BRAND-NEW BRANDS sau reinventarea brandurilor din fmcg şi food retail

BRAND-NEW BRANDS sau reinventarea brandurilor din fmcg şi food retail

Începutul mileniului III a dat startul unei schimbări radicale, accelerate a stilului de viaţă şi, implicit, a valorilor noastre. Percepem altfel timpul, mediul înconjurător şi locul nostru în societate. Avem alte aspiraţii, modelate de accesul la informaţie şi de comunicarea extinsă. Interacţionăm la o scară mult mai largă prin intermediul reţelelor de socializare, influenţând şi fiind influenţaţi de experienţele şi opiniile unui mare număr de semeni.

Brandurile - o reflectare a valorilor şi a stilului epocii – sunt, în egală măsură cu oamenii, într-o transformare profundă a substanţei, personalităţii şi imaginii lor, transformare a cărei amploare echivalează cu o reinventare. Brandul 3.0 are nevoie de o comunicare de acelaşi nivel: fin targetată, ieşită din tipare, orientată spre consumator, interactivă. Tot mai mulţi marketeri au ieşit din zona de confort a comunicării conservatoare pentru a încerca medii noi, stiluri şi limbaje moderne, adecvate brandului de nouă generaţie.

Dar abundenţa de informaţii ne modelează crezurile şi atitudinile. Uneori sub influenţa ştirilor adevărate, alteori sub cea a ştirilor false, care – potrivit unui studiu recent - se răspândesc mai repede şi mai uşor. Viralele pozitive sunt visul oricărui marketer, iar viralele negative, coşmarul cel mai întunecat. Putem inversa efectul viralelor negative ?

Despre toate aceste aspecte se va discuta la conferinţa BRAND-NEW BRANDS ce va avea loc în ziua de joi, 19 aprilie 2018, în sala Rondă a hotelului InterContinental din Capitală, cu începere de la ora 8,30. 

BRAND-NEW BRANDS este organizată cu sprijinul oferit de branduri şi companii care promovează noile valori ale mileniului III: Albalact, Zuzu, Fulga, Unilever, Algida, Delikat, Dero, Dove, Coccolino, Domestos, ArtMatch sunt Parteneri Principali; PROMOAPP este Technology Partner; Secom şi MPC Trade Marketing Services sunt Parteneri Gold, iar IQads, SMARK, eFIN, RisCo si EuroExpo sunt Parteneri Media.

Alături de companiile partenere, la conferinţă au confirmat participarea reprezentanţi ai unor mari companii din industria bunurilor de larg consum, precum: Annabella, Alka, Altavia, Bunge, Carrefour, Cora, Lagardere Travel Retail, Mondelez, PPD, Profi, Reinert, Râureni, Ursus Breweries şi altele. Andreea Mihai, fostul director de marketing, pricing, dinamică comercială, PR & CSR şi comunicare al Carrefour, revine la conferinţa de marketing organizată de Piaţa din postura de consultant de business.

Carrefour şi-a intensificat şi diversificat iniţiativele în spaţiul virtual, anticipând schimbările opţiunilor shopperilor. Despre reinventarea brandului Carrefour va vorbi Bogdan Lupu, Head of Digital Marketing la Carrefour – speaker în prima sesiune. Bogdan spune, metaforic, că „digitalizarea mută televizorul din living, catalogul din cutia poştală şi panoul din stradă direct în buzunarul consumatorului, pe telefon, unde este mereu prime-time”.

Ursus Breweries este promotorul tendinţei de schimbare a substanţei şi personalităţii berii, prin trei sortimente de bere nepasteurizată lansate în mai puţin de un an. Despre această transformare dar şi despre caracterul jovial al berilor Ursus Breweries, despre valorile care conectează aceste branduri cu shopperii va vorbi, tot în prima sesiune, Mihai Bârsan, vicepreşedintele de marketing al Ursus Breweries, care consideră că „berea este entertainment lichid. Din acest motiv, este foarte important pentru orice marcă de bere să creeze «magie», «spectacol», să fie «cool» pentru a îndeplini şi depăşi aşteptările consumatorilor”.

În plin proces de rebranding, Alka îşi înnoieşte promisiunile către shopperii şi fanii săi, iar Gabriela Gălăţanu, directorul de marketing şi coordonatorul rebrandingului, va vorbi despre noua personalitate a brandului Alka şi despre valorile care îl apropie de consumatori şi shopperi. Gabriela consideră că „suntem din ce în ce mai conectaţi la informaţie, mai sofisticaţi şi mai deschişi la a încerca lucruri, arome, senzaţii noi – şi asta e o provocare continuă pentru producătorii de dulciuri”.

În comunicarea de brand există lideri care au curajul să iasă din tiparele comunicării, să schimbe stilul şi limbajul pentru a interacţiona natural, modern, non formal cu shopperii. Astfel de branduri sunt Fulga şi Zuzu în segmentul lactatelor şi Aperol în segmentul băuturilor alcoolice, iar Cristina Miclea – directorul de marketing al Albalact şi Andreea Neagu – regional brand manager la PPD România vor vorbi în sesiunea a doua despre trendurile şi standardele setate de brandurile lider în comunicare. În aceeaşi sesiune, Dan Laszlo, creatorul unei aplicaţii care uşurează misiunea shopperilor, va vorbi despre nevoia de adaptare a brandurilor la shopperul care „e permanent conectat şi vrea totul «acum» şi customizat”.

Secom se alătură, ca partener Gold, companiilor şi brandurilor care susţin BRAND-NEW BRANDS, iar Mona Ursu - CEO Brandfusion, şi Vasi Andronic - senior insight researcher la ISRA, participă ca speakeri la această a şasea ediţie a conferinţei anuale de marketing organizată de Piaţa.

Profesionist cu o experienţă de peste 15 ani în consultanţa de brand, Mona Ursu va aborda tema brandingului digital şi a unui tool extrem de important: viralizarea. Mona consideră că mediul digital este o şansă la dispoziţia brandului pentru a-şi pune în valoare autenticitatea şi pentru a-i implica pe consumatori în povestea brandului şi în răspândirea acesteia.

ISRA tocmai a finalizat, în martie 2018, un studiu care a ţintit identificarea trăsăturilor prin care brandurile reuşesc să construiască şi să menţină o relaţie armonioasă şi durabilă cu consumatorii, la începutul mileniului III. Vasi Andronic va impărtăşi insighturile şi concluziile acestui studiu, care a cercetat legătura dintre atributele care definesc „brandurile umane” şi nivelul loialităţii induse consumatorilor, modul în care brandurile se sincronizează cu redefinirea în prezent a valorilor la nivel uman şi a identificat unele patternuri de comportament ce susţin loialitatea.

fmcg & retail MARKETING CONFERENCE, seria de conferinţe de marketing organizată de Piaţa, are o tradiţie de şase ani în promovarea conceptului de eficientizare a investiţiilor în marketing prin identificarea soluţiilor de construire a brandurilor durabile şi prin promovarea creativităţii în comunicarea cu shopperii şi consumatorii.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Subiecte

Sectiune



Related