Intrat pe piață la începutul pandemiei, OBSIDIAN Broker mizează pe asigurările corporate de nișă

Intrat pe piață la începutul pandemiei, OBSIDIAN Broker mizează pe asigurările corporate de nișă

Obsidian Broker de Asigurare-Reasigurare a intrat pe piața locală de asigurari la începutul acestui an, mizând pe asigurările corporate de nișă. Astfel focusul principal a fost pe riscurile financiare, linia de afaceri preponderentă fiind cea a asigurărilor de garanții. Achiziționând portofoliul de clienți corporate al Zurich Broker printr-o tranzacție finalizată în luna martie, volumul total de polițe de garanții intermediate de catre Obsidian Broker  în prezent reprezintă peste 75% din total.

 

"Obsidian Broker și-a început practic activitatea la finele primului trimestru, după primirea autorizației de funcționare în 30 decembrie 2019 și semnarea contractelor de intermediere cu asiguratorii în primele luni ale anului. Începerea activității s-a făcut în condiții vitrege, de “furtună pandemică”, ceea ce nu ne-a avantajat deloc. Totuși, decizia de preluare a unui portofoliu de clienți corporate al unui broker specializat în asigurările de garanții a constituit un avantaj în acest context și ne-a oferit o bună platformă de lansare.", declară Valentin Țucă (CEO Obsidian Broker de Asigurare-Reasigurare).

 

Apariția peste noapte a unei crize majore a crescut brusc nivelul de conștientizare a expunerii la riscuri, mai ales în zona B2B. Pe de altă parte, a facut mai evidentă nevoia de a avea alături un consultant în materie de riscuri și asigurări - de exemplu pentru a ințelege mai bine în ce condiții funcționează o asigurare de întrerupere a afacerii sau de ce riscurile pandemice sunt excluse de regulă din asigurările medicale de călătorie - și a deschis noi oportunități pentru jucătorii în domeniu.

Alături de asigurările de garanții, Obsidian Broker are în vedere extinderea ariei de consultanță de risc, asistență și intermediere de asigurări pentru clienți corporate și pentru alte categorii de riscuri și asigurări, care au devenit critice în contextul pandemiei, precum asigurarea riscului de neplată sau asigurările private de sănătate, dar nu numai.

 

"2020 este un an atipic, de aceea și abordarea noastră asupra pieței locale este atipică, bazându-ne preponderent pe asigurări de nișă. Portofoliul preluat, ce cuprinde câteva sute de clienți, asigură o bază bună de pornire și o platformă utilă pentru dezvoltarea operațiunilor  Obsidian pe piața locală, pe termen mediu și lung. Cel mai probabil asigurările de garanții, în special cele pentru proiecte de infrastructură, vor păstra un impact major în cifrele acestui an, dar potențialul de extindere a serviciilor oferite fiecărui client este foarte mare, mai ales pentru produse inovative. Aceasta criză accelerează trecerea spre viitor și ne învață arta de a face imposibilul posibil, stimulandu-ne din plin spiritul creativ de a veni către clienti cu soluții cat mai adecvate nevoilor lor.", adaugă Valentin Țucă.

 

Potențial pe zona digitală

Deși dezvoltarea activității de consultanță de risc si brokeraj de asigurări,  mai ales pentru o operațiune nouă în piață, este dependentă de întâlniri față în față și networking, abordarea agilă a Obsidian Broker a permis adaptarea rapidă la circumstanțele speciale create de restricțiile de distanțare socială impuse. Pe de altă parte, efectele negative ale crizei asupra economiei și previziunile pesimiste pentru perioada următoare induc consecințe negative și asupra dezvoltării industriei de asigurări în general, chiar dacă cifrele primului trimestru nu au reflectat astfel de indicii. Cu toate astea, rolul brokerilor de asigurări crește în importanță, dar este esențial ca aceștia să își adapteze cat mai rapid modelul operațional.

În pas cu noile circumstanțe, Obsidian Broker a inițiat un proiect de dezvoltare a vânzarilor și atragere de noi clienți printr-un parteneriat pe zona digitală, astfel încât să ofere soluții de asigurare cât mai simple și la îndemâna agenților economici vizați.

 

"Potențialul de dezvoltare a digitalizării în industria de asigurări este foarte mare. Insurtech-urile sunt populare dinainte de pandemie, iar contextul distanțării sociale a accelerat acest proces. De aceea, avem în vedere dezvoltarea de proiecte pe zona digitală, iar până la finalul anului intenționăm să lansăm un prim parteneriat.", spune Valentin Țucă.

 

În prezent echipa Obisidan Broker cuprinde 13 specialiști în asigurări corporate, atât brokeri cu experiență, cât și o echipă de suport  operațional. Compania are în continuare poziții deschise pentru brokeri juniori și seniori cu specializari pe anumite categorii de riscuri și asigurări sau cu profil de lideri în dezvoltarea afacerilor și vânzări.

 

La Obsidian Broker credem cu tărie că în afaceri prevenția în materie de riscuri înseamnă de fapt viziune, gândire strategică și e un semn evident al unei bune educații de business. Când existenta si evolutia unui întreg ecosistem de business - resurse umane și materiale - depind de capacitatea de a constientiza, gestiona si minimiza riscurile cu care te confrunti zi de zi, de a gândi în avans și de a preveni evenimentele nedorite, miza de a avea alaturi un profesionist in materie de riscuri si asigurari devine extrem de serioasă.

Managementul riscurilor trebuie să fie parte din strategia generala și nicidecum doar consecința accidentala a unui pariu pierdut care iti da “mintea de pe urmă”. Pentru ca producerea unui eveniment accidental poate fi nu numai extrem de costisitoare, dar chiar fatala, mai ales pentru o companie tanara si in plin avant de dezvoltare. Identificarea, analiza, evaluarea riscurilor, minimizarea și transferul lor în asigurare țin de o viziune integrativă și integratoare, de responsabilitatea față de viitorul afacerii, îndatorire fundamentală a celor aflați la cel mai înalt nivel de management în organizatie, precum și a acționarilor. (www.obsidianbroker.ro)

 

Valentin Tuca, CEO Obsidian Broker, are peste 20 de ani de experiență managerială în domeniul asigurărilor. Pana in 2015 a deținut funcția de CEO al AON Romania, Bulgaria si Europa de Sud Est și între 2007 și 2009 a fost Director General al companiei de asigurări Clal Romania (actuala Gothaer).

Anterior, până în 2005, a coordonat de la Bruxelles activitatea de vanzari si dezvoltare a operatiunilor Marsh din 16 tari, respectiv regiunea Europei Centrale si de Est, inclusiv spatiul CIS. Aceste responsabilități le-a preluat în 2002, după ce timp de 7 ani fusese la cârma operațiunii Marsh Romania, pe care a și înființat-o in 1995, în calitate de co-acționar al Marsh Inc. 

Valentin Tuca este absolvent al Facultăţii de Finanţe din cadrul ASE Bucureşti și bursier în 1992 al Universitatii Stanford, California, USA, fiind primul președinte al UNSICAR, asociația intermediarilor în asigurari din România, printre ai cărei membrii fondatori s-a și numărat.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related