PepsiCo anunță o transformare strategică totală: pep+(PepsiCo Pozitiv)

PepsiCo anunță o transformare strategică totală: pep+(PepsiCo Pozitiv)

O transformare totală pentru a susține crearea valorilor sustenabile pe termen lung. Cei trei piloni pep+ ce sprijină acțiunile și obiectivele pentru 2030 sunt:

  1. Agricultura Pozitivă: răspândirea practicilor regenerabile, cu scopul regenerării solului pe toată amprenta agricolă a companiei, aproximativ 7 milioane de acri (2,8 milioane hectare).
  2. Lanțul valoric pozitiv:
  3. Să ajungă la zero emisii de gaze cu efect de seră, până în 2040.
  4. Să ajungă să folosească din surse sustenabile.
  5. Noi obiective de a îmbunătății sustenabilitatea ambalajelor.
  6. Alegeri pozitive:
  7. Folosind amploarea și popularitatea mărcilor sale globale pentru a genera un impact pozitiv la scară largă;
  8. Dezvoltarea portofoliului, în așa fel încât produsele să fie mai bune pentru planetă și oameni, incluzând proteine pe bază de plante, nuci și semințe și cereale integrale.
  9. Extinderea afacerii SodaStream, care se estimează că va evita utilizarea a peste 200 de miliarde de sticle de plastic, până în 2030

PepsiCo lansează pep+ (pep Pozitiv), o transformare strategică totală, care are în centru sustenabilitatea și modul în care compania își va sprijini creșterea prin dezvoltarea la nivel global și prin susținerea schimbărilor pozitive pentru planetă și oameni. 

Viziunea pep+ (pep Pozitiv) va ghida modul în care PepsiCo își va transforma operațiunile sale de business: de la aprovizionarea cu ingrediente, fabricarea și vânzarea produselor sale într-un mod mai sustenabil, la valorificarea a mai mult de un miliard de conexiuni zilnice cu consumatorii săi, pentru a duce în prim plan ideea de sustenabilitate și pentru a-i determina pe oameni să facă alegeri mai bune pentru ei și pentru planetă.

pep + este viitorul companiei noastre - o transformare strategică totală a ceea ce facem și a modului în care o facem,  pentru a susține creșterea și  valoarea adaugată, punând sustenabilitatea și capitalul în centrul viziunii companiei. Reflectă o nouă realitate de business, unde consumatorii sunt mai interesați de viitorul planetei și al societății.”, a spus Ramon Laguarta, președinte și CEO al PepsiCo. „pep+ va schimba brandurile noastre și modul în care acestea cuceresc piața. De exemplu, imaginați-vă Lay’s va începe cu un cartof cultivat în mod sustenabil pe un câmp regenerabil, apoi va fi pregătit și livrat dintr-un lanț de aprovizionare cu zero emisii și cu o utilizare pozitivă a apei, vândut într-o pungă bio-compostabilă, cu cele mai scăzute niveluri de sodiu din piaţă. Aceasta este o alegere pozitivă. Acesta este cel mai bun gust, chipsul de cartofi #1 al viitorului. Acesta este modul în care pep + va fi mai bun pentru oameni, pentru planetă și pentru afacerea noastră. Acum, imaginați-vă amploarea și impactul atunci când este aplicat tuturor celor 23 de mărci care valorează miliarde de dolari ”.

pep + sprijină acțiunea și progresul prin trei piloni cheie, reunind mai multe obiective de top în 2030 prin intermediul unui plan complex:

  • Agricultura Pozitivă: PepsiCo se concentreaza pe răspândirea practicilor agricole regenerabile pe întreaga suprafața de 7 milioane acri (2,5 milioane hectare) reprezentând amprenta sa agricola, furnizarea în mod sustenabil a culturilor si ingredientelor cheie și îmbunătățirea mijloacelor de trai pentru mai mult de 250.000 de oameni din lanțul său de aprovizionare agricolă. Aceste obiective sunt deja puse în practică în Europa, prin utilizarea tehnologiilor agricole de precizie și a inovațiilor privind îngrășămintele utilizate de companie. În Marea Britanie, PepsiCo  testează tehnologii de transformare a resturilor de cartofi utilizați pentru fabricarea chipsurilor PepsiCo’s Walkers în îngrășăminte cu conținut scăzut de carbon, bogate în substanțe nutritive. Un program pilot, pus în funcțiune inițial, a avut ca rezultat o reducere de 70% a emisiilor provenite de la creșterea cartofilor și astfel, în 2022, PepsiCo își va extinde testele pe mai multe piețe din Europa.
  • Lanțul valoric pozitiv: PepsiCo va contribui la construirea unui lanț valoric circular prin diverse acțiuni pentru:
  • Obținerea de emisii net-zero până în 2040,
  • Să utilizeze apa în mod pozitiv, până în 2030,
  • Să introducă ambalaje mai sustenabile în lanțul valoric, inclusiv un nou obiectiv global de a reduce cu 50%, cantitatea de plastic virgin per produs, până în 2030*
  • Astăzi, a introdus un nou program global de voluntariat al forței de muncă, „One Smile at a Time” pentru a încuraja și sprijini fiecare dintre cei 291.000 de angajați ai săi să aibă impact pozitiv în comunitățile lor locale.

