Transparență, siguranță și Green Science, viitorul în viziunea grupului L’Oréal

Transparență, siguranță și Green Science, viitorul în viziunea grupului L’Oréal

În efortul său neîntrerupt de a le oferi consumatorilor produse din ce în ce mai eficiente, sigure și prietenoase cu mediul, L’Oréal se angajează la o transformare importantă a Centrelor sale de Cercetare și Inovare, prin adoptarea „Green Science” (Bio științe). Până în 2030, 95% dintre ingredientele produselor L’Oréal vor proveni din surse regenerabile: plante, minerale abundente sau procese circulare; iar 100% dintre formule vor respecta mediul acvatic.

Acest pas vine într-un moment în care protejarea planetei este o necesitate absolută, iar pandemia Covid-19 semnalează o cerere crescută de produse bune pentru sănătate, dar și sigure pentru mediu. În acest context, L’Oréal începe un nou capitol în Cercetare și Inovare, folosind natura pentru înlocuirea ingredientelor bazate pe petrol cu alternative regenerabile.

Grupul se va baza pe progresele recente din Green Science, pentru a permite cultivarea durabilă a ingredientelor și pentru a extrage tot ce este mai bun de la natură, prin procese tehnologice de ultimă generație. Deja până în 2020 s-a reușit ca pentru 80% dintre materiile prime ale Grupului procesul de biodegradare să se realizeze cu ușurință, 59% dintre materiile prime sunt regenerabile, iar 34% sunt naturale sau de origine naturală. 29% dintre ingredientele utilizate în formulele L’Oréal au fost dezvoltate în conformitate cu principiile Green Chemistry. *

Potrivit lui Nicolas Hieronimus, director executiv adjunct al L’Oréal:

„Prin Green Sciences începem un nou capitol pentru L’Oréal Research & Innovation, care a fost o forță cheie a companiei încă de la început. Ambiția noastră este ca până în 2030 să le putem oferi femeilor și bărbaților din întreaga lume produse cosmetice din ce în ce mai eficiente și sigure, care respectă mediul.”

 

Pentru a-și îndeplini planurile, L’Oréal și-a transferat întregul portofoliu de resurse în Green Sciences, inclusiv progresele recente din agronomie, împreună cu noile inovații din biotehnologie, Green Chemistry, știința formulării și instrumentele de modelare. Grupul are, de asemenea, o serie de parteneriate strategice cu universități, start-up-uri și cu proprii furnizori de materii prime.

Barbara Lavernos, Chief Research, Innovation and Technology Officer, completează:

„Datorită Green Sciences suntem capabili să ne asumăm această ambițioasă provocare științifică și tehnică. Abordarea bazată pe economia circulară ne va permite să atingem noi niveluri de performanță și să descoperim beneficii cosmetice fără precedent, fără a compromite calitatea sau siguranța, în favoarea frumuseții care respectă planeta.”

 

Mai multă transparență le permite consumatorilor să facă alegeri responsabile

L’Oréal rămâne fidelă transparenței. Grupul continuă să lanseze noi inițiative prin care să îmbunătățească schimbul de informații și dialogul cu consumatorii, permițându-le să facă alegeri care să le reflecte propriile valori.

  • L’Oréal transpune în realitate acest angajament de transparență prin intermediul paginii web „Inside Our Products”. Lansată în martie 2019, pagina răspunde întrebărilor publicului despre ingredientele utilizate în formulele și compoziția produselor sale. Platforma cuprinde aproximativ 1.000 de ingrediente listate și este acum disponibilă în 45 de țări, în opt limbi. Bazat pe progresele științifice, acest conținut este lansat gradual pe paginile web ale brandurilor de top ale Grupului (L’Oréal Paris, Garnier, La Roche-Posay, Maybelline, Redken, Essie, Kérastase, Yves Saint Laurent).
  • O campanie de informare care evidențiază impactul social și de mediu al produselor cosmetice a fost lansată, de asemenea, în iunie 2020, ca parte a angajamentelor L'Oréal For the Future. Inițiativa se desfășoară în întreaga lume, în colaborare cu brandul Garnier și va cuprinde treptat toate brandurile Grupului.

 

Îmbunătățiri constante pentru siguranța consumatorilor și pentru mediu

Siguranța și impactul potențial asupra mediului al produselor noastre se află în centrul angajamentelor asumate de L’Oréal.

Grupul a fost pionierul folosirii metodelor alternative în detrimentul testării pe animale prin crearea de modele de piele reconstituită, folosite pentru a evalua siguranța produselor. L’Oréal a încetat să își testeze produsele pe animale în 1989, cu 14 ani înainte ca astfel de practici să fie reglementate prin lege. Grupul a luat, de asemenea, măsuri pentru creșterea gradului de conștientizare cu privire la aceste metode alternative în China, unde, în 2014, autoritățile au oprit testarea pe animale a cosmeticelor „nefuncționale” produse pe piața internă. Progrese suplimentare sunt în curs de implementare: anul acesta guvernul a renunțat la cerința ca importurile străine ale acestor produse cosmetice să fie testate pe animale, prin folosirea unui certificat care să ateste conformitatea cu bunele practici de fabricație (Good Manufacturing Practices).

L’Oréal continuă să își îmbunătățească profilul de mediu al formulelor sale. În 1995 a înființat un laborator de cercetare pentru a măsura și modela impactul produselor sale asupra ecosistemelor (apă și sol) și asupra biodiversității. Ca parte a programului L'Oréal For the Future, până în 2030, Grupul își propune să se asigure că 95% dintre ingredientele sale sunt provenite din surse de origine biologică, din minerale abundente sau procese circulare, prin evaluarea a 100% din formulele sale cu ajutorul testului său de mediu, pentru a se asigura că nu afectează diversitatea ecosistemelor acvatice de coastă și de apă dulce.

 

* Green Chemistry, uneori cunoscută și sub numele de Chimie Durabilă, este un concept dezvoltat în SUA în 1998 de către chimiștii Paul Anastas și John Warner. Conceptul este construit pe 12 principii bazate pe valori de sustenabilitate, pentru a practica un tip de chimie care respectă echilibrul social, de mediu și economic al cadrului în care este utilizat. Green Chemistry face parte din Green Sciences, asigurând o transformare durabilă a biomasei în ingrediente.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related