„Turning Red / Roșu aprins” un film distractiv educativ despre relația mamă-fiică, un roller-coaster emoțional

„Turning Red / Roșu aprins” un film distractiv educativ despre relația mamă-fiică, un roller-coaster emoțional

Cel mai nou film Disney Pixar „Turning Red / Roșu aprins” o prezintă pe Meilin Lee, o tânără de 13 ani încrezătoare, ușor naivă, înconjurată de un grup de prieteni,  cu un palmares admirabil la școală și o relație mai bună decât media cu familia ei. La prima vedere, Meilin - Mei pentru prietenii ei - are toate motivele să se aștepte la un traseu lin de-a lungul școlii gimnaziale. Dar, după cum punctează regizorul Domee Shi, nu așa decurge viața pentru majoritatea tinerilor de 13 ani.

„Mi-am dorit foarte mult să explorez conflictele unei adolescente, să aprofundez felul în care se frământă între a fi o fiică bună și a-și îmbrățișa adevăratul sine dezordonat.”

Relația mamă-fiică ocupă locul central în „Turning Red / Roșu aprins”, fiind și o temă foarte aproape de inima regizoarei Shi, care s-a aflat în spatele scurtmetrajului Pixar, câștigător al premiului Oscar în 2018, „Bao”. Ea declară că atunci când a fost întrebată de ce gălușca din scurtmetraj era bărbat, răspunsul ei a fost – se pare – profetic:

Am spus că ar fi fost nevoie de mult mai mult pentru a explora relația mamă-fiică”, spune Shi. „De fapt, asta a jucat un rol de factor motivant în pitch-ul meu pentru noul film. Relația mama-fiică nu este niciodată albă sau neagră. La începutul filmului, Mei își iubește cu adevărat relația cu mama ei, dar este atrasă în direcții noi, așa cum pățesc mai toți cei de vârsta ei. Este o perioadă de mari schimbări.”

În „Turning Red / Roșu aprins”, această fază a creșterii, adolescența, este marcată într-un mod total neașteptat: atunci când emoțiile lui Mei o înving, ea se transformă într-un uriaș panda roșu.

„Într-un minut, totul este perfect”, spune Shi. „Și apoi, deodată, e mult mai înaltă, mai flămândă, mai plină de emoții. Ea a fost, de fapt, transformată într-un panda roșu uriaș și singura modalitate de a se transforma înapoi într-o fată este să respire adânc, să se calmeze și să-și controleze emoțiile.”

Un film despre noi toți

Potrivit producătorului Lindsey Collins, acțiunea din „Turning Red / Roșu aprins” are loc în Toronto, Canada, la începutul anilor 2000.

„Se petrece într-un timp și un loc familiar”, spune Collins. „Nu este o lume magică. Acest lucru este important pentru că povestea în sine este destul de fantastică, cu o fată care atinge un tip magic de pubertate și se transformă într-un mare panda roșu - totuși, cu toții încă putem empatiza cu ea”.

„Este vorba despre acel moment din viața noastră când încercăm să ne dăm seama cine suntem. Avem o fată care este sfâșiată între familia și prietenii ei și care descoperă că nu este deloc cine credea că este. Și mai avem mama a cărei fiică este brusc interesată de muzică ciudată și de băieți – o mamă care se luptă ca fiica ei să devină ceea ce trebuie. Este o temă universală, indiferent dacă ești părintele, copilul sau poate ambele.”

Dar, spune Collins, nu doar acea relația profundă deosebește filmul de alte povești despre maturitate, ci și abordarea lui Shi.

„Are o energie pe care o găsesc cu adevărat captivantă – este un motor”, spune Collins. „Se mișcă repede; este super hotărâtă.”

Voci de aur

Cineaștii au apelat la nou-venita Rosalie Chiang pentru a fi vocea lui Meilin; Sandra Oh își împrumută vocea mamei protectoare a lui Mei, Ming. Grupul de prieteni uniți al lui Mei sunt Ava Morse, ca Miriam, Maitreyi Ramakrishnan, ca Priya, și Hyein Park, ca Abby. Distribuția îi include și pe Orion Lee în rolul tatălui lui Mei, Jin, Wai Ching Ho în rolul bunicii, Tristan Allerick Chen drept colegul de clasă Tyler și Addison Chandler ca Devon, iubitul secret al lui Mei.

Regizoarea Domee Shi a pornit demersurile din spatele filmului „Turning Red / Roșu aprins” cu o misiune importantă: să-și cunoască personajele.