O atenție deosebită este dedicată susținerii unui lanț valoric pozitiv prin construirea unei economii circulare pentru ambalaje în Europa. În Romania, PepsiCo a accelerat agenda de sustenabilitate prin introducerea ambalajelor 100% PET reciclat pentru produsele Pepsi, Mirinda si Lipton, până la finalul acestui an. 

În același timp, PepsiCo, în România, este un susținător activ al Sistemului de Garanție Returnare pentru ambalajele de unică folosință, ce va facilita colectarea ambalajelor pentru băuturi, de până la 90%.

PepsiCo susține o economie circulară pentru ambalaje flexibile, printr-o serie de colaborări și investiții inovatoare. Aceasta include participarea PepsiCo în diverse proiecte legate de tehnologii de sortare și reciclare,  prin  teste realizate pe ambalajele alimentare PepsiCo din Franța și Germania, în 2022. De asemenea, compania continuă să investească în crearea infrastructurii pentru reciclarea ambalajelor flexibile, prin scheme de răspundere extinsă a producătorilor pe diferite piețe, precum și investiții directe în scheme precum Fondul de ambalare flexibilă din Regatul Unit.

  • Alegeri pozitive: PepsiCo continuă să-și îmbunătățească portofoliul de produse alimentare și băuturi, astfel încât acestea să fie mai bune pentru planetă și oameni, inclusiv prin:
  • Includerea mai multor ingrediente, atât în produsele alimentare noi, cât și în cele existente, care sunt mai bune pentru planetă și / sau oferă beneficii nutriționale, acordând prioritate năutului, proteinelor pe bază de plante și cerealelor integrale;
  • Extinderea poziției sale în categoria nuci și semințe, unde PepsiCo este deja liderul global de marcă, inclusiv poziții de lider în Mexic, China și mai multe piețe din Europa de Vest;
  • Accelerarea reducerii zahărului adăugat și a sodiului prin utilizarea obiectivelor bazate pe știință în portofoliul său și pregătirea produselor sale alimentare cu uleiuri mai sănătoase. Deja, PepsiCo Europe și-a anunțat angajamentul de a reduce nivelul mediu de zaharuri adăugate în portofoliul său de băuturi cu 50% și de a construi un portofoliu de 1 miliard de dolari cu alimente calificate Nutri-Score B sau chiar mai bine, până în 2030;
  • Continuarea extinderii noilor modele de afaceri care necesită puține sau deloc ambalaje de unică folosință, inclusiv afacerea sa globală SodaStream - un model de alegere pozitivă și cea mai mare marcă de apă carbogazoasă din lume în volum. SodaStream, vândut deja în peste 40 de țări, aduce opțiuni de aromă PepsiCo precum: Pepsi Zero Sugar, Lipton și bubly pe 23 de piețe, iar noua sa platformă SodaStream Professional se va extinde către băuturi funcționale și va ajunge lin mai mult de 10 noi piețe, până la sfârșitul anului 2022, ca parte a efortului mărcii de a ajuta consumatorii să evite peste 200 de miliarde de sticle de plastic până în 2030.
  • Ca parte a viziunii sale, compania caută, de asemenea, să crească transparența pentru consumatori și să îi ajute să facă alegeri sustenabile. PepsiCo și-a anunțat recent participarea la proiectul de clasificare a produselor prietenoase cu mediul, prin intermediul ambalajelor, condus de Foundation Earth. Proiectul vizează evaluarea capacității diferitelor sisteme de etichetare de a promova opțiuni de cumpărare sustenabile pentru consumatori, precum și de a susține progresul in protejarea mediului pentru producătorii de alimente.

„Aceasta este o transformare majoră pentru business-ul nostru. Este lucrul potrivit pentru planeta noastră și pentru oameni, pe măsură ce ne dezvoltăm portofoliul și oferim consumatorilor alegeri pozitive.  Acest lucru necesită investiții pe termen lung, noi modalități de implicare în lanțul nostru valoric și o schimbare culturală pentru a face lucrurile diferit”, a comentat Silviu Popovici, CEO PepsiCo Europe. „Cu toate acestea, doar efectuarea acestor modificări nu va fi suficientă. Trebuie să colaborăm cu guvernele și alte părți interesate pentru a ne ajuta să mergem mai repede și să ne asigurăm că avem infrastructura și ecosistemele potrivite pentru a reuși, pentru a regandi modul în care alimentele sunt cultivat, pregatite si savurate.”

Produsele PepsiCo se bucură de consumatori de peste un miliard de ori pe zi în peste 200 de țări și teritorii din întreaga lume. PepsiCo a generat venituri nete de peste 70 de miliarde de dolari în 2020, determinate de un portofoliu complementar de alimente și băuturi care include Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker, Tropicana și SodaStream. Portofoliul de produse PepsiCo include o gamă largă de alimente și băuturi plăcute, inclusiv 23 de mărci care generează peste 1 miliard de dolari fiecare în vânzări anuale de vânzare cu amănuntul. Ghidarea PepsiCo este viziunea noastră de a deveni lider global în alimente și băuturi convenabile, câștigând cu scop. „Winning with purpose” reflectă ambiția noastră de a câștiga sustenabil pe piață și de a încorpora scopul în toate aspectele strategiei noastre de afaceri și a mărcilor. 

* Față de nivelul de referință din 2020. Obiectivul va fi atins prin utilizarea conținutului reciclat de 50% în ambalajele din plastic PepsiCo și scalarea afacerii SodaStream la nivel global, o platformă inovatoare care elimină aproape în întregime nevoia de ambalare a băuturilor, printre altele.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related