Greta Thunberg și ONG-ul Human Act susțin UNICEF prin lansarea unei campanii împotriva coronavirusului din perspectiva drepturilor copilului

Greta Thunberg și ONG-ul Human Act susțin UNICEF prin lansarea unei campanii împotriva coronavirusului din perspectiva drepturilor copilului

Activista pentru mediu îndeamnă tinerii și alți susținători să îi încurajeze pe toți să sprijine activitatea vitală desfășurată de UNICEF pentru a salva viața copiilor

Activista pentru mediu Greta Thunberg a lansat astăzi o campanie din perspectiva drepturilor copilului, împreună cu ONG-ul danez Human Act, în vederea susținerii eforturilor depuse de UNICEF pentru combaterea pandemiei de COVID-19 și protejarea copiilor împotriva consecințelor directe și indirecte ale acesteia. Printre acestea din urmă se numără penuria alimentară, suprasolicitarea sistemelor de sănătate, violența și lipsa accesului la educație.

 

„Asemenea crizei ecologice, pandemia de coronavirus este o criză ce afectează drepturile copilului”, a afirmat Thunberg. „Aceasta afectează toți copiii, pe termen scurt și lung, însă cel mai mare impact va fi resimțit de categoriile vulnerabile. Îi rog pe toți să ia atitudine și să mi se alăture în sprijinirea activității vitale desfășurate de UNICEF pentru a salva viețile copiilor, pentru protejarea sănătății și continuarea educației”.

 

Campania este lansată cu o primă donație pentru UNICEF din partea Human Act și a Fundației Greta Thunberg, în valoare de 200.000 de dolari. Greta Thunberg a fost premiată recent pentru activismul său global de către Human Act, care a acordat fundației sale un premiu de 100.000 de dolari. Această sumă va ajunge acum la UNICEF, împreună cu o altă donație de 100.000 de dolari din partea Human Act.  

Fondurile strânse în urma campaniei vor fi direcționate către programele de urgență implementate de UNICEF pentru combaterea COVID-19, cum ar fi furnizarea de săpun, măști, mănuși, seturi de igienă, echipamente de protecție, informații vitale și alt sprijin acordat sistemelor de sănătate.

Potrivit avertismentului lansat de un raport publicat luna aceasta de Organizația Națiunilor Unite, copiii riscă să se afle printre cele mai mari victime ale pandemiei de COVID-19. Deși, până acum, aceștia au fost în mare parte cruțați de efectele directe ale bolii, criza are un impact profund asupra bunăstării lor generale. Sunt afectați toți copiii, de toate vârstele și din toate țările, în special de impactul socioeconomic și, în unele cazuri, de măsurile adoptate pentru împiedicarea răspândirii bolii.

Răspunsul global al UNICEF la COVID-19 vizează cooperarea cu partenerii săi pentru a reduce transmiterea virusului și impactul acestuia asupra copiilor, asigurând totodată continuarea serviciilor esențiale pentru copii. Aceasta presupune:

  • asigurarea accesului și a disponibilității proviziilor și serviciilor cheie pentru copii, femei și populația vulnerabilă;
  • promovarea mesajelor referitoare la spălatul pe mâini cu săpun;
  • susținerea guvernelor prin furnizarea de echipamente individuale de protecție pentru personalul medical, inclusiv combinezoane, mănuși și măști, dar și concentratoare de oxigen și medicamente;
  • sprijinirea oportunităților de învățare la distanță pentru copiii care nu au acces la școală;
  • acordarea de sprijin vizând sănătatea mintală și sprijin psihosocial copiilor și familiilor afectate;
  • asigurarea continuării vaccinării esențiale și a altor servicii pentru copii.

 

„Pandemia de coronavirus este cea mai mare criză cu care s-a confruntat omenirea în ultimele decenii”, a declarat directorul executiv al UNICEF, Henrietta Fore.

„Copiii și tinerii sunt printre categoriile cel mai puternic afectate de efectele secundare ale COVID-19, deci este firesc ca ei să își dorească să se implice. Prin activismul ei, Greta Thunberg a demonstrat că tinerii sunt pregătiți să ia atitudine și să producă o schimbare la nivel mondial. UNICEF se bucură nespus de faptul că Greta și susținătorii ei au ales nu doar să lupte împotriva acestei pandemii, ci și să facă asta împreună cu UNICEF”.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related