Gamification-ul in constructii este posibil doar prin “Academia de Constructii”

Gamification-ul in constructii este posibil doar prin “Academia de Constructii”

Ce poate fi mai “tare” pentru un producator de materiale de constructii decat sa ii dea posibilitatea potentialului cumparator sa se “joace” cu produsele sale, sa le puna in contextul unei experiente complete de constructie a casei sau de renovare & amenajare a apartamentului? Sa treci printr-un "TEST DRIVE" care se te ajute sa simti realitatea?

  

"Pentru ca a gresi intr-un simulator este mai bine decat sa gresesti pe santier. Am pornit de la faptul ca etapele constructiei casei si bugetarea unui asemenea proiect au foarte multe necunoscute si capcane pentru cei care-si construiesc o casa reala. De regula, experienta reala se incheie cu depasirea bugetului si alegerea unor materiale de proasta calitate, este insotita de relatii tensionate si neplacute cu echipele de constructori, care mai tarziu se transforma in cheltuieli de reparatie si frustrare. Asadar, de ce nu ai construi mai intai virtual ca sa fii pregatit mai bine pentru viata reala?

Pe de alta parte, mediul online este plin de informatii disparate. Producatorii de materiale de constructii isi promoveaza solutiile in mediile proprii si ofera tool-uri care trateaza punctual situatiile in care sunt implicate produsele lor.

Pe scurt, am sesizat lipsa unei resurse de informatii complete si relevante pentru clientii de constructii si amenajari. Nu in ultimul rand, din cercetarile noastre, nu am mai gasit - cel putin in Europa - un asemenea simulator, care utilizeaza tehnici de gamification in publishingul dedicat constructiilor si amenajarilor." a spus Dan Tomescu, cofondator al proiectului

 

Academia de Constructii pe FFW

 

Beneficiile principale

Pentru useri:

- reunirea in acelasi loc a informatiilor necesare constructiei sau renovarii & amenajarii;
- obtinerea unui deviz estimativ apropiat de realitate;
- reunirea ofertelor speciale ale producatorilor de materiale de constructii;
- constientizarea inovatiilor din domeniul constructiilor si a provocarilor pe care le implica sa iti construiesti casa sau sa iti renovezi locuinta;
- posibilitatea de a castiga un premiu la extragerea lunara cu proiectul finalizat, de unde si sloganul “Inveti si castigi!"

Pentru companiile din industrie:

- participarea in exclusivitate pe categorie la un proiect unic de educare;
- un proiect de content marketing, comunicare fara bannere si cu tehnici de gamification;
- awareness, engagement;
- o intermediere inteligenta a vanzarilor reale

 

"Gamification-ul, aceasta “joaca” serioasa, creaza o conexiune directa si speciala intre branduri si consumatori. Mesajele transmise prin gaming il atrag pe consumator, cresc gradul de implicare a acestuia, iar interactiunea cu brandul se transformaintr-o experienta. Informatii complexe sunt transmise mai usor, mesajele comerciale sunt receptionate si asumate de consumator in mod natural, brandul ramane top-of-mind pentru acesta. Nu in ultimul rand, gamification = buzz.

Cum reuseste un proiect fara bannere sa transmita mai multa informatie decat site-uri intregi de fise tehnice?
Se poate, cu ajutorul tehnologiei si reinventarea publishingului online in domeniul constructiilor. Cu un format atipic, care foloseste tehnici de gamification,“Academia de Constructii” a reusit sa aiba de la lansarea in 2014 peste 500.000 unici care i-au trecut pragul. Dintre acestia, aproximativ 40.000 s-au inregistrat in simulator, finalizand in total peste 70.000 de santiere virtuale. Nu e deloc putin, avand in vedere ca pentru constructia casei, daca esti ambitios si dedicat, consumi cel putin 30 de minute" spune Marius Sutu, cofondator al proiectului.

 

In “Academia de Constructii”, userii (in acelasi timp, consumatori) simuleaza experienta unica a construirii primei lor case virtuale sau a realizarii primei lor renovari si amenajari virtuale. 

"Ii ajutam pe cei interesati de constructii si amenajari sa inteleaga care sunt etapele procesului si ordinea lor corecta, provocarile, greselile de evitat, le oferim solutii constructive, astfel incat fiecare isi finalizeaza santierul virtual conform propriilor alegeri. 

Intregul proces este insotit de companiile producatoare de materiale de constructii. Acestea isi promoveaza in regim de exclusivitate pe categorie produsele, serviciile. Userii cumpara virtual produsele lor, invata despre branduri si solutiile acestora prin parcurgerea tutorialelor si a testelor interactive fara de care nu pot trece la etapa urmatoare.

