Primul studiu global asupra obiceiurilor de curățare a pielii, realizat de CeraVe

Primul studiu global asupra obiceiurilor de curățare a pielii, realizat de CeraVe

Dezvăluie concepții greșite, ritualuri de curățare a feței și greșeli comune în rutinele zilnice.

Un studiu exclusiv realizat de către Ipsos pentru CeraVe în 11 țări de pe toate continentele explorează convingerile referitoare la curățarea feței și le compară cu rutinele reale ale oamenilor. În ciuda faptului că majoritatea celor chestionați (70%) consideră că știu cât de des ar trebui să se spele pe față, în practică, mai puțin de jumătate (44%) fac acest lucru de două ori pe zi, în timp ce peste o treime (35%) nu își spală fața suficient de des (mai puțin de două ori pe zi). Mai mult, pe lângă acest decalaj surprinzător dintre atitudini, cunoștințe și practici, studiul prezintă și legătura dintre sănătatea fizică a pielii și bunăstarea emoțională: din majoritatea respondenților (76%) care uneori omit să se spele pe față înainte de somn, mai mult de jumătate (53%) se simt murdari, vinovați, frustrați sau jenați atunci când acest lucru se întâmplă.

„Acest studiu evidențiază o contradicție în centrul ritualurilor de curățare a pielii din întreaga lume. În ciuda intențiilor bune și a nivelurilor ridicate de încredere în practicile de curățare a pielii, un număr semnificativ de indivizi sunt dezinformați și, pur și simplu, greșesc. Peste 30% dintre respondenți nu știau ce este bariera pielii - ceea ce îi poate împiedica să aleagă un produs potrivit de curățare a feței. Studiul demonstrează, de asemenea, modul în care rezultatele acestor descoperiri variază între țări, sexe, grupe de vârstă și niveluri de educație” a declarat Penelope Giraud (CeraVe Global GM).

 

„Elementele fundamentale ale curățării feței (cum ar fi spălarea de 2 ori/zi și protejarea barierei pielii) sunt încă înțelese greșit de o masă largă de oameni din întreaga lume. Acest studiu evidențiază nevoia de mai multă cunoaștere și educare în ceea ce privește practicile de curățare a feței, precum și de contribuții ale experților: de exemplu, sub 3 din 10 respondenți (29%) au consultat un specialist pentru a confirma care este tipul lor de piele, un pas esențial în îngrijirea adecvată a pielii.”, adaugă dermatologul american Michelle Henry, MD.

 

În contextul actual, în care igiena riguroasă și purtarea măștii au devenit o normă socială și o necesitate pentru sănătate, curățarea feței este un subiect important.

 

„Acest studiu este un nou punct de pornire de la ceea ce credeam că știm despre curățarea feței - mergând dincolo de ceea ce fac oamenii și de ce - dar luând în considerare și aspectele emoționale mai profunde asociate acestei părți specifice a corpului care este inerentă identității noastre: fața noastră și modul în care o îngrijim. Deși s-ar putea părea că ritualul de curățare a feței este o rutină obișnuită, atitudinile și obiceiurile implicate sunt, de fapt, la fel de diverse precum culturile oamenilor, credințele, presupunerile și beneficiile asociate. Aceste descoperiri fără precedent vor ajuta la evidențierea celor mai bune practici pentru curățarea pielii și la schimbul de cunoștințe despre un subiect important pentru persoanele din întreaga lume” a declarat Fabienne Simon (Market and Strategy Service Line Leader la Ipsos).

 

PROVOCĂRILE STABILIRII UNEI RUTINE CONSTANTE

Curățarea feței nu este diferită față de alte rutine de wellness și lifestyle: în timp ce bărbații și femeile înțeleg valoarea obiceiurilor adecvate și își propun să le îndeplinească, 73% clasifică zona feței ca fiind cea mai importantă parte a corpului pentru curățare, de departe mai importantă decât zona axilelor (54%) sau decât părul (29%). Deși oamenii afirmă că sunt bine informați despre curățarea feței și că o consideră o prioritate, acțiunile lor demonstrează contrariul: în ciuda faptului că 70% consideră că știu cât de des ar trebui să se spele pe față, în practică, mai puțin de jumătate (44%) fac acest lucru de două ori pe zi, în timp ce peste o treime (35%) nu își spală fața suficient de des.

Mai mult decât atât, deși majoritatea respondenților se simt bine informați despre curățarea feței, 4 din 10 (40%) recunosc că nu știu ce tip de produs de curățare a feței este cel mai potrivit pentru tipul lor de piele și peste o treime (37%) nu înțeleg semnificația unui pH echilibrat.

