu online, pe site: o clienta ZOOT de peste 55 de ani are pana in momentul de fata peste 175 de comenzi finalizate, acest lucru traducandu-se prin venituri aduse companiei de peste 10.000 de euro. Deschiderea de Cabine de Fericire in Cluj si Timisoara a scos la iveala o alta controversa apropo de rivalitatea dintre orasele mari din Romania: diferenta intre Cluj si Timisoara la nivel de comenzi in Cabinele de Fericire este de sub 5% in favoarea Clujului pentru ultimele 3 luni, ceea ce pune probleme in a decide cine e „fruncea” in materie de shopping online.

Dorind sa aiba un cuvant de spus in moda de azi, liderul de piata ceh detine trei branduri proprii, ZOOT Original, OJJU si Alchymi, care acopera dorintele consumatorilor in materie de haine, incaltaminte si accesorii. Astfel, peste 700 de produse noi ale brandurilor proprii sunt disponibile pe ZOOT.ro in fiecare sezon, designul apartinand in totalitate echipei ZOOT, iar productia fiind realizata in ateliere din diverse puncte din Europa.

Ducand mai departe modelul de business on/offline, ZOOT.ro a ales sa editeze si sa publice revista omonima. Numarul pilot al revistei ZOOT a fost lansat in decembrie 2015, in prezent revista avand o frecventa bimestriala si un tiraj de 25.000 de exemplare, cel mai mare din categoria de lifestyle si moda din care face parte in BRAT.

Obiectivul de business ZOOT.ro e sa opereze constant peste nivelul atins in toamna lui 2016, +40% gross margin, nivel care asigura atingerea profitabilitatii. Drept urmare, ZOOT.ro nu se concentreaza pe discount-uri agresive zi de zi. Cu o valoare totala a comenzilor de 0.5m euro in octombrie 2016, ZOOT.ro estimeaza o valoare de 2m euro a comenzilor pe Q4 din 2016.

In ceea ce priveste planurile pentru 2017, Robert Berza, Country Manager ZOOT Romania, declara:

„Daca 2016 e mai degraba anul in care am construit o fundatie, in 2017 focusul va fi pe cresterea agresiva a numarului de clienti si de comenzi. Cu siguranta pentru a face asta va trebui sa ne consolidam echipa, pozitionarea brandului si oferta de produse si servicii pentru clienti.”

 

ZOOT

Lansat in 2012, ZOOT a devenit rapid cel mai mare retailer online de haine si accesorii din Cehia, extinzandu-se ulterior si in Slovacia si Romania. Cu o abordare unica de business, care combina modelul de shopping online cu cel al probarii produselor in offline, in Cabinele de Fericire, ZOOT are peste 300 de branduri in portofoliu, mai mult de 300.000 de produse in stoc si peste 100.000 de clienti.

ZOOT a intrat pe piata din Romania in noiembrie 2015 si are in prezent 8 Cabine de Fericire in Bucuresti, Cluj si Timisoara, unde clientii pot proba produsele pe care le comanda online inainte de a plati pentru ca, la final, sa cumpere doar ceea ce le place si le vine bine. O noua Cabina de Fericire se va deschide la final de noiembrie in Constanta. Clientii pot comanda, de asemenea, de oriunde din tara, livrarea fiind efectuata acasa sau la birou.

Pe langa sectiunile clasice, pentru barbati si femei, ZOOT.ro ofera o selectie larga de accesorii home&deco, haine si jucarii pentru copii, dar si produse din zona premium.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Oameni

Pozitii

Sectiune



Related