Academia de constructii” propune mai multe studii de caz, atat pentru proiecte de constructie a casei, cat si de renovare si amenajare a locuintei. Experienta virtuala este aproape la fel de complexa ca si realitatea. Dupa ce vor fi trecut prin 20-25 de etape ale proiectului, vor fi realizat peste 30-50 de achizitii virtuale, isi vor fi testat cunostintele cu 40-60 de intrebari, userii vor putea spune ca au un proiect finalizat.
Un proiect cu nume unic, pentru care au si deviz estimativ." continua Marius Sutu

Experienta virtuala se poate continua apoi cu cea reala, intrucat userii sunt directionati catre forta de vanzari a companiilor partenere, pot accesa ofertele speciale ale acestora.

Despre investitiile in proiect si provocarile de la lansare, Marius Sutu spune:

Avem deja trei ani pe piata si suntem in permanenta dezvoltare. Marea provocare a fost sa pastram echilibrul intre dorinta noastra de dezvoltare si imbunatatire, cerinte obiective obiective ale pietei si cash flow. Ne-au ajutat in acest demers partenerii nostri. Unii dintre ei au fost alaturi de noi in toata aceasta perioada, inca de la faza de powerpoint a simulatorului si le multumim si pe aceasta cale pentru incredere – de exemplu companiile grupului Saint Gobain (Rigips, Isover, SG Glass), VELUX, Metigla cu care suntem de la inceput.  Recent, ni s-au alaturat si alte companii de top in domeniul lor, printre care HeidelbergCement, ENGIE, Teka, Kiwi Finance.  Merita mentionate si alte branduri care au crezut in noi in acesti ani, fiindu-ne parteneri pentru o perioada determinata:  Baumit, Savana, Ytong, Lafarge, Valrom, Isomat, Samsung, Gardena, Ursa.  S-a investit mult si aici ne referim atat la bani, cat mai ales la timp, suflet si knowledge. Vorbim, oricum, de 5 zerouri.

 

Despre campanii de marketing ale proiectului “Academia de Constructii”, Marius Sutu declara:

In acest moment Facebook ne ajuta enorm, intrucat putem targeta audienta potrivita pentru campaniile noastre: constructii casa (35-50 ani) sau amenajari (25-50 ani). Dovada faptului ca avem un serviciu apreciat de audienta pe care o targetam este faptul ca inregistram frecvent scor de relevanta 10/10 pentru campaniile derulate. Pe langa Facebook, avem parteneriate media cu Igloo Arhitecture pentru comunicarea cu arhitectii si studentii la arhitectura (Igloo ne-au si proiectat 3 dintre casele din simulator), cu Spatiul Construit pentru specialisti si constructori si cu Casa Mea pentru segmentul home & deco.

  

Fondatorii “Academiei de Constructii”

Managementul proiectului este asigurat de:

  • Marius Sutu - fost Head of Digital la Godmother & PBT Manager la Arbo Interactive
  • Dan Tomescu - fost Sales Director la Misiunea Casa & New Business Manager la COGEP

Impreuna au peste 35 de ani de experienta in media & advertising, din care peste 25 de ani de lucru cu companii din piata de materiale de constructii si amenajari. In formula initiala, din proiect a facut parte si Emil Budau, fost director proiecte neconventionale OMD.

 

Cateva dintre noutatile introduse la finalul lui 2016:

- Sectiunea Virtual Reality 

 

- Zenergy House - proiect de casa activa, sanatoasa si spectaculoasa, bazata pe knowhow VELUX si ISOVER: ventilatie inteligenta, lumina naturala, energie solara, calitatea aerului din interior, izolatie eficienta, optimizare energetica.
A fost dezvoltata si aplicatia in 7 pasi si 1 minut

 

"Suntem permanent in dezvoltare, avem o lista lunga de proiecte speciale asociate pe care le vom integra in functie de interesul pietei, al partenerilor nostri.

Sunt proiecte destinate sa ii ajute pe parteneri sa isi indeplineasca obiectivele (vanzari, comunicarea cu comunitatile de specialisti, comunicarea cu studentii la arhitectura, dezvoltarea comunitatilor online, engagement Facebook) si sa maximizeze efectele participarii in Academie.

Si, nu in ultimul rand, ne-am propus ca in 2017 sa exportam “Academia de Constructii” si in alte tari din Europa." mai spune Dan Tomescu.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Godmother

We are brand experience artisans Godmother inseamna pasiune. Pasiune pentru crearea unor experiente de brand pozitive, bazate pe conexiuni profunde intre brand si consumator. Ne propunem sa inspiram audientele prin... vezi detalii »

Campanii

Sectiune



Branded


Related