De asemenea, cei mai mulți nu au solicitat sfaturi profesionale cu privire la curățarea corectă a pielii. De exemplu, 67% cred că își cunosc tipul de piele, dar mai puțin de 3 din 10 (29%) au consultat un specialist pentru a confirma acest lucru. Un sfert sau mai mulți își curăță pielea în mod greșit și 60% nu se gândesc la bariera pielii - un aspect fundamental al sănătății pielii, atunci când alegem un produs de curățare a feței.

 

PERCEPȚIILE FALSE SUNT LARG RĂSPÂNDITE ȘI CONDUC LA CAPCANE 

Deși curățarea pielii poate părea o rutină simplă, acest studiu a dezvăluit multe mituri omniprezente în rândul femeilor și cu atât mai mult în rândul bărbaților. De exemplu, 2 din 5 bărbați folosesc doar apă pentru a-și spăla fața (între 42% și 45% în funcție de momentul zilei), în timp ce peste o treime folosesc săpun solid (34% - 36% în funcție de momentul zilei).

Lipsa de cunoaștere se reflectă în primul rând în frecvența cu care ne spălăm: 29% dintre bărbații care nu se spală pe față înainte de culcare simt că nu este nevoie (comparativ cu 15% dintre femei), în timp ce medicii recomandă

spălarea feței de două ori pe zi (dimineața și seara). În același timp, curățarea excesivă este o greșeală frecventă. 33% dintre respondenți cred în afirmația falsă conform căreia cu cât se spală mai mult pe față, cu atât pielea este mai curată.

Mai mult, o cincime (20%) dintre respondenți tind să-și spele fața în exces (mai mult de două ori pe zi), în timp ce peste o treime (35%) nu își spală fața suficient de des. Studiul a arătat că 74% dintre respondenții cu vârste cuprinse între 51 și 60 de ani se spală pe față dimineața, în timp ce generația mai tânără face acest lucru într-o proporție mai mică, respectiv doar 59% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 20 de ani.

Există, de asemenea, multe concepții greșite  legate de tipul de piele și alegerea produsului de curățare (din nou, mai pronunțată în rândul bărbaților decât în cazul femeilor):

  • În timp ce 38% dintre bărbați) cred că „orice săpun este potrivit” atunci când vine vorba de spălarea feței, doar 17% dintre femei considera același lucru;
  • Bărbații sunt mai predispuși să se spele pe față în timp ce fac duș sau după ce se antrenează, folosind în principal doar apă (2 din 5 respondenți de sex masculin) sau un săpun solid (peste o treime din respondenții de sex masculin).
  • Din nou, generațiile mai în vârstă au arătat practici mai bune de curățare a pielii; au mai puține ocazii să utilizeze produse exfoliante abrazive pentru față (61% dintre cei cu vârste sub 30 de ani vs. 57% dintre cei cu vârste peste 30 de ani) și înțeleg mai bine semnificația pH-ului echilibrat (61% vs. 64%).

În cele din urmă, studiul a relevat câteva provocări privind igiena generală a pielii: pentru 71% dintre bărbați au trecut mai mult de două săptămâni fără să-și spele cearșafurile/fețele de pernă (comparativ cu 66% dintre femei), în timp ce mai mult de 1 din 2 femei au adormit cu machiaj pe ten (60%) sau au folosit pensule de machiaj murdare (56%).

 

CURĂȚAREA INCORECTĂ A FEȚEI AFECTEAZĂ STAREA DE BINE

Obiceiurile de curățare insuficiente sau dăunătoare pot provoca leziuni fizice pielii, dar pot avea și un impact emoțional: 53% dintre cei care nu se spală pe față înainte de culcare se simt murdari, vinovați, frustrați sau jenați după aceea. 

 

CURĂȚAREA PIELII ÎN LUME

Francezii și spaniolii au găsit echilibrul corect între curățarea și protejarea pielii - francezii (73%) și spaniolii (76%) știu că ar trebui să te speli pe mâini înainte de a te spăla pe față sau că produsele exfoliante abrazive pot dăuna pielii (67% dintre spanioli și 54% dintre francezi). În acest sens, este mai puțin probabil ca aceștia să facă greșeli în ceea ce privește curățarea pielii față de media respondenților.

