Bogdan Ferariu (Soseta3): Am decis sa nu tinem toata bucuria pentru noi. Am creat campania Soseta 2+1, alaturi de HOSPICE Casa Sperantei

Bogdan Ferariu (Soseta3): Am decis sa nu tinem toata bucuria pentru noi. Am creat campania Soseta 2+1, alaturi de HOSPICE Casa Sperantei

Ne place sa vorbim cu antreprenori la inceput de drum. Si ne place sa vorbim cu ei dupa ce business-ul lor a evoluat. Cu ocazia asta, comparam modul in care gandeau si asteptarile initiale, cu starea lor de spirit actuala. Aflam cate dintre asteptari s-au transformat in lectii, ce au invatat din greseli si ce cum isi intretin entuziasmul in prezent. Acum 5 ani am vorbit cu Bogdan Ferariu, fondatorul Soseta3, un brand cu o misiune simpla - livrarea unei sosete in plus in pachet, pentru rezolvarea eternei probleme a sosetelor pierdute. La aceasta, se adauga si designul original. 

Acum, ne-am reconectat cu Bogdan si am povestit despre schimbarile din tot acest timp, despre echipa, despre profilul clientului lor si triggerele emotionale. Dar am mai avut un motiv in plus, si anume campania 2+1, realizata in colaborare cu Romb Studio, prin care doneaza o treime din incasari catre HOSPICE Casa Sperantei.

”A treia soseta a avut mereu o misiune speciala, insa in aceasta perioada a anului am vrut sa ii dam o misiune cu adevarat mareata (...). Ne-am dorit ca fiecare dintre cei care cumpara un pachet de sosete sa se simta implicati in cauza si sa stie ca o parte din banii cheltuiti vor fi redirectionati catre cei care au cu adevarat nevoie.”

Vorbim in continuare cu Bogdan, despre acestea, despre impactul pandemiei si planurile pentru 2021. 

 

Soseta 3, dupa 5 ani

Tocmai am cautat articolul de atunci si…wow! Cate s-au schimbat!
Cred ca articolul in IQads a fost primul care a spus povestea Soseta3, totul era chiar la inceput.

Am avut o perioada in care am imbunatatit constant produsul, de aceea primii trei ani sunt considerati si o garantie a brand-ului.

Intre timp am crescut pe plan national si am reusit sa fim prezenti in mai multe concept store-uri din tara, iar international dupa mai multe aventuri in Austria, Cehia, Slovacia si Polonia am reusit sa asiguram o prezenta constanta in concept store-uri din Amsterdam si Berlin.

 

Asteptarile

Nu stiam exact ce urmeaza, era prima incercare antreprenoriala. Aveam o pasiune pentru sosete si materiale si aveam dorinta de a incepe acest brand. Mi-am dorit un produs de o calitate extraordinara, fabricat in Europa. 

 

Ce ai invatat pe parcurs

Am invatat extraordinar de multe lucruri. Nu doar ca antreprenor, insa toata experienta asta a contribuit in general la dezvoltarea mea personala si profesionala.

Nu stiu exact ce as fi facut fara Soseta3. M-a tinut ocupat in momente in care aveam nevoie sa imi tin mintea preocupata, m-a tinut treaz cand aveam nevoie de somn si m-a fortat constant sa ies din zona de confort. 

Probabil ca am gresit cand nu am facut un plan bine definit pe termen lung, insa spre norocul meu lucrurile au evoluat frumos.

 

Echipa

Am avut norocul de a cunoaste niste oameni extraordinari care au crezut in Soseta3 si care au contribuit, fiecare in domeniul lui, la dezvoltarea brandului.

Fara Raluca Eftimie, Nikita Rusin, tatal meu Eugen Ferariu n-as fi crezut ca voi ajunge sa vorbesc despre Soseta3 in 2021. Iar fara Antonio Afonso, Mihaela Marin si Ron Engelbert nu reuseam sa aduc brand-ul in versiunea de astazi.

 

Designul sosetelor

Suntem bucurosi sa spunem ca am colaborat cu brand-uri foarte cunoscute si apreciate din Romania, iar in general design-ul este facut de noi, in-house.

 

Profilul clientului vostru

Soseta3 are o poveste care in primul rand porneste o discutie, te face sa zambesti. Indiferent de imprejurare, nu am intalnit pe cineva care sa auda numele brand-ului sau povestea si sa nu inceapa un dialog. 

Ne bucuram sa avem un procent mare de “returning customers”, pe multi i-am cunoscut personal.

Design-ul sosetelor si povestea contribuie la acest “trigger”. Dupa achizitie majoritatea clientilor sunt incantati de calitatea sosetelor si in general de experienta, iar de acolo pana la o noua comanda mai este un singur pas.

