Sondaj: Mai mult de jumătate dintre utilizatorii de carsharing din București preferă SPARK pentru că găsesc foarte ușor mașini, la un cost redus, și contribuie la protejarea mediului prin închirierea de mașini electrice

Sondaj: Mai mult de jumătate dintre utilizatorii de carsharing din București preferă SPARK pentru că găsesc foarte ușor mașini, la un cost redus, și contribuie la protejarea mediului prin închirierea de mașini electrice

Peste 53% dintre bucureștenii care aleg carsharing pentru a călători prin oraș preferă SPARK, serviciul de carsharing cu cea mai mare flotă de mașini exclusiv electrice, conform unui sondaj inițiat în perioada martie-aprilie de SPARK în rândul a peste 3.300 de utilizatori de carsharing. Principalele motive pentru care aceștia aleg SPARK sunt ușurința cu care găsesc o mașină disponibilă în apropiere, prețul de închiriere mai mic față de alte servicii similare și experiența mai simplă de închiriere, dar și faptul că se deplasează în oraș într-un mod responsabil față de mediu și au posibilitatea de a parca gratuit în orice parcare publică.

SPARK facilitează accesul rapid și convenabil la un mijloc de transport prin oraș prietenos cu mediul, fiind o opțiune importantă pentru pasageri în opțiunile lor de transport prin oraș. Compania, care la mijlocul anului 2020 avea 50 de mașini, și-a extins flota de aproape 10 ori, în ciuda provocărilor generate de pandemie care a dus la schimbări în obiceiurile de călătorie ale oamenilor. În prezent, SPARK este cel mai mare operator de carsharing din România, cu o flotă auto mai mare decât toți ceilalți operatori de carsharing la un loc, și intenționează să crească în continuare numărul de mașini electrice disponibile în 2021 și mai departe.

Drept urmare, pasagerii pot găsi cu ușurință o mașină disponibilă atunci când au nevoie. Aproape 41% dintre respondenții la sondaj spun că găsesc o mașină la o distanță foarte scurtă de mers pe jos, iar alți 49% la câteva sute de metri față de locul unde se află. Distanța scurtă până la mașină este un criteriu important în alegerea serviciului de carsharing SPARK, urmată de costul de închiriere, de gradul de încărcare a bateriei și de modelul mașinii. 39,6% dintre cei care închiriază mașinile electrice SPARK preferă Renault Zoe, urmat de BMW i3 (23,5%), Nissan Leaf (22%) și Skoda Citigo (14,8%).

 

„Închirierea unei mașini electrice pentru deplasări pe distanțe scurte în oraș a devenit din ce în ce mai populară și ne bucurăm că SPARK face parte din soluția la provocările majore din orașul, inclusiv traficul intens și poluarea. Chiar dacă mulți dintre utilizatori dețin și propriul autoturism, de multe ori ei preferă alternativa de a-și lăsa mașina personală acasă și de a închiria un vehicul electric pentru o experiență ecologică, la costuri de până la 3 ori mai mici comparativ cu cele pentru a deține o mașină similară pe combustibil. Costul lunar tipic pentru deținerea, asigurarea, combustibilul și întreținerea unei mașini convenționale este egal cu până la 275 de călătorii de cincisprezece minute folosind SPARK în fiecare lună, ceea ce înseamnă o medie de 9 drumuri pe zi. În plus, în contextul în care taxele pentru parcări cresc în București, utilizatorii SPARK nu au nici grija cheltuielilor cu parcarea, deoarece mașinile electrice pot fi parcate gratuit în parcările publice”, explică Dimitar Stoyanov, Country Manager SPARK Romania.

SPARK oferă utilizatorilor libertatea de a alege întotdeauna cea mai apropiată mașină, de a o folosi pentru călătoria lor prin oraș și de a o lăsa oricând, aproape oriunde în București. Cel mai adesea, bucureștenii aleg SPARK pentru a ajunge la întâlniri cu prietenii sau în locuri în care nu au acces la mijloace de transport în comun sau la diferite evenimente speciale. 29,8% dintre utilizatori SPARK consideră că în acest fel economisesc timp, iar alți 24,6% spun că preferă acest mijloc față de alte tipuri de servicii cum sunt cele de ridesharing pentru plăcerea de a conduce, mai ales când vine vorba de mașini electrice.

 

IT-știi, inginerii și specialiștii în vânzări, cei mai mulți dintre utilizatorii SPARK

SPARK face serviciile de carsharing accesibile tuturor persoanelor active care doresc să călătorească fără griji prin oraș. Astăzi, profesioniștii din IT reprezintă peste un sfert dintre utilizatorii SPARK, urmați de ingineri și specialiști din domeniul producției, de profesioniști din domeniul vânzărilor și de angajați în domeniul transporturilor, demonstrând că serviciul este convenabil pentru oamenii din toate categoriile profesionale. Peste 71% dintre utilizatorii frecvenți au sub 34 de ani și aproape 59% sunt angajați full-time, în timp ce 26% au un business propriu. Aproape 62% dintre cei care folosesc serviciul de mobilitate SPARK săptămânal sau chiar zilnic dețin o mașină personală dar preferă serviciile de carsharing SPARK pentru călătorii pe distanțe scurte prin oraș, deoarece le consideră mai convenabile, confortabile și mai eficiente pentru mediu.

 

Închirierea unei mașini prin SPARK, o soluție mai sigură pe timpul pandemiei

De la debutul pandemiei, 32% dintre respondenții la sondajul SPARK spun că închirierea unei mașini prin serviciul de carsharing a fost pentru ei cel mai sigur mod de a se deplasa prin oraș, după mașina personală, comparativ cu alternative precum închirierea de scutere, taxi sau ridesharing sau mijloacele de transport în comun. Chiar dacă pentru 55,7% restricțiile de mobilitate impuse de contextul pandemic și lucrul de acasă au dus la o nevoie mai mică de a se deplasa, peste 90% spun că deplasările cu SPARK au fost sigure sau foarte sigure.

 

SPARK oferă servicii de carsharing exclusiv cu mașini electrice în Europa de Sud-Est și în Țările Baltice. Compania privată „SPARK Technologies UAB” (cu sediul în Lituania) controlează operațiunile SPARK în Lituania, Bulgaria și România. Serviciul a fost fondat în Vilnius, capitala Lituaniei, în 2016 și este prezent în România din 2019. SPARK a pornit inițial cu o flotă de 50 mașini electrice și are în prezent cea mai mare flotă de mașini de pe plan local. SPARK oferă soluții de mobilitate eco-urbane, cu emisii zero, într-o experiență confortabilă și accesibilă, prin intermediul unei aplicații intuitive și ușor de utilizat.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related