„Cred că definirea personajelor cât mai devreme posibil este cel mai important lucru pentru a crea o poveste bună”, spune ea. „Primul obiectiv al unui regizor este ca publicul să se îndrăgostească de personajele tale – să fii suficient de interesat de ele în primele cinci până la zece minute pentru a vrea să stai jos și să le urmezi în călătorie pentru următoarea oră și jumătate.”

Așa că Shi și echipa ei au continuat să dezvolte genul de personaje care să capteze inimile spectatorilor. În fruntea listei, desigur, este Meilin Lee, în vârstă de 13 ani, iar Shi și-a înconjurat protagonista cu o echipă de prieteni și familie – fiecare cu o personalitate distinctă, care completează și contrastează cu Mei în timp ce ea traversează adolescența.

„Aceasta este o poveste foarte personală pentru Domee”, spune producătorul Lindsey Collins.

„Este o poveste mamă-fiică plasată la începutul anilor 2000, care este pur și simplu super tare. Și are o atmosferă foarte diferită de celelalte filme Pixar.

Aspectul personajelor, adaugă Collins, este la fel de distinct.

„Toată lumea din echipă a trebuit să se reconecteze cu copilul interior de 13 ani pentru a regăsi stilul pe care și-l dorea Domee”, spune Collins. „Este o lume văzută prin ochii lui Mei. Totul este vibrant și colorat. Designul este texturat, tactil, iar stilul de animație și, din când în când, expresiile faciale sunt împinse uneori la extrem. Personajele sunt caricaturate, iar felul în care se mișcă și pozează este proaspăt. Stilizarea lui Domee este extinsă prin artă, animație, cameră, iar pasiunea ei pentru anime strălucește.”

Shi spune:

„Am crescut uitându-mă la anime. Îmi place cât de repede și liber se joacă cu emoția - cum se pot schimba expresiile într-o clipă. A fost alegerea perfectă pentru un film despre o adolescentă care se află pe un roller coaster emoțional, cu toate schimbările de dispoziție.”

Lista de personaje o include pe Mei, alături de cercul ei de prieteni și familie și membri ai unei trupe de băieți cunoscută sub numele de 4*Town. Realizatorii au apelat la o panoplie de talente vocale pentru a ajuta personajele să prindă viață.

„Decorul din Toronto al acestei povești a necesitat o distribuție diversă”, spune producătorul executiv asociat Adrian Molina. „Sperăm ca tot mai mulți oameni să regăsească experiențe ca ale lor pe marele ecran. Iar filmul acesta oferă o perspectivă unică a unei puștoaice din Canada, de origine asiatică, în vârstă de 13 ani care, în inima sa, arată cum suntem cu toții conectați.”

SINOPSIS:

„Turning Red / Roșu aprins” o prezintă pe Mei Lee, o tânără încrezătoare, ciudățică, în vârstă de 13 ani, care trebuie să se împartă între viața haotică de adolescentă și cea de fată cuminte a mamei. Ming, mama ei protectoare, chiar ușor dominatoare, nu este niciodată prea departe de fiica ei - o realitate cu care Mei nu se împacă deloc. Și, de parcă toate schimbările adolescenței nu ar fi fost suficiente, oridecâteori devine prea entuziasmată (ceea ce se întâmplă ÎNCONTINUU), tânăra se transformă într-un uriaș panda roșu.

„Turning Red / Roșu aprins” este regizat de Domee Shi, fiind o animație perfectă pentru o seară în familie.

Distribuit de Forum Film România în format 3D si 2D, variantele dublat și subtitrat, filmul are premiera în România în data de 10 martie 2022.

 

Forum Film România s-a înfiinţat în anul 2010 şi a preluat distribuţia în cinematografe, la nivel local, a peliculelor realizate de studiourile Disney, Disney Pixar, Marvel și LucasFilm si de curand si pe cele produse de 20th Century si Searchlight Pictures. În afară de România, companiile Forum Film coordonează distribuţia peliculelor Disney şi în Bulgaria, Ungaria, şi Israel. În Israel, colaborarea Disney cu Forum Film a fost începută în urmă cu aproape 50 de ani. În ultimii ani, pe lângă Marvel, compania distribuie şi titluri ale studiourilor MGM, FilmNation, Relativity şi alţi independenţi.

Distribuitorul de filme este parte a grupului Cinema City International, activ pe diverse segmente ale pieţei cinematografice, inclusiv operarea de cinematografe şi distribuţia de filme.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related