Lidl România obține certificarea pentru sistemul de management al energiei- ISO 50001

Lidl România obține certificarea pentru sistemul de management al energiei- ISO 50001

Lidl România obține certificarea ISO 50001, cel mai înalt standard internațional de management al energiei. Standardul a fost atribuit de către organismul de certificare DEKRA Certification GmbH, pentru toate cele 4 centre logistice și 219 magazine ale retailerului.

În urma investițiilor continue în construcții sustenabile, cu un impact redus asupra mediului, Lidl România primește atestarea performanței sale în creșterea eficienței energetice, prin certificarea ISO 50001. Printre acțiunile de economisire a energiei electrice implementate sau în curs de derulare, se numără utilizarea unor lăzi frigorifice mai performante din punct de vedere energetic în magazine (AHT-Miami), înlocuirea spoturilor cu halogen, cu spoturi LED în 105 dintre magazinele Lidl, precum și înlocuirea iluminatului T5 cu LED, în interiorul și exteriorul depozitului Chiajna. Doar prin aceste măsuri se estimează că va fi redus consumul de energie cu aproximativ 1860 MWh, în fiecare an.

 

“În strategia noastră locală de expansiune, acordăm o atenție deosebită sustenabilității și protecției mediului, iar această certificare este o dovadă a eforturilor nostre în direcția unui consum responsabil al resurselor și a unui management energetic performant. Standardul internațional ISO 50001 înseamnă angajamentul Lidl România față de o utilizare mai eficientă a surselor de energie disponibile dar și a costurilor. De aceea, vom continua să dotăm locațiile Lidl cu echipamente eficiente din punct de vedere energetic și să monitorizăm nivelurile de consum” a declarat Ionuț Vasiu, Director Departament Central Imobiliare.

 

În plus, pentru a asigura continuu îndeplinirea obiectivelor de creștere a eficienței energetice, principalele echipamente și instalații consumatoare de energie din locațiile Lidl sunt contorizate separat, iar datele sunt transmise și stocate centralizat. Informațiile obținute sunt utilizate apoi la compararea consumurilor între diferite magazine și între intervale de timp diferite. Acest sistem transparent de monitorizare a consumului de energie este verificat periodic de echipa de Facility Management din sediile regionale Lidl, care analizează eventualele abateri ale consumurilor și iau măsurile necesare pentru remedieri. 

Pentru implementarea standardului, au fost implicați si informați peste 4.500 de angajați, de la nivel de conducere până la comercianții din magazine și cei din centrele logistice, despre modurile în care aceștia pot contribui la creșterea eficienței energetice la locul de muncă. În acest mod, responsabilitatea față de mediu devine o parte integrantă a culturii organizației, iar performanța energetică este în permanență monitorizată.

Totodată, pentru a construi un program stabil de optimizare a energiei, Lidl România își încurajează angajații să propună soluții și idei de economisire a consumului de energie, în locațiile Lidl, pe o adresă de mail dedicată acestei inițiative. 

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este unul dintre retailerii de top din Europa. Lidl este prezent în 30 de țări din toată lumea și operează aproximativ 10.000 de magazine și peste 150 de centre logistice în 28 de țări la nivel mondial. 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related