Peste 11.500 de minute de consiliere psihologică, prin cele două linii gratuite Digi Tel

Peste 11.500 de minute de consiliere psihologică, prin cele două linii gratuite Digi Tel

• Proacta EDU: Cele mai multe dintre apelurile primite la TelVerde 0800.070.030 au fost inițiate deoarece apelanții se confruntau cu atacuri de panică (27%), stări de depresie (21%) și anxietate (17%) și au solicitat sprijin de specialitate
• Organizația Salvați Copiii: Family Tel 0800.070.009 a fost accesat cel mai frecvent de mame singure și vulnerabile (șomaj), de părinții care au custodie comună, de cei care au copii cu dizabilități, dar și de persoane care fac față cu greu restricțiilor

Peste 11.500 de minute de consiliere psihologică au fost oferite persoanelor vulnerabile, prin serviciile de conectivitate puse la dispoziție gratuit de Digi România, în perioada 15 aprilie - 10 mai 2020. Cele două linii Telverde au fost lansate în luna aprilie, împreună cu Asociația Proacta Edu și Departamentul pentru Situații de Urgență, respectiv organizația Salvați Copiii România.

 

Rezultate TelVerde 0800.070.030, în perioada 20 aprilie - 10 mai 2020

Atacurile de panică (27%), episoadele depresive (21%) și anxietatea (17%) sunt principalele motive pentru care românii au apelat, în această perioadă de criză, la suportul psihologilor. Aceștia le oferă sprijin emoțional, îi îndrumă către medici specialiști sau ONG-uri, atunci când este cazul, dar îi și ajută să ia contact cu cei apropiați, când situația este critică.

Dintre cele peste 1.400 de apeluri primite, în aproape o lună de la lansarea numărului verde, 5% au vizat acordarea de asistență medicală, 7% au fost cereri de ajutor din partea persoanelor nevoiașe și tot 7%, cereri de terapie de lungă durată. 17% dintre apeluri au fost inițiate de persoane care doreau să-și exprime sprijinul față de proiect sau să discute cu cineva despre pandemie. Doar 1% dintre apelanți s-au aflat în situații de risc (suicid). Aceștia au fost ajutați prin contactarea unui apropiat /familiei sau alte organe ale statului abilitate în gestionarea respectivelor situații (2 cazuri) .

 

“În momentele de criză este important ca societatea civilă și instituțiile statului să acționeze împreună în beneficiul populației. Telverde pentru suport psihologic si sprijin social s-a dovedit a fi de un real folos încă de la lansare! Este un serviciu pus la dispoziție pentru populație în momente în care este nevoie să fim alături și să însoțim oamenii în procesul de adaptabilitate și de reziliență, dar și pentru a găsi soluții practice pentru viața lor de zi cu zi, de aceea acoperă atât sprijnul psihologic, cât și pe intervenția socială”, a declarat dr. Raed Arafat, secretar de stat M.A.I.

 

“În cadrul proiectului am reușit să aducem împreună acțiuni voluntare ale mai multor instituții și organizații care asigură suport pentru populație, astfel încât oamenii aflați în situație de risc să fie direcționați într-un mod operativ și verificat pentru a depăși momente critice, dar mai ales pentru a-i ajuta direct să găsească resursele și persoanele potrivite pentru a-i ajuta cu soluții imediate”, spune psihologul Fabian Radu, coordonator proiect.

 

“Vom păstra proiectul și vom continua chiar dacă oamenii vor putea ieși din casă, pentru ca suntem conștienți cu toții că va mai fi nevoie. Vom continua să oferim sprijin psihologic și suport social și suntem pregătiți să adaptăm proiectul și resursele aferente în direcția în care va fi nevoie, atât la nivel uman, cât și la nivel social”, a declarat psiholog Nicoleta Larisa Albert, președintele Asociației Proacta Edu.

 

Telverde 0800.070.030 poate fi apelat de luni până vineri, de la 08:00 - 20:00. 