Mexicanii, polonezii și rușii își doresc pielea curată, dar trec cu vederea importanța barierei pielii - în timp ce mexicanii știu când ar trebui să își curățe pielea (79%) și înțeleg importanța spălării mâinilor înaintea curățării feței (79%), 41% dintre ei nu văd daunele potențiale cauzate de produsele exfoliante abrazive, iar mai mult de jumătate (55%) nu conștientizează că dubla curățare poate afecta bariera pielii. În ceea ce privește produsele pe care le folosesc, este mai probabil ca aceștia să folosească un săpun solid pentru a-și spăla fața comparativ cu media respondenților și mai puțin probabil să folosească un produs de curățare a feței comparativ cu media respondenților. În ceea ce privește polonezii și rușii, aceștia sunt mai conștienți decât media de importanța spălării în fiecare seară (respectiv 79% și 82%) sau că nu ar trebui să aibă o senzație de piele care ține după curățare (61% și 81%), dar mai puțin conștienți decât media privind daunele cauzate de scruburi abrazive (36% și 29%) sau de curățarea dublă (57% și 34%). De asemenea, aceștia au tendința de a se spăla prea des: polonezii de 2,3 ori pe zi și rușii de 2,4 ori pe zi.

Germanii și brazilienii știu cum să-și protejeze bariera pielii, dar tind să nu își curățe pielea corect - germanii știu mai mult decât media (72%) despre semnificația echilibrului pH-ului și despre daunele cauzate de exfolierea frecventă (87%), dar sunt mai puțin conștienți decât media de importanța spălării feței după un antrenament (29%) și a utilizării cremei de ras (doar 55%). De asemenea, sunt mai predispuși decât media să folosească pe față produse nepotrivite, precum gelul de duș sau săpunul lichid pentru mâini. Brazilienii înțeleg, de asemenea, cum să-și protejeze bariera pielii: ei știu mai mult decât media despre importanța nivelului de pH într-un produs de curățare a feței (80% dintre ei) sau daunele cauzate de apa foarte fierbinte la nivelul pielii (78%), dar sunt mai puțin siguri decât media cu privire la modul adecvat de a-și curăța fața (59%), sau privind faptul că nu ar trebui să folosească săpun de mâini la nivelul feței (doar 29% știu că este dăunător).

Thailandezii, australienii și americanii știu ce să facă ... dar nu o fac. Oamenii din Thailanda au un nivel de cunoștințe mai bun decât media respondenților în ceea ce privește potențialele daune ale apei fierbinți (80%) și importanța spălării feței în fiecare seară (77%), în timp ce australienii înțeleg daunele cauzate de produsele exfoliante abrazive (51%) sau cele asociate folosirii săpunului pentru mâini pentru a se spăla pe față (56%), iar americanii sunt foarte conștienți de daunele cauzate de exfoliantele abrazive (50%), dar nu și de necesitatea curățării după exercițiile fizice (50%). Cu toate acestea, în ciuda faptului că sunt bine informate, aceste naționalități fie își curăță pielea prea puțin (americanii de 1,6 ori pe zi și australienii de 1,5 ori pe zi), fie se spală pe față excesiv (thailandezii de 2,2 ori pe zi) și fac greșeli în ceea ce privește bacteriile și bariera pielii (nu își schimbă cearșafurile timp de 2 săptămâni, se spală cu apă fierbinte excesiv etc.)

Britanicii au răspuns greșit în mare parte pe toate fronturile - dintre toate naționalitățile, aceștiaconfirmă că nu știu ce este bariera pielii (47%) și  că este în regulă dacă nu se spală pe față în fiecare seară (43%). Împreună cu Australia, Marea Britanie este țara care își curăță cel mai rar pielea, în medie de 1,5 ori pe zi (mult sub frecvența recomandată - de două ori pe zi).

 

METODOLOGIA SONDAJULUI

Sondajul, realizat în 11 țări din întreaga lume, de către Ipsos, a intervievat 5.500 de persoane din întreaga lume privind rutina de curățare a feței, cunoștințele și convingerile lor pentru a înțelege atitudinile și comportamentele generale în ceea ce privește curățarea feței, diferite de la o țară la alta, cât și pentru a evidenția ce mituri trebuie demontate.

  • 11 țări: SUA, Marea Britanie, Germania, Franța, Spania, Polonia, Rusia, Thailanda, Australia, Mexic, Brazilia;
  • În fiecare țară: 500 de bărbați și femei, cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani, eșantion reprezentativ pentru populația țării;
  • Colectarea datelor online, în perioada 16 iulie - 3 august 2020;
  • 500 de persoane intervievate în total.
Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related