 

Piata sosetelor colorate

De la prima colectie facuta mi-am dorit sa ajungem top of mind (pentru inceput Romania). Intr-adevar piata sosetelor nu mai este aceeasi de acum 5 ani, insa mai multe branduri de sosete inseamna si o vizibilitate mai mare pentru acest produs. Din ce in ce mai multe persoane isi aleg tinuta si in functie de sosete. Daca nu se potrivesc cu ce ti-ai propus sa imbraci sau sa incalti, schimbi tinuta.

Atat in Romania, cat si in Europa exista competitie, insa consider ca avem in avantajul nostru, atat calitatea produselor, cat si conceptul.

 

2020 pentru tine

N-as spune ca a fost un an stralucit, insa pot sa gasesc si multe aspecte pozitive. Probabil abilitatea asta de a cauta partile bune m-a ajutat sa-mi gasesc obiectivele pe termen mediu. Am sarbatorit al 3-lea an in Berlin, dar am si reusit sa ajung de cateva ori in Romania.

In vara credeam ca am pierdut si inca voi mai pierde mai multe sosete decat am prevazut, insa cumva spre finalul anului lucrurile s-au intors complet. Asa ca am avut un final de an foarte ocupat si suntem foarte nerabdatori pentru prima parte a anului urmator.

 

Impactul pandemiei

In primele luni am decis sa luam o pauza. Lumea avea alte prioritati, alte lucruri la care sa se gandeasca. Am resimtit pandemia de la inceputul verii si in general anul era incert. Miracolul nostru de Craciun a venit din doua colaborari B2B care efectiv au reusit sa ne intoarca complet asteptarile pentru perioada urmatoare. 

 

Volumele de vanzari

In general, perioada Noiembrie - Februarie este foarte aglomerata, iar in special in jurul Craciunului primim solicitari precum “Am nevoie urgenta de un cadou: orice design, orice marime, doar sa fie Soseta3”. Ne straduim foarte tare sa le indeplinim pe toate.

 

Campania 2+1

A fost un an extrem de complicat pentru foarte multe industrii. Toti am auzit diverse situatii de la apropiati, colegi, prieteni.

M-am gandit ca in contextual actual, ONG-urile in general nu trec prin cea mai buna perioada. Cum Soseta3 tocmai primise o serie de vesti bune si se apropia sfarsitul de an in care speram la un volum crescut de vanzari, am decis sa nu tinem toata bucuria asta pentru noi. Raluca Eftimie - co-fondatoarea ROMB Studio - avea o relatie mai veche de prietenie si colaborare cu HOSPICE Casa Sperantei si nu a fost mult pana am inceput proiectul Soseta3 - ROMB Studio - HOSPICE Casa Sperantei. 

A treia soseta a avut mereu o misiune speciala, insa in aceasta perioada a anului am vrut sa ii dam o misiune cu adevarat mareata.

Pentru prima saptamana a lunii Decembrie - unii o numesc Saptamana Daruintei (Giving Tuesday), altii se pregatesc pentru Mos Nicolae - noi am creat o campanie de comunicare in social media, dar si un rebranding editie limitata, redenumind brandul Soseta 2 + 1, alaturi de HOSPICE Casa Sperantei, pentru a transmite ca donam o treime din vanzari catre HOSPICE.

Ne-am dorit ca fiecare dintre cei care cumpara un pachet de sosete sa se simta implicati in cauza si sa stie ca o parte din banii cheltuiti vor fi redirectionati catre cei care au cu adevarat nevoie.

Campania a decurs foarte bine, asa ca daca la inceput am planificat-o pentru perioada 1-8 Decembrie, in final ne-am decis sa o extindem pana pe 15 Decembrie sau chiar mai mult. Era un moment bun, asa ca n-am vrut sa ne oprim. Le multumim tuturor celor care au decis sa contribuie acestei cauze!

 

Romb Studio

Aceasta campanie a fost facuta impreuna cu ROMB Studio, studioul de creatie la care sunt co-fondator, alaturi de partenerii mei Raluca, Mihaela si Octavian. Suntem o echipa multidisciplinara cu experienta si distinctii in industria creativa din Romania si Europa. Echipa ROMB Studio este specializata in: Branding, Storytelling, Digital, Strategie si Creative Technology. 

Impreuna am lucrat la dezvoltarea acestui concept (Soseta 2+1. Alaturi de HOSPICE Casa Sperantei) din dorinta de a ajuta aceasta cauza cu ce aveam la indemana.

 

Cum petreci Craciunul

Foarte simplu! Alaturi de familia mea. 

 

Planuri pentru 2021

Pe langa noua colectie la care deja lucram, dorim sa lasam o noua gama de sosete si sa continuam extinderea pe piata din Europa. 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related