O școală privată din Cluj a elaborat alături de specialiștii în programe de Sănătate Publică un ghid de începere a școlii care poate fi adaptat în orice unitate de învățământ

O școală privată din Cluj a elaborat alături de specialiștii în programe de Sănătate Publică un ghid de începere a școlii care poate fi adaptat în orice unitate de învățământ

O școală privată din Cluj-Napoca a elaborat în colaborare cu specialiști în programe de Sănătate Publică un ghid pentru redeschiderea în siguranță a școlilor, bazat pe scenarii, care poate fi adaptat în orice unitate de învățământ din România.

Transylvania College – The International Cambridge School in Cluj și-a deschis porțile pe 1 septembrie și funcționează după regulile ghidului pe care vrea să-l pună la dispoziția tuturor instituțiilor de învățământ interesate.

 

„Știm cât de important este ca elevii să se întoarcă în siguranță la școală, dar și cât de importantă este prezența fizică la școală pentru dezvoltarea lor, așa că suntem pregătiți să oferim sprijinul necesar tuturor celor care ni-l cer, fie că vorbim despre directori de școli, profesori sau părinți. Vom pune la dispoziția tuturor Ghidul pentru redeschiderea în siguranță a școlilor și încurajăm toți profesorii și părinții să privească cu optimism această perioadă dificilă și să le fie alături copiilor, pentru că ei au nevoie să continue să învețe și să interacționeze cu ceilalți, iar urmând câteva reguli simple acest lucru nu este imposibil, chiar dacă avem de-a face cu o pandemie”, a explicat Ruxandra Mercea (director general Transylvania College).

 

Ghidul școlii private din Cluj Napoca este bazat pe scenarii, astfel încât fiecare persoană implicată în activitatea școlii să știe ce are de făcut în cazul în care apar cazuri de infectare cu noul coronavirus, și cuprinde reguli simple de urmat pentru copii, părinți și cadre didactice, menite să diminueze pericolul de răspândire a virusului.

  1. Purtarea măștii este obligatorie pentru întregul personal al școlii, de la profesori la personalul de curățenie, dar și pentru toti elevii, de la ciclul primar și până la liceu, atât în interior, cât și în exterior. Elevii vor schimba masca în pauza de masă, care se va servi, pe cât posibil, în exterior, atât de către elevi, cât și de către profesori. În timpul mesei nu se va vorbi, iar masca va fi scoasă de tot, nu ținută sub bărbie. Măștile folosite vor fi aruncate în coșurile dedicate amplasate în școală și în afara școlii.
  2. Dezinfectarea mâinilor și a spațiilor comune și responsabilizarea copiilor să facă aceste lucruri fără a fi împinși de la spate.
  3. Respectarea distanțării de cel puțin 1 metru între elevi poate fi posibilă și în cazul claselor cu un număr mai mare de elevi, dacă se renunță la piesele de mobilier din sălile de clasă, iar copiii sunt așezați pe perne sau pe covor, cu distanța impusă între ei.

„Copiii și bunăstarea lor sunt mult mai importante decât mobilierul. În această perioadă dificilă trebuie să fim cât mai inventivi cu putință, să regândim modul de predare și organizarea orelor. Nu trebuie să pierdem din vedere obiectivele fiecărei ore în parte, însă putem găsi alternative la modalitățile de predare clasice, care să ne ajute să respectăm regulile de distanțare socială. Este nevoie doar de mai multă comunicare la nivelul personalului didactic, pentru că doar împreună putem să construim această nouă realitate în școală, fără a uita că scopul final este ca elevul să asimileze cât mai mult și cât mai bine posibil”, a explicat Ciprian Ghișa (directorul liniei românești de studii din cadrul Transylvania College și fondator al Asociației Wellbeing Institute).

 

Triajul este extrem de important. Tuturor celor care intră în școală le va fi măsurată temperatura în fiecare dimineață, iar părinții trebuie să acționeze responsabil și să țină copilul acasă dacă acesta prezintă chiar și cele mai mici simptome asociate infecției cu noul coronavirus.

În cazul în care apar suspiciuni de infectare cu noul coronavirus, există expunere la persoane bolnave sau se confirmă infecția, Ghidul elaborat de Transylvania College și Departamentul de Sănătate Publică din cadrul UBB vine cu 12 scenarii și căi de acțiune, structurate pe trei categorii: (1) suspect, (2) expus și (3) confirmat.

