Ursus Breweries și Poliția Română au relansat de Sărbători aplicația Zero la Mie, un instrument util pentru șoferii români

Ursus Breweries și Poliția Română au relansat de Sărbători aplicația Zero la Mie, un instrument util pentru șoferii români

Ursus Breweries și Poliția Română au relansat la finalul anului trecut aplicația Zero la Mie, cu ajutorul căreia utilizatorii care au consumat alcool pot afla timpul estimativ în care vor ajunge din nou la 0‰ alcool în sânge. Dedicată șoferilor, noua versiune a aplicației include noi funcționalități prin care aceștia pot testa dacă se încadrează în parametrii legali pentru a conduce un autovehicul. O altă noutate adusă de aplicație este parteneriatul cu start-up-ul Clever Taxi.

Pentru a afla timpul necesar pentru revenirea la limita legală de 0‰ alcool în sânge necesară conducerii unui autovehicul pe drumurile publice, utilizatorii aplicației Zero la Mie parcurg cinci pași simpli în care introduc informațiile necesare calculului.

Zero la Mie este construită folosind formula de calcul dezvoltată de fizicianul suedez Erik Windmark și utilizată la nivel internațional. Pe baza datelor introduse în secțiunea bio, precum gen, înălțime, greutate, cantitate și tip de alcool consumat, dar și timpul de consum, este generat un timp estimativ necesar pentru revenirea la zero la mie alcoolemie. Dacă utilizatorul a consumat alimente în perioada de consum de alcool, este recomandată adăugarea a 90 de minute la rezultatul indicat de aplicație.

Spre exemplu, unui bărbat cu o înălțime de 180 cm și o greutate de 80 kg, care a consumat 2 beri de 500 ml în interval de două ore, îi este recomandat să aștepte minim două ore și 40 minute până la revenirea la 0‰ alcool în sânge. Rezultatul este însă o recomandare, întrucât capacitatea de metabolizare a alcoolului este diferită pentru fiecare persoană în parte.

Noua versiune a aplicației încorporează și „Testul de echilibru”, prin care utilizatorii își pot testa controlul și reflexele. Astfel, prin accesarea camerei telefonului direct din aplicație, pe ecran apare o linie de ghidare care trebuie urmată. Dacă reușești să mergi drept ai trecut testul! Dacă rezultatul este negativ, pe ecranul telefonului este afișat un mesaj de atenționare și responsabilizare, iar utilizatorului îi este recomandat să contacteze un prieten sau să comande un taxi.

O altă noutate în aplicație este parteneriatul cu start-up-ul românesc Clever Taxi. Cei care folosesc Zero la Mie au acces direct din aplicație la servicii de transport în peste 20 de orașe, iar cu ajutorul CleverPay au la îndemână cea mai ușoară modalitate de a plăti cursa de taxi, instant. Mai mult, clienții noi ai Clever Taxi vor avea la dispoziție 10.000 de vouchere în valoare de 15 lei la prima cursă plătită cu cardul prin aplicație.

Zero la Mie, disponibilă pentru moment pentru iOS, iar din prima jumătate a lunii februarie și pentru Android, este dezvoltată de Ursus Breweries în cadrul platformei de consum responsabil DespreAlcool.ro. Instrument de testare pentru utilizatori, aplicația este totodată și o modalitate de informare care reiterează faptul că limita legală de alcool pentru conducerea unui autovehicul este 0‰.

Pentru un rezultat cât mai apropiat de realitate, este necesară introducerea informațiilor corecte, în concordanță cu consumul real de alcool.

 

„Utilitatea Zero la Mie a fost dovedită de miile de utilizatori care au folosit prima variantă a aplicației și care au fost responsabilizați, credem, de rezultatul indicat. În procesul de dezvoltare a noii versiuni a Zero la Mie am pornit de la rezultatele studiului „Atitudini sociale privind riscul în trafic 2018”, care ne-au arătat că, în ciuda progreselor înregistrate în ultimii 10 ani, un procent important al șoferilor din România încă mai conduce după ce a consumat alcool. Fiind un actor responsabil în sectorul berii, am acționat în direcția informării participanților la trafic și am considerat utilă relansarea aplicației în preajma sărbătorilor, când este nevoie de o atenție sporită în privința consumului responsabil”, a declarat Robert Uzună (Vicepreședinte Corporate Affairs, Ursus Breweries).

 

„Poliția Rutieră susține toleranță zero față de conducerea autovehiculelor sub influența băuturilor  alcoolice și de aceea apreciază efortul de conștientizare a participanților la trafic în acest sens”, a declarat directorul Direcției Rutiere, chestor de poliție Florentin Brăcea.

 

Studiul „Atitudini sociale privind riscul în trafic 2018” arată că proporția șoferilor care declară că li s-a întâmplat să conducă după ce au consumat băuturi alcoolice este de aproximativ 9% din totalul șoferilor chestionați, cu o frecvență ocazională. Comparativ cu anii anteriori, se înregistrează o scădere semnificativă a incidenței cazurilor de condus sub influența alcoolului, de la 29% în 2008 la 9% în 2018, așa cum declară șoferii români. La această evoluție pozitivă au contribuit și campaniile de conștientizare desfășurate în ultimii ani, cu aport consistent și din partea campaniei „Zero la Mie” susținută de Ursus Breweries prin platforma desprealcool.ro, alături de Poliţia Română.

 

Studiul „Atitudini sociale privind riscul în trafic 2018” este prima cercetare profesionistă privind comportamentul şi atitudinile manifestate în trafic de către conducătorii auto din România și a fost realizat cu sprijinul Ursus Breweries la nivel național în parteneriat cu Poliția Română, prin Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related