 

Rezultatele Family Tel 0800.070.009, telefonul părinților, în perioada 15 aprilie - 10 mai 2020

Cei care au apelat la Family Tel (80%) sunt părinți și tutori care au avut nevoie de sprijin material și emoțional în perioada pandemiei. Copiii suportă cu greutate schimbările care au intervenit în viețile lor - lipsa interacțiunii directe și constante cu familia extinsă, dascăli, colegi și prieteni, limitarea timpului petrecut afară, stresul generat de neclaritatea noului mod de a învăța și incertitudini privind viitorul.

Mamele singure aflate în șomaj tehnic în ultimele luni, părinții care împart custodia și părinții sau bunicii copiilor cu tulburări din spectrul autist (care au întrerupt temporar terapia) sau cu alte dizabilități sunt printre cei care au fost sprijiniți de psihologii Salvați Copiii România. Sfaturile specialiștilor au inclus:

  • recomandări de parenting și psihoeducație personalizate pentru vârsta copiilor;
  • validare emoțională și recomandarea unor modalități de gestionare a emoțiilor pentru părinți care mărturisesc că și-au pierdut răbdarea cu copiii și se simt epuizați;
  • mesaje care să-i calmeze și încurajeze pe cei care se simt copleșiți și dezorientați de situația de criză (șomaj tehnic și incertitudini despre statutul economic al familiei);
  • recomandarea de a stabili sau restabili relații cu prieteni, familie;
  • sprijin în dezvoltarea unor mecanisme de coping pentru diminuarea anxietății și a stresului;
  • îndrumare către ONG-uri specializate și instituții de suport.
  • Majoritatea persoanelor care au apelat Family Tel locuiesc în mediul urban (75%) și au vârsta medie de 45 ani (părinții), respectiv 60 de ani (bunicii). 2 din 10 apelanți sunt adulți care nu au copii, cel mai adesea vârstnici, care gestionează cu greu temerile și anxietatea legate de pandemie.

 

“Având în vedere contextul care a afectat viața tuturor prin influențarea comportamentului lor de zi cu zi provocând sentimente de anxietate, panică, incertitudini și o amplificare a stresului resimțit, Salvați Copiii și-a intensificat eforturile de sprijinire și protecție a copiilor și prin lansarea acestei lunii telefonice care să vină în întâmpinarea nevoilor părinților. Echipa de 16 psihologi din cadrul organizației a răspuns nevoilor venite din partea părinților, dar și a bunicilor care în această perioadă s-au confruntat cu dezechilibre emoționale greu gestionabile atât la nivelul părinților, cât și al copiilor, și care au influențat climatul familial. Rolul specialistului care oferă suport psihologic telefonic în perioada de criză este acela de a ajuta persoana să depăşească cu pierderi minime situaţia şi să o readucă la un nivel de funcţionalitate din perioada de dinaintea crizei, acordând suport punctual şi adaptat. Rămâne de văzut cum va arăta evoluția stării emoționale a copiilor și a calității relației părinte-copil, dar și în general evoluția dinamicii de familie”, a declarat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv al Salvați Copiii.

 

Family Tel 0800.070.009 este disponibil de luni până vineri, între orele 11:00 - 19:00.

 

Acțiuni de solidaritate pentru sănătate

Aceste parteneriate cu ONG-urile și autoritățile, realizate pentru a-i ajuta pe cei mai vulnerabili dintre români în perioada pandemiei, fac parte din programul de responsabilitate socială #DigiWell prin care Digi România urmărește să promoveze și să sprijine prevenția bolilor și îmbunătățirea calității vieții românilor. În cadrul aceluiași program, în perioada martie - iunie 2020, compania oferă servicii gratuite de telefonie și internet altor cinci ONG-uri care au răspuns crizei generate de pandemie cu acțiuni umanitare pentru vârstnici și persoane bolnave. De asemenea, Digi România a donat către Primăria București și municipalitățile din Brașov, Constanța, Craiova, Oradea și Timișoara 60 de kit-uri de ventilare mecanică a pacienților infectați cu Covid-19. Un laborator testare Real Time PCR cu accesoriile aferente și 500 de teste a fost donat Spitalului Județean de Urgență Oradea, iar un al doilea laborator și alte 1.500 de teste vor fi puse la dispoziția autorităților din Capitală, printr-un parteneriat cu un centru de tratament și diagnostic.

 

[1] Sursa datelor statistice este Asociația Proacta Edu

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related