În cazul în care o persoană - elev sau angajat al școlii - prezintă simptome specifice infecției cu noul coronavirus înainte să vină la școală, persoana rămâne acasă, informează școala și medicul de familie, solicită testarea pentru COVID-19 și va rămâne în carantină timp de 14 zile. În tot acest timp, școala se angajează să faciliteze învățarea online sau munca de la distanță, după caz.

Dacă elevul/angajatul a fost expus în propria gospodărie la o persoană care s-a confirmat că era infectată cu COVID-19, dar nu are simptome, persoana va sta în carantină acasă timp de 14 zile sau mai mult, în funcție de evoluția stării altor persoane din gospodările și dacă nu se poate evita continuarea contactului. Școala va trimite imediat persoana acasă în cazul în care aceasta se află în unitatea de învățământ.

În situația în care în școală există un caz confirmat, se impune carantină timp de 14 zile alături de toate persoanele din gospodărie. Școala va trimite elevul/angajatul acasă, în cazul în care nu este izolat deja, va verifica dacă s-a menținut distanța de 1 metru și va identifica toate contactele directe.

Fiecare unitate de învățământ ar trebui să dispună de o cameră de izolare. În cazul în care un copil prezintă pe parcursul zilei, la școală, simptome specifice COVID-19, profesorii vor anunța echipa medicală a școlii, care va verifica și va muta copilul în izolator. Părinții vor fi anunțați și vor veni să preia copilul în cel mult o oră. Comunicarea dintre părinți și cabinetul medical al școlii / învățător / diriginte / alți reprezentanți trebuie stabilită clar încă din prima zi de școală și trebuie să continue pe tot parcursul acestei perioade în care școlile vor funcționa în regim de pandemie. 

Întreg personalul unităților de învățământ trebuie să trateze cu responsabilitate aplicarea măsurilor de siguranță pe tot parcursul zilei, asigurarea curățeniei și dezinfecției spațiilor și suprafețelor de contact, informarea corectă și continuă și comunicarea cu toți actorii implicați în funcționarea unității de învățământ, precum și triajul tuturor persoanelor care intră în școală. Toate regulile de funcționare a unităților de învătământ pot fi și trebuie revizuite în funcție de evoluția situației la nivel local sau național.

Ghidul pentru redeschiderea în siguranță a școlilor a fost prezentat și în cadrul unui webinar oferit gratuit de Transylvania College la care au participat 1300 de părinți și profesori din întreaga țară. Webinarul a fost organizat în colaborare cu Domnica Petrovai, Psiholog clinician pr. și psihoterapeut, fondatoare a Mind Education Health si Răzvan Cherecheș, Director Programe de Sănătate Publică.

 

Transylvania College este o școală internațională non-profit, care oferă un parcurs educațional complet, de la creșă, până la liceu. Este singura școală internațională din Cluj-Napoca și din regiune acreditată de Ministerul Educației căreia i s-a oferit statutul oficial de Școală Britanică Internațională (BSO – British School Overseas), de către Departamentul pentru Educație din Marea Britanie, în urma unei serii de inspecții riguroase și complexe.

Transylvania College este membru acreditat al Consiliului Școlilor Britanice Internaționale (COBIS), membru Global Connections și membru al asociației mondiale a școlilor de elită Round Square. Ruxandra Mercea, director al Transylvania College, face parte din G30, un grup de experți în educație care include directori aleși de la 30 dintre cele mai inovative școli din întreaga lume. Din 2015 Transylvania College se află sub Înaltul Patronaj al Majestății Sale Margareta, Custodele Coroanei Române.

Campusul Transylvania College oferă un mediu unic și multicultural, unde peste 600 de elevi și 100 de profesori din 35 de țări, de pe 6 continente se pregătesc împreună pentru a fi lideri conștienți într-o lume a viitorului, în care granițele se estompează.

Transylvania College își continuă rolul de agent de schimbare în educație lansând programe de leadership, wellbeing și transformare în alte școli din țară. În acest mod, școala contribuie la reforma educației prin schimbarea paradigmelor celor implicați direct în procesul educativ.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related