Studiu: Cum s-au schimbat preferințele românilor cu privire la activitățile din domeniul imobiliar

Studiu: Cum s-au schimbat preferințele românilor cu privire la activitățile din domeniul imobiliar

Un studiu realizat pe Storia.ro arată care sunt intențiile, așteptările și deciziile românilor cu privire la activitatea imobiliară în contextul pandemiei. 

74% dintre respondenții studiului Storia.ro aveau în plan să facă o tranzacție imobiliară în acest an, cei mai mulți dintre ei fiind interesați de vânzare sau de cumpărare (63%).

Întrebați dacă informațiile noi despre pandemie ar putea să le schimbe planurile, 56% dintre participanții la studiu au răspuns afirmativ, cele mai afectate proprietăți fiind apartamentele (43%), urmate de case (41%), terenuri (11%) și alte tipuri de proprietăți (5%).

Cum se schimbă procesul de achiziție și de închiriere în domeniul imobiliar și în ce fel sunt influențate planurile românilor atunci când vine vorba despre tranzacțiile imobiliare sunt doar câteva dintre informațiile scoase la iveală de studiul Storia.ro. 

 

În ce fel sunt influențate planurile românilor de informațiile despre COVID-19

Dintre cei care plănuiau să cumpere sau să închirieze o locuință, 44% declară că planurile lor nu sunt influențate în niciun fel de informațiile cu privire la COVID-19. Totuși, 27% se gândesc să aleagă o proprietate mai ieftină, iar 14% se gândesc să renunțe la cumpărare și să ia în calcul închirierea.

Cei mai mulți dintre români cred că prețurile ar putea să scadă, în timp ce un procentaj mai mic crede că acest lucru este greu de estimat în acest moment.

 

„Perioada pe care o traversăm i-a făcut pe oameni să reevalueze și să reorganizeze mai multe aspecte ale vieții lor, așa că ne-am dorit să aflăm dacă și în ce măsură s-au schimbat intențiile, așteptările și deciziile românilor cu privire la activitatea imobiliară. Aceștia sunt în continuare interesați să cumpere și să închirieze proprietăți și decizia celor mai mulți dintre ei nu a fost influențată de pandemie, în timp ce unii români se gândesc la o posibilă amânare a deciziei, de la trei luni și până la un an. Un punct comun pe care l-am întâlnit la mulți dintre respondenți se referă la alegerea de a lucra cu un agent imobiliar. Dintre respondenții care vor să cumpere sau să închirieze, 59% intenționează să folosească serviciile unui agent, a declarat Mihai Sava (Real Estate Business Manager OLX Group).

 

Cum se schimbă procesul de achiziție în contextul pandemiei pentru cumpărători

Întrebați în ce fel le-a influențat pandemia momentul cumpărării, 30% dintre respondenți au declarat că nu intenționează să amâne achiziția. Doar 8% se gândesc să renunțe la achiziție, în timp ce 31% dintre respondenți doresc să amâne achiziția cu maxim 3-6 luni. 8% dintre potențialii cumpărători vor chiar să grăbească procesul. 

Întrebați cum plănuiesc să finanțeze achiziția imobiliară în plan, 53% dintre români spun că vor alege varianta unui credit ipotecar, în timp ce 35% dintre români declară că au toată suma necesară.

În viitorul apropiat, 49% dintre românii care vor să achiziționeze o locuință plănuiesc să exploreze online ofertele interesante, în timp ce 37% sunt dispuși să meargă la vizionări.

Întrebați care sunt factorii care le-ar face mai ușoară decizia de a cumpăra o proprietate, 50% au declarat că i-ar ajuta să vizioneze proprietatea printr-un tur virtual, în timp ce 22% au declarat că i-ar ajuta vizionarea unui video de prezentare.

 

Cum se schimbă procesul de închiriere în contextul pandemiei pentru cei care își caută o locuință

În ceea ce privește procesul de închiriere, 43% dintre români spun că pandemia nu le influențează în niciun fel momentul deciziei. În același timp, 22% dintre respondenți vor să grăbească procesul închirierii, iar 31% se gândesc să amâne procesul de închiriere – 20% pentru trei luni, 6% pentru șase luni și 5% pentru până la un an.

Întrebați cum plănuiesc să achite chiria, 73% dintre respondenți au declarat că dețin toată suma necesară, 16% au spus că vor locui cu cineva și că vor împărți plata, iar 10% vor apela la împrumuturi.

În viitorul apropiat, 40% dintre românii care vor să închirieze plănuiesc să exploreze online ofertele interesante și alți 40% sunt dispuși să meargă la vizionări, iar 12% urmează să semneze actele finale.

Pentru cei care vor să închirieze, factorii care le-ar face mai ușoară decizia sunt similari celor menționați de potențialii cumpărători - 52% au declarat că ar fi de folos să vizioneze proprietatea printr-un tur virtual, iar 19% au fost de acord că i-ar ajuta vizionarea locuinței printr-un video de prezentare.

 

Cum se schimbă procesul pentru cei care vor să vândă o proprietate

30% dintre românii care plănuiau să scoată la vânzare o proprietate au publicat deja anunțul online, 19% sunt în etapa în care au renovat proprietatea pentru a-i crește valoarea, urmați de 14% care caută un agent care să intermedieze procesul.

În viitorul apropiat, proprietarii care vor să vândă plănuiesc să publice un anunț (54%), iar alți 31% vor primi potențialii cumpărători la vizionări. Întrebați care sunt factorii care ar face vânzarea mai ușoară, 35% dintre respondenți au ales filmarea unui tur virtual și 23% cred în posibilitatea de a semna un contract fără ieșirea din casă, doar cu mijloace digitale.

 

Cum se schimbă procesul de închiriere în contextul pandemiei pentru cei care vor să dea în chirie o locuință

În momentul de față, 36% dintre românii care plănuiau să dea în chirie o locuință sunt în etapa în care au renovat proprietatea pentru a-i crește valoarea, urmați de 29% care au postat deja anunțul în mediul online.

În viitorul apropiat, toți proprietarii care vor să dea în chirie un apartament, respondenți la studiu, plănuiesc să publice un anunț (100%). Întrebați care sunt factorii care ar face închirierea mai ușoară, 25% au ales filmarea unui tur virtual și alți 25% au ales ca răspuns filmarea unui video de prezentare a proprietății.

Studiul a fost realizat în luna mai 2020, prin chestionar online aplicat vizitatorilor Storia.ro. Eșantionul cuprinde 2565 de respondenţi.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


OLX Group

At OLX we improve people’s lives by bringing them together for win-win exchanges. Sellers win. Buyers win. Communities win. OLX wins. And most of all, you win. Being part of something special. In an open... vezi detalii »

